Uzun ömürlü ‘aile şirketi’ olmanın formülünü verdi

Türkiye’de aile şirketlerinin ortalama ömrünün 25 yıl olduğunu belirten Güler Sabancı aile şirketlerinin dünya ekonomisinde giderek daha da önemli hale geldiğini söyledi.

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Türkiye’deki tüm işletmelerin yüzde 95’ini aile şirketlerinin oluşturduğunu belirterek, bu şirketlerin ortalama ömrünün 25 yıl olduğunu ve sadece yüzde 3’ünün döndüncü kuşağa geçebildiğini söyledi. Sabancı, Sabancı Holding tarafından düzenlenen ‘Aile Şirketlerine Küresel Bakış’ konferansında yaptığı açılış konuşmasında, aile şirketlerinin sadece Türkiye ekonomisinde değil, dünya ekonomisinde de önemli bir yerde bulunduğunu bildirdi. Aile şirketlerinin dünya ekonomisinde her geçen gün daha da önemli hale geldiğini dile getiren Sabancı, 2025 yılı itibarıyla dünyadaki en büyük şirketlerin yüzde 40’ını aile şirketlerinin oluşturmasının beklendiğini aktardı. 

YENİLİKLERİ TAKİP EDİN 

Cumhuriyet öncesi dönemde kurulmuş ve bugün hala devam eden işletme sayısının sadece 69 olduğu vurgulayan Sabancı, Türkiye’nin ekonomik, toplumsal ve kültürel açıdan istikrarlı gelişimi için aile şirketlerinin uzun ömürlü olması gerektiğini söyledi. Sabancı, genç nesil yöneticilerin, işlerini geliştirmeleri için aldıkları eğitimin yanı sıra yenilikleri de yakından takip etmesi, rekabet ortamında kendisini sürekli güncellemesi, eğitime ve öğrenime açık olması gerektiğini dile getirdi. 

Büyümeli ve dünyaya açılmalı 

Sabancı, aile şirketlerinin her zaman gelişme odaklı bir zihniyeti benimsemesi gerektiğini, bu nedenle mevcut yöneticilere ve yeni nesil yöneticilere önemli görevler düştüğünü vurguladı. Güler Sabancı, “Türkiye’nin dünya ekonomisinde söz sahibi olması için aile şirketlerine, bu şirketlerin nesilden nesile aktarılarak büyümesine ve dünyaya açılmasına ihtiyacı var” dedi.

Kaynakları verimli kullanın 

Güler Sabancı, aile şirketlerinin iki önemli konuyla karşı karşıya olduğunu kaydederek, şöyle konuştu: “Bunlardan ilki kurumsallaşma, ikincisi ise, şirketin gelecek nesillere aktarılması. Başarılı şirketler; uzmanlardan destek alan, danışan, araştıran, akıl alan, kaynaklarını verimli kullananlardır.”