Ağırlıklı olarak uluslararası acenteler vasıtasıyla yurtdışından turist getiren turizmciler, ürünlerini artık kendileri de pazarlayacak. Dünyanın bütün ülkelerine ulaşabilen online bir pazar yeri oluşturacak olan sektör temsilcileri, bu platformda her otel ve acenteye kendilerini pazarlayabileceği birer satış masası verecek. Böylece Mardin’deki bir butik otel de, İstanbul’daki 5 yıldızlı bir otel de aynı olanaklarla yurtdışındaki misafirlere ulaşabilecek.
EN GÜZEL ÖRNEK RUSYA
Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TYD) öncülüğünde gerçekleştirilecek uygulamayla TYD üyesi kuruluşlar uluslararası pazarlara rahatlıkla ulaşma olanağına kavuşacak. Uygulamanın sektöre sağlayacağı katkıları Rusya krizi üzerinden değerlendiren Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Murat Ersoy, “ Rus hükümeti Türkiye’ye yönelik charter uçuşları ve tur satışlarını yasakladığında turizm alanında Türkiye’nin kaybı yılın ilk yarısında 840 milyon dolar oldu.
KALICI ÖNLEM ALINACAK
Bu dönemde Türkiye'yi ziyaret eden Rus turist sayısı, yüzde 87.4 geriledi ve 1.4 milyondan 183 bin 828'e düştü. O dönemde Türk turizmciler Rus turiste doğrudan ulaşabilseydi ve ülkeden turizm bölgelerine yeterli oranda tarifeli sefer olsaydı Rus turist sayısı bu kadar gerilemezdi. Bu projeyle 2017 ve sonrası için Türk turizminde kalıcı önlemler alarak riskleri azaltmayı hedefliyoruz” dedi.
Türkiye portalını oluşturmalıyız
Turizmcilerin online pazarlamayı ön plana çıkarmaları gerektiğine dikkat çeken Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık da bu nedenle bu projenin sektör için olumlu sonuç vereceğini söyledi. Firmaların tek tek pazarlama stratejilerinin yanı sıra Türkiye’nin de ülke adına bir pazarlama portalına ihtiyacı olduğunu dile getiren Ayık şunları kaydetti: “Ülkeyi pazarlamak istiyorsak önce ‘Visit Turkey’ adı altında bir Türkiye portalını oluşturmalıyız. Diğer otel ve acenteler de bu portal üzerinden yönlendirilerek ve ya tavsiye edilerek yurtdışındaki turistlere ulaşabilirler. Bunların yanı sıra sizi dünyaya bağlayan bir ulaşım altyapısı mevcut olursa bu çalışma sonuç verir.”
Herkes otelini kendi pazarlayacak
TUİ, Thomas Cook, Neckermann gibi uluslararası acentelerin geçmişte Türkiye ile ilgili yapay krizler oluşturup fiyat düşürdüklerini dile getiren Tur Operatörleri Platformu Basın Sözcüsü Cem Polatoğlu, “Bu yöntemle tesis, uçak ve otel gibi ürünlerimizi direkt pazarlama imkanı bulacağız. Acentelere bağımlılığımız azalacak” diye konuştu.