ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE
Atasay Mücevherat CEO’su Atasay Kamer, pandemiyle birlikte Türkiye’de mücevherat sektöründe perakendede yüzde 60, toptanda ise yüzde 40’lık daralma yaşandığını belirterek, “Normalleşme başladığında ise insanlar, ‘intikam alışverişi’ne yöneldi” dedi.
%35 İNDİRİME GİTTİ
Düğünlerin başlamasıyla birlikte grafiğin yukarı yönde devam ettiğini söyleyen Kamer, “Ancak yatırım için yapılan satışlar arttı, nitelikli takı satışı ise azaldı. Sepet ortalama verisi, yılın ilk iki ayında 2 bin 600 TL, pandemi döneminde 2 bin 700 TL, haziran ayı itibarıyla 2 bin 800 TL seviyelerinde” dedi. Bu dönemde Atasay’ın da yeni bir fiyat ve pazarlama stratejisine geçtiğini vurgulayan Kamer, “Kendimizi artık geçmişle kıyaslamıyoruz” diye konuştu. Kamer, “Pandemi döneminde müşterilerimizi ‘yeni normal/kalıcı indirimli fiyatlarla’ tanıştırdık. Yüzde 15 ila 35 arası oranlarda kalıcı fiyat indirimine gittik” değerlendirmesinde bulundu.