VESTEL Dost ve yakın ülkelerle büyüyecek

Berlin'de kapılarını açan Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı'na (IFA 2024) katılan Vestel, sergilediği 300 ürünle ilgi odağı oldu. Vestel CEO'su Ergün Güler, “Yeni ortaklıklar yolda, yakın ve dost ülkelere yoğunlaşacağız” dedi.

YAŞAR KIZILBAĞ

Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı (IFA 2024) bu yıl 100. defa Berlin'de kapılarını ziyaretçilere açtı. 1989 yılında fuara 3x3 metrekare alan üzerinde 3 tüplü televizyon ve üç personel ile ilk defa katılan Vestel, bu yıl 3 bin metrekare alanda 300 ürünle yerini aldı. Bu yıl ses, enerji ve su tüketimi alanında rekortmen ürünleri fuara getirdiklerini belirten Vestel CEO'su Ergün Güler, "Henüz oyun bitmedi yeni ürünler yolda" dedi.

Vestel'in önümüzdeki 3 yıllık stratejisini de açıklayan CEO Güler, "3 ayaklı stratejimizle dünyada iki kat ABD'de 5 kat büyümeyi hedefliyoruz. Türkiye'de önümüzdeki iki yıl dolarda ciro bazlı yüzde 5, adette yüzde 3'ler civarında hedefliyoruz. Ancak 3.8 milyar dolarlık ciromuzun 2.5 milyar dolarını oluşturan ihracat pazarında daha agresif büyüyeceğiz" diye konuştu.

YENİ ORTAKLIKLAR

Büyüme stratejisinin üç ana ayaktan oluştuğuna dikkat çeken Güler şunları söyledi: Özü güçlendirip kas yapımızı ve yeni ortaklıklara imza atacağız. Özümüzü genişleterek yakın ve dost ülkelere odaklanacağız. Ayrıca tasarım ve marka ile büyümemizi destekleyeceğiz. Toshiba, Sharp, Daewoo, JVC, Telefunken ile lisans anlaşmalarımız var. Bazı pazarlarda bu markalarla ilerleyeceğiz. Şu an ihracatımızın yüzde 80-85'i AB ülkelerine. Riski dağıtmak için olmadığımız coğrafyalara gireceğiz. ABD, Afrika ülkeleri, Körfez ve Türk Cumhuriyetleri gibi hızlı büyüyen pazarlar, bizim de hedeflediğimiz pazarlar arasında bulunuyor. ABD'de marka satın alma opsiyonumuz da var."

100 YILLIK MARKA ALDI

Güler, "İsveç'te 100 yıllık Cylinda markasını satın aldık, bu sayede İskandinav ülkelerine nüfus edeceğiz. O markaya üretmediği ürünleri de Vestel olarak ekleyeceğiz" dedi. Güler, ayrıca bugüne kadar ihracat etmedikleri küçük ev aletleri sektöründe ihracata başlayacaklarını bildirdi. Avrupa'da mağazalaşma sürecine de girdiklerine dikkat çeken Güler, "Berlin'in Bağdat Caddesi'nde mağaza açtık. Avrupa'da büyüyeceğiz" diye konuştu.

ZEYTİN ÇEKİRDEĞİNDEN TELEVİZYON ÇIKARDI

Vestel furada sergilediği ilginç ürünlerle de ilgi odağı oldu. Şirket fuara bu yıl yüzde 60 enerji tasarrufu sağlayan A sınıfı çamaşır makinesi ile hammaddesinde zeytin çekirdeği bulunan ürünlerini ilk defa sahneye çıkardı. Vestel CEO'su Güler hissedarı oldukları startup firması Biolive ile geliştirdikleri ürün hakkında şunları söyledi: "Zeytin çekirdeğinden elde ettiğimiz hammadde ile beyaz eşyadaki plastiğin yüzde 35'i klimada yüzde 93'ünü TV'de ise yüzde 99'unu ikame edebiliyoruz. Bu teknolojiyi dünya ile de paylaşmak istiyoruz. Çamaşır makinesinde ise enerji tasarrufunda dünya rekortmeni ifadelerini kullandı.

HAVADA EKRANLARA GİRECEK

Togg ile otomobilde yerini alan Vestel hava yolu şirketlerine de ekran kurulumu yapmaya hazırlanıyor. Ergün Güler, "Dünyanın en çok noktasına uçan hava yolu firması ile anlaştık. Aldıkları her yeni uçakta bizim ekranlarımız olacak" açıklaması yaptı.

10 DAKİKADA ŞARJ VESTEL İLE OLUR!

Hızlı ve yüksek şarj konusunda 60 ila 720 kw arasında şarj istasyonları üretme kabiliyetleri olduğunu söyleyen Güler, "Şimdi 1000 kw geliyor. Elektrikli otomobil 10 dakikada şarj olabilecek. 3 yıl içerinde bu pazarda milyar dolarlık şirket olup halka açılmayı planlıyoruz" dedi.