Türkiye’nin ilk sürücüsüz metrosunun kullanılacağı Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katıldığı açılış töreniyle hizmete başladı. Açılış töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu açılışla Anadolu yakasındaki ikinci metro hattını da faaliyete geçirmiş olduklarını vurguladı. Erdoğan, bu hattın 9 durak ve 10.5 kilometreden oluşan ilk bölümü olan Üsküdar-Ümraniye hattını, en kısa sürede Çekmeköy-Sancaktepe’ye kadar olan kısmının da izleyeceğini söyledi. Açılışı yapılan metro hattının, Türkiye’nin ilk sürücüsüz metrosu olduğuna dikkati çeken Erdoğan, trenlerin tüm hareketlerinin, kumanda merkezi tarafından yönetileceğini, günde 700 bin yolcuya hizmet verecek metroya Üsküdar’dan binen bir kişinin, 17 dakikada Yamanevler durağına ulaşacağını bildirdi.
SABİHA GÖKÇEN’E UZAYACAK
Sancaktepe’ye kadar olan kısım da hizmete girdiğinde bu yolculuğun 27,5 dakika süreceğini açıklayan Erdoğan, ileride bu hattı Sabiha Gökçen Havalimanı’na kadar uzatmayı planladıklarını aktardı. Bu açılışla İstanbul’daki metro hatlarının uzunluğunu 160 kilometreye çıkarmış olduklarına değinen Erdoğan, bu rakamın devam eden projelerle 2019 yılında 355 kilometreye, yeni projelerle de nihai olarak bin kilometrenin üzerine kadar çıkacağını dile getirdi.
ONLAR FARKI GÖREMEZLER
İstanbul’un 1994’te belediye başkanı seçildikleri haliyle bugünkü halini karşılaştıran herkesin, aradaki bariz farkı göreceğini dile getiren Erdoğan, şöyle konuştu: “Tabii kalbi ve gözü, kulağı mühürlü olanlar hariç... Onlara ne yapsak, ne desek, neyi göstersek faydasız. Ümraniye çöplüğünü biliyorsunuz değil mi? Biz geldik böyle bir şey kaldı mı? O günden bugüne kaldı mı? Hamdolsun milletimiz de aradaki farkı iyi biliyor.”
10.5 KİLOMETRELİK METRO HATTI GÜNDE 700 BİN YOLCU TAŞIYACAK
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım, Enerji Bakanı Berat Albayrak, Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, İBB Başkanı Mevlüt Uysal açılış kurdelasını beraber kesti.
METRO HATTININ İLK SEFERİNE KATILIP, ÜMRANİYE’YE GİTTİLER
Konuşmalar sonrası Üsküdar İstasyonu’na inen ve metroya binen Erdoğan ve beraberindekiler ‘Türkiye’nin ilk sürücüsüz metrosu’yla Ümraniye’ye geçti.
Mankafa olmaktan kaynaklanıyor
Erdoğan, ana muhalefet partisinin ana hıyanet partisi haline geldiğini belirterek, “Yalnız bu ara bir şeyi iyi ezberlemiş. Man Adası, Man Adası, herhalde bu mankafa olmaktan kaynaklanıyor” diye konuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Ana muhalefet partisini, ana hıyanet partisi haline getirenlere de CHP’nin kendi seçmenlerinin de en kısa sürede gereken cevabı vermesini bekliyorum. Yalnız bu ara bir şeyi iyi ezberlemiş. Man adası, Man adası, herhalde bu mankafa olmaktan kaynaklanıyor” diye konuştu.
Ataşehir karakterlerini gösterdi
Kalabalıktan Ataşehir Belediyesi’ndeki gelişmelerin hatırlatılması üzerine Erdoğan, “Ataşehir’i de zaten arkadaşlarımız sağ olsun en güzel şekliyle ortaya koydular. Çünkü bunların karakterinde bu var. Yapısında bu var” dedi.
İlk sefere Cumhurbaşkanı ve Başbakan’la Enerji Bakanı Berat Albayrak da katıldı.
TEPKİ VERMEZSEK KUDÜS’ÜN DEVAMI GELİR
Erdoğan, son Kudüs kararının İslam dünyasına yönelik yeni operasyonların habercisi olduğunu belirterek, “Eğer bu konuda Müslümanlar hukuk içinde yeterli tepkiyi göstermezse, inanın bana gerisi gelecektir. Bunun için kendimizi toplayacağız” dedi.
