Miray ÇİMEN
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın çevresel konular ve kentsel dönüşüm hakkında bilgi almak ve şikayette bulunmak için hayata geçirdiği ‘ALO 181’ hattına geçen yıl 877 bin 264 çağrı geldi. ALO 181 hattının en çok ‘kentsel dönüşüm, tapu kadastro ve çevre’ konu başlıklarında arandığı belirtildi. Kentsel dönüşüm için 533 bin 125 vatandaş aradı.
ÇAĞRILAR YÜZDE 110 ARTTI
Çağrı merkezine 66 bin 266 vatandaş ise 'çevre' başlığı altında başvuru yaptı. Çevre şikayetleri neticesinde yapılan çevre denetimleri sonrası uygunsuzluk tespit edilen işletmelere 8 milyon 639 bin 186 TL ceza kesildi. Gürültü yönetimi, hava kirliliği, atıklar, su ve deniz-kıyı kirliliği, tehlikeli kimyasallar en fazla aranılan konular oldu. Çağrılar 2017 yılına göre yüzde 110 arttı.
Poşet uygulaması için teşekkür yağdı
ALO 181’in en fazla arandığı bir diğer konu da ‘Sıfır Atık’ oldu. Bazı vatandaşlar bu uygulamayla ‘duyarlı tüketici’ duygusunun geliştiğini ve çok güzel bir adım atıldığını söyledi. Plastik poşetlerin ücretli olmasını destekleyen çağrıların da ulaştığı ALO 181’e vatandaşlar, bu yasadan dolayı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na teşekkür ettiklerini bildirdi.