Türkler bu hizmeti çok sevdi! Her 100 kişiden 94'ü ‘Mobil Banka'yı kullanıyor

DE-CIX tarafından yapılan araştırmaya göre Türkler mobil bankacılık hizmetlerini sevdi. Araştırmaya göre memnuniyet oranı yüzde 98'e çıkarken, her 100 kişiden 94'ü ‘mobil banka' hizmetlerini kullanıyor.

Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin önemi tartışılmaz. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye'de de benzer bir durum söz konusu. Kullanıcıların akıllı cihazları üzerinden tek bir tık ile yönetilebilen dijital finansal ürünler, günlük yaşantımızda giderek daha fazla yer kaplıyor. Öyle ki katılımcıların büyük bölümü artık 'mobil banka'yı kullanıyor. İnternet değişim operatörü DE-CIX tarafından yapılan "Dijital Finansal Ürünlerinin Kullanımı Araştırması" sonuçlarına göre kullanıcıların yüzde 94'ü finansal işlemler için mobil uygulamaları kullandığını belirtiyor.

TÜRK BANKALAR DİJİTALLEŞTİ

Araştırmaya göre kullanıcıların sadece yüzde 30'u tek bir banka üzerinden bankacılık hizmetlerini kullanırken, yüzde 70'lik kesim, hesapları, kredi kartları ve kredilerinin bulunduğu birden fazla bankanın müşterisi olduğunu belirtiyor. Araştırmaya göre Türkiye'de kullanıcıların yüzde 64'ü ise Türkiye'de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor.

TÜKETİCİ NELER İSTİYOR

Katılımcıların yüzde 74'ü günlük işlemlerin (transferler, otomatik ödemeler vb.) eksiksiz bir dijital finansal çözüm uygulamasına dahil edilmesi gerektiğini düşünüyor. Genel olarak katılımcıların, tek bir uygulamada daha fazla işlem çeşitliliği talep ettiği görülüyor. Tüketicilerin, kullandıkları uygulamalara dahil edilmesini istediği çözümler arasında şunlar yer alıyor: Günlük işlemler (yüzde 74), farklı ödeme işlemlerinin yönetimi (yüzde 66), online alışveriş için özel öneriler (yüzde 62), kişisel finansal planlar (birikimler, emeklilik planları, mevduat, vb) (yüzde 60), sigorta (yüzde 54).

ÖNEMLİ BİR FIRSAT

DE-CIX Türkiye Bölge Direktörü Bülent Şen "Bankalar, dijitalleşmeyi hiçbir şekilde bir tehdit olarak değil, geleceğe yönelik hizmetlerini pazara sunmak için bir fırsat olarak görmeli. Bundan sonraki en mantıklı adım, birden fazla uygulamayı tek bir çatı altında birleştirmek olacaktır. Bu, bankalar için büyük bir zorluk teşkil ediyor çünkü kendi uygulamaları içinde müşterilerine ilgili teklifleri sunabilmek için kendi yüksek güvenlikli sistemleri dışındaki ortaklarla, doğrudan veri alışverişi yapabilmeleri gerekiyor" dedi.

YÜZDE 98 MEMNUNİYET VAR

Tüm finansal işlemlerinin tek bir uygulama üzerinden yapılıyor olmasını tercih etmeyen kullanıcıların oranı sadece yüzde 10. Bunun ardındaki temel nedenin ise güvenlik problemleri olduğu görülüyor. Buna ek olarak katılımcıların neredeyse tamamı (yüzde 98) kullandıkları bankacılık uygulamasından memnun. Ancak kullanıcıların yüzde 75'i mobil bankacılık uygulamalarını kullanırken bağlantı problemleri, yüzde 56'sı da yapılan işlemler esnasında hızın düşmesi gibi sorunlar yaşadıklarını belirtiyor.

MÜŞTERİ 'TEK PLATFORM' KULLANMAK İSTİYOR

Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 90'ı, finansal işlemlerin tek bir platform üzerinden yapılabilmesini istiyor. Almanya'da yapılan aynı araştırmaya göre, Almanya'da bu oran sadece yüzde 28. Bu karşılaştırma, Türkiye'deki kullanıcıların teknolojiye adaptasyon ve pratiklik anlamında oldukça ileride olduklarını gösteriyor. Türkiye'deki kullanıcıların tüm işlemleri tek bir platform üzerinden sunan uygulamaları tercih etmelerinin sebepleri ise şöyle: Kolay ve pratik olduğunu düşünmeleri (yüzde 71), farklı web siteleri veya uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmamaları (yüzde 69), sadece tek bir profil ve tek bir uygulama için tek şifrelerinin olması (yüzde 60).