Türkiye’ye güvendi, 3 değil 5 yıllık plan hazırladı

Türk Telekom, sektördeki pek çok şirket üçer yıllık planlama yaparken beş yıllık stratejik plan hazırlandı. Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany bunun Türkiye’nin geleceğine duydukları güvenin göstergesi olduğunu ifade etti.

Türk Telekom’un CEO’su Dr. Paul Doany geride bırakmaya hazırlandığımız 2017 yılıyla ilgili değerlendirmelerde bulunup şirketin 5 yıllık stratejik planına ilişkin bilgileri paylaştı. Pek çok telekom şirketinin üçer yıllık stratejik planlar hazırladığı bir dönemde Türk Telekom olarak 5 yıllık bir stratejik plan hazırladıklarını belirten Doany “Bu, Türkiye’nin geleceğine, şirketimizin pozisyonuna ve büyüme potansiyeline olan güvenimizin bir göstergesi. 5 yıllık stratejik plan kapsamında şirketimiz, iki önemli alana odaklanacak. Bir yandan ülkemizdeki her bireyin günlük hayatına dokunan yeni ürün ve hizmetlerimizle kitlesel pazarda kârlı büyümemizi sürdüreceğiz. Bir yandan da uluslararası işbirlikleri ve iştiraklerimizin de sağladığı sinerjiyle AR-GE’ye daha fazla odaklanacağız” dedi.

MOBİL ÖNEMLİ YER TUTACAK

5 yıllık stratejik plan kapsamında Türk Telekom’un önümüzdeki dönem büyümesinde sabit internet ve mobilin önemli bir yer tutacağını anlatan Doany “Türkiye’nin hedeflediği kalkınma atağını gerçekleştirebilmesinde internetin kilit bir rolü bulunuyor. Bu kapsamda kitlesel pazarda sabit internette büyümeye daha fazla odaklanacağız. Dolayısıyla internet ve mobilde daha hızlı büyüyeceğimiz bir döneme giriyoruz. Mevcut altyapımızı kullanarak daha uygun koşullarda internet hizmetini, daha fazla sayıda eve ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi.

Liderliğe göz koydu

Türkiye’de yüzde 48 seviyelerinde olan internet penetrasyonunu yüzde 70’lerdeki AB ülkeleri seviyelerine yükseltilmesine katkı sağlamayı amaçladıklarını belirten Doany şunları söyledi:  “Mobil pazarı da bizim için önemli bir büyüme alanı olarak görüyoruz. Hem mobil hem de TV pazarında büyüyerek, mobilde frekans pazar payımıza uyumlu olacak şekilde yüzde 30’un üzerinde pazar payına ve TV pazarında beş yılda liderliğe ulaşma gayretindeyiz.”

Dijital uçurumu azaltmak görevimiz

Toplantıda, şehirlerin internet penetrasyonunun yer aldığı Türkiye haritasını paylaşan Doany “Doğudaki illerin ülke ortalamasının altında olduğu görülüyor. Türkiye’nin G20’de ilk sıralara yükselmesi için dijital ahenk yakalanması önemli. Görevimiz ülkedeki dijital uçurumu azaltmak”dedi.

Genç şirketlere yatırım

Türkiye’nin beklentilerin üzerinde büyüdüğü 2017’nin 9 aylık döneminin, Türk Telekom için de başarılı geçtiğini kaydeden Doany “Büyüme öngörümüzü ve yatırım miktarımızı yukarı yönlü revize ettik. AR-GE faaliyetlerimizle yeni teknolojilere odaklanırken, potansiyeli olan genç şirketlere de yatırım yaptık” dedi.

Argela’da halka arz hedefi

Doany, 2017’de gerçekleştirdikleri projeleri şöyle özetledi: “Platform özellikli ilk milli dijital klavyemiz TAMBU’yu Türk Telekom’lu olsun olmasın herkesin kullanımına sunduk. Yeni nesil iletişim teknolojileri alanında dünyanın önde gelen açık platformlarından ABD merkezli ONF’nin (Open Networking Platform) yönetimine girdik. Burada, dünya devleriyle birlikte yeni teknolojilerin geliştirilmesine katkı sağlayacağız ve bunları Türkiye’ye getireceğiz. Ayrıca kuruluş çalışmaları süren yeni Kurumsal Yatırım şirketiyle önümüzdeki dönemde geleceği parlak daha fazla şirkete veya fikre yatırım yapmak için önemli bir adım attık. Türk Telekom hem Argela gibi iştiraklerini, hem de girişim sermayesi  yatırımı yapacağı şirketleri büyütüp borsada halka arz olmalarını hedefliyor.”

2 milyon abone kazanımı

2017’nin 9 aylık finansal rakamlarının, Türk Telekom’da Eylül 2016’da başlatılan dönüşümün olumlu sonuçlarını net bir şekilde ortaya koyduğunu belirten Doany, “Türk Telekom bu dönemde hedeflerinin de üzerinde yıllık bazda yüzde 12 büyüdü. Eylül 2016-Eylül 2017 arasındaki 12 aylık süreçte 2 milyon net abone kazandı. Kârlılıkta da ciddi bir artış yakaladığımız 2017’nin 9 aylık döneminde 1,25 milyar TL net kâr elde ettik” açıklamasında bulundu.