YAŞAR KIZILBAĞ
Görüntülü görüşmeyle uzaktan müşteri olma uygulamasına ilgi her geçen gün artıyor. Kuveyt Türk Genel Müdürü Ufuk Uyan, "Görüntülü görüşmeyle uzaktan müşteri olma uygulamasının başladığı mayıs ayından bu yana bireysel hesapların yüzde 13'ünü görüntülü görüşmeyle uzaktan aktif ettik. Her geçen dönem daha fazla uzaktan hesap açılış talebiyle karşılaşıyoruz" dedi.
MÜŞTERİLER SEVDİ
Uyan, "Önümüzdeki dönemde bu oranı daha da artırarak uzaktan hesap açılışını, temel müşteri kazanımı kanalı olarak konumlandırmayı amaçlıyoruz" diye konuştu. Dijital kanalların önemini salgından çok daha önce öngördüklerin anlatan Uyan, "Ar-Ge merkezlerimizde geliştirdiğimiz BOA Bankacılık Platformu, şubelerin hizmet zenginliğiyle ATM'nin pratikliğini buluşturan XTM, KOBİ'lere yönelik olarak geliştirilen CebimPOS, şubeye gitmeden internet şube veya Kuveyt Türk Mobil vasıtasıyla finansman kullanma imkânı veren Online Finans Sistemi gibi yeniliklerimiz müşterilerimiz tarafından yoğun şekilde kullanılan çözümlerimiz oldu" dedi.
'SELİM' DEVREYE GİRDİ
Ufuk Uyan, dijital bankacılık alanında attıkları diğer adımları ise şöyle anlattı: "Değişen müşteri beklentilerini ve dijital gelişmeleri yakından takip ederek Kuveyt Türk web sitesinde, Kuveyt Türk Mobil'de, internet şubede ve Whatsapp uygulamasında müşterilerimize hizmet veren dijital asistanımız Selim'i de müşterilerimizin hizmetine sunduk. Diğer yandan Merkez Bankası'nın yeni ödeme sistemi olarak hayata geçirdiği FAST ve Kolay Adresleme Sistemi'ne çok hızlı adapte olduk."
İKİNCİ YARIDA BANKACILIK % 20 BÜYÜR
Bankacılık sektöründeki gelişmelere de değinen Uyan, "Bankacılık sektörü tarafında yılın ilk yarısında kredilerde yaklaşık yüzde 9'larda, mevduatta ise yüzde 11'ler mertebesinde büyüme sergilendiğini görüyoruz. Katılım finans kuruluşlarına baktığımızda ise, bu oranlar sırasıyla yüzde 13 ve yüzde 16. Ekonomik aktivitenin daha canlı olduğu ikinci yarıda bankacılık sektörünün kredi ve mevduat büyümesinin yüzde 15-20'ler bandında gerçekleşebileceğini düşünüyoruz" dedi.
ÇOCUKLAR İÇİN DİJİTAL KAŞİF
Çocuk bankacılığı alanındaki çalışmalarına da değinen Uyan, şunları söyledi: "Çocuklarımızın keşif ruhundan ilham alarak hazırladığımız Dijital Kâşif ürünlerimizle tasarrufu, bilinçli tüketimi ve finansal okuryazarlığı öğretmeyi ve çocuklarımızın finans konusunda bilinçli bir şekilde yetiştirilmesine yardımcı olmayı hedefliyoruz. Dijital Kâşif Katılma Hesabı, Dijital Kâşif Kart ve Dijital Kâşif Mobil Uygulamadan oluşan bu ürünlerimiz sayesinde çocuklar hem harcamalarını kontrol ederek gelecekleri için tasarruf yapabiliyor hem de finansal okuryazarlık düzeylerini geliştirebiliyor. Çalışmalarımızı sosyal sorumluluk projelerimize de taşıyoruz."