MEYDANI BIRAKMAYIZ
En güzel cevabı 2019’da vermeliyiz
Erdoğan, şimdi silah ve kumpasla başaramadıklarını ekonomiyle gerçekleştirmeye çalışanlara da meydanı bırakmadıklarını vurgulayan Erdoğan, şunları kaydetti: “Avrupa Parlamentosu güya bizi cezalandırmak için mali yardımlarda 100 milyon euroluk kesintiye gitmiş. Ya senin bu kesintinden ne olur ya? Bu ülkenin ekmeğini yiyip de bu ülkenin düşmanlarına su taşıyanlara, milletimiz sandıkta 2019’da cevabı verecektir.”
İkiyüzlülüklerini unutmayacağız
Erdoğan, şöyle konuştu: “Biz bu yatırımlarla meşgul olurken bunlar neyle meşgul? Amerika’daki kumpas davalarıyla meşgul ve bununla meşgulken oralara dosya taşıyorlar. Türkiye, Suriye’deki, Irak’taki mücadelesinden asla vazgeçmeyecektir. Türkiye NATO’da, Amerika’da karşı karşıya kaldığı iki yüzlülükleri unutmayacak.”
Bu metro hattı bir sinyaldir
Cumhurbaşkanı Erdoğan, ilçede yapacak halen çok şey bulunduğunu belirterek, “Açılışını yaptığımız metro hattı nedir? İşte bunun sinyalidir. Bu metro hattı bir sinyaldir. Ümraniye’nin değerine değer kattı. Hele Sabiha Gökçen’e kadar uzandığında Ümraniye’nin değeri bir kez daha artacak” dedi.
HEPSİNİ TELAFİ EDECEĞİZ
İstanbul’u aşkla seviyoruz
Cumhurbaşkanı Erdoğan, bugün görülen metrolar, metrobüsler, tüneller ve birkaç ana arter dışındaki geniş yolların, ulaşım imkanlarının neredeyse hiçbirinin olmadığı bir şehir düşünülmesini isteyerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ecdadın emaneti tarihi eserlerin hoyratça muamele gördüğü, geçmişine sahip çıkılmayan bir şehir düşünün. Biz İstanbul’u böyle bir durumdan aldık bugünlere getirdik. Eksiklerimiz yok mu? Tabii ki var. İnşallah hepsini de telafi edeceğiz, çünkü biz İstanbul’u seviyoruz, çünkü biz İstanbul’u aşkla seviyoruz.”
Hattın devamı 2018 yılında
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun uzunluğu 20 kilometre ve 16 istasyonu bulunuyor. Metronun, uzunlukları 128 metreden oluşan 126 vagonunun yolcu kapasitesi bin 622. Saatte tek yönden 65 bin, günde ise ortalama 700 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Hizmete girecek metroyla Sancaktepe’den Üsküdar’a 27, Ümraniye’ye 15, Kartal’a 62, Yenikapı’ya 39, Taksim’e 47, Hacıosman’a 71, Havalimanı’na 71 ve Olimpiyat Stadı’na 81 dakikada ulaşılabilecek. Metronun diğer kısımları ise Haziran 2018’de hizmet vermeye başlayacak.
?MALİYETİ 3.5 MİLYAR HELAL OLSUN!
Başbakan Binali Yıldırım da, bugün İstanbul’da 160 kilometresi bitmiş, 267 kilometresi de hâlâ devam eden metro çalışmalarının olduğunu belirterek, “Cumhuriyet’in 100. yılına gelirken İstanbul’da bin 23 kilometre raylı sistem, metro, hafif raylı metro yapma hedefimiz var. Bunu da başaracağız” değerlendirmesinde bulundu.
İstanbul en iyisine layık
Her şeyden önce 10,5 kilometrelik bu metronun 9 durakta hizmet vereceğini aktaran Yıldırım, metronun sürücüsü, kaptanı olmadığını, kendi kendine gittiğini anımsattı. Uzunluğu 20 kilometreyi bulan hattın geri kısmı da önümüzdeki seneler bitmiş olacak. Toplam maliyet yaklaşık 3.5 milyar lira. İstanbul’a helal olsun. İstanbul’un her şeyin en iyisine layık” dedi.