Üç katlı İstanbul Tüneli'nde yerli-yabancı kuyruğa girdi

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje İhalesi için şartname satın alan 23 firmadan 12'si teklif sundu. Yaklaşık bir ay sürmesi öngörülen ihale sürecinin ardından en fazla bir yıl içinde de mühendislik projelerinin tamamen sonuçlanması planlanıyor.

İstanbul’un giderek çoğalan nüfusu ve buna bağlı olarak iki yaka arasında her geçen gün artan yolcu ve araç trafiğine çözüm olacak en önemli projelerden biri olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'de ilk adım atıldı... Dün düzenlenen 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje ihalesi için 23 firma şartname alırken, 12 firma ise teklif verdi. Söz konusu iş kapsamında kara, deniz ve Haliç sondajları, jeofizik, geoteknik ve jeolojik araştırmalar, güzergah çalışmaları, ön projeler, ön ve nihai fizibilite etütleri yapılarak zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. 

KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da "Etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması yapılacak. Güzergah net olarak belirlenecek. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak. Yapım modeli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz. Kamuya yük getirsin istemiyoruz" diye konuştu. 

Hangi firmalar teklif sundu?

- Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı. 

- Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı. 
- IDOM Ingerieria y Consultoria SAU. 
- Yooshin Enginering Corporation. 
- Tecnimont Civil Construction SPA. 
- AECOM Asia Company Limited. 
- Yüksel Proje Uluslararası AŞ. 
- Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı. 
- Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı. 
- CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı. 
- Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı. 
- Systra SA.

31 km'de 14 istasyon

Tünelin, İncirli-Söğütlüçeşme arasında 31 kilometre uzunluğundaki hızlı metro kesiminde 14 istasyon bulunacak. Otomobil ve minibüsler tarafından kullanılacak karayolu kesiminin günde 120 bin araç kapasitesi bulunuyor.

Beş yıla bitecek

Tünelin Avrupa yakasındaki ucu Hasdal’da Anadolu yakasındaki ucu ise Ümraniye-Çamlık’ta olacak. Beş yılda bitirilecek tünel, üç katlı olacak. Orta kattan raylı sistem, diğer katlardan ise karayolu geçişi yapılacak. 

İncirli-Söğütlüçeşme metroyla 40 dakika

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, hem metro hattı hem de çift yönlü karayolunu içeren, dünyanın ilk üç katlı tüneli olacak. Proje ile İncirli’den Söğütlüçeşme’ye hızlı metroyla 40 dakikada ulaşılacak; Hasdal Kavşağı’ndan Ümraniye Çamlık Kavşağı’na araçla 14 dakikada geçilecek.

6.5 milyon kişi kullanacak

Günde 6,5 milyon kişinin kullanacağı 9 farklı raylı sistem, ekspres metro ile birbirine bağlanacak. Tünel boğaz köprülerindeki araç trafiğinin rahatlatılmasına önemli katkı sağlayacak.