Türkiye'nin enerji dönüşümüne teknolojik katkı! Shell, 102 yıllık Türkiye tecrübesini yenilikçi GTL teknolojisiyle güçlendiriyor

Shell'in Fischer–Tropsch yöntemiyle doğalgazdan ürettiği (Gas-to-Liquids) sentetik yakıt GTL, Türkiye pazarında dökme olarak kurumsal (B2B) müşterilerin kullanımına sunuluyor.

AKŞAM GAZETESİ

Türkiye'de 102 yıldır faaliyet gösteren ve enerji piyasasında birçok ilki gerçekleştiren Shell, küresel çaptaki en yenilikçi teknolojilerinden biri olan GTL (Gas-to-Liquids) yöntemiyle, doğalgazdan elde edilen dizele alternatif yakıtı Shell GTL Fuel'i Türkiye pazarına sunduğunu duyurdu.

GTL teknolojisinden üretilen yakıt, mevcut dizel motorlarda ve altyapıda hiçbir değişiklik gerektirmeden (drop-in) kullanılabilen sentetik bir yakıt olma özelliği taşıyor. Türkiye'de işletmeler arası kanaldan dökme şekilde kurumsal müşterilere sunulacak olan Shell GTL yakıtı, geleneksel dizele kıyasla daha temiz yanma, soğukta çalışma ve uzun işletme ömrü avantajlarıyla öne çıkıyor.

BİRLİKTE BAŞARACAĞIZ

Shell Türkiye Ülke Başkanı ve Shell & Turcas Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Erdem, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, GTL teknolojisinin Türkiye'ye getirilmesinin, Shell'in ülkeye olan güveninin bir göstergesi olduğunu belirtti. Erdem, açıklamasına şu sözlerle devam etti: "Türkiye, Shell'in küresel vizyonunun merkezinde yer alan stratejik bir ülke. 102 yıldır bu topraklarda faaliyet göstermenin getirdiği sorumlulukla, sektörümüze her zaman ilkleri ve en ileri teknolojileri taşıdık. Bugün de doğalgazdan ürettiğimiz sentetik GTL yakıtını Türkiye'deki müşterilerimizle buluşturmanın gururunu yaşıyoruz. GTL teknolojimizle ürettiğimiz yakıtımız 'Daha az emisyonla daha fazla değer yaratma' stratejimizin en güncel örneğidir. Bu vizyon, enerji güvenliği, ekonomik sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik arasında dengeli bir geçişi esas alıyor. Bu adımı, Shell'in Türkiye'ye duyduğu güvenin ve ülkemizin sürdürülebilir gelişimine olan inancımızın somut bir göstergesi olarak görüyoruz."

MEVCUT ALTYAPIYA UYGUN ÇÖZÜMLER

Shell'in doğalgazı sentetik sıvı yakıta dönüştüren GTL teknolojisi, dizel motorlar için yüksek performanslı bir alternatif yaratıyor. "Drop-in" bir çözüm olarak nitelendirilen bu yakıt, mevcut dizel motorlarda, depolama tanklarında veya dağıtım altyapısında herhangi bir mekanik değişiklik ya da ek yatırım gerektirmeden doğrudan kullanılabiliyor. Geleneksel dizelin 50 civarındaki setan sayısına kıyasla 70'in üzerinde bir değere sahip olan Shell GTL Yakıtı, bu sayede daha verimli ve tam yanma sağlıyor. Bu özellik, motorun daha sessiz çalışmasına ve soğuk havalarda bile kolayca devreye girmesine imkan tanıyor. İçeriğinde neredeyse hiç kükürt ve aromatik bileşen barındırmayan yakıt, daha temiz yanma profiliyle NOx, SOx ve partikül madde gibi zararlı yerel emisyonların azaltılmasına önemli ölçüde katkıda bulunuyor. Ayrıca toksik olmayan yapısı ve biyolojik olarak parçalanabilirliği ile çevreye duyarlı alanlarda kullanım avantajı sunuyor.

Aromatik bileşikler içermemesi nedeniyle oksidasyona karşı son derece dayanıklı olan yakıt, tanklarda bakteri üremesini ve sistem tıkanmalarını engelliyor. Kalitesini kaybetmeden 5 yıla kadar depolanabilmesi, özellikle jeneratörler ve acil durum ekipmanları için kritik bir önem taşıyor. Düşük sıcaklık performansıyla da dikkat çeken ürün, eksi 20 derece ve altındaki koşullarda dahi akışkanlığını koruyarak donma veya filtre tıkanma riski olmaksızın ekipmanların sorunsuz çalışmasını sağlıyor.

OPERASYONEL VERİMLİLİK

Fischer-Tropsch adı verilen bir sentez teknolojisiyle doğalgazdan üretilen Shell GTL Fuel, parafinik yapısı ile neredeyse sıfır kükürt ve aromatik içeriği sayesinde, geleneksel dizele kıyasla NOx ve partikül madde gibi yerel emisyonların azaltılmasına katkıda bulunuyor. Türkiye'deki akaryakıt istasyonlarında yer almayıp doğrudan kurumsal müşterilere ulaştırılacak olan yakıt, ilk aşamada yerel hava kalitesinin ve operasyonel verimliliğin kritik olduğu sektörleri hedefliyor.

Bu kapsamda ürün; şantiye koşullarındaki iş makinelerinde gürültü limitlerine uyum ve daha temiz bir çalışma ortamı sağlama potansiyeli sunarken, maden ve ağır hizmet gibi zorlu saha koşullarında çalışan ekipmanlarda ise yakıt kalitesine bağlı operasyonel sürekliliği destekliyor. Ayrıca hastaneler, veri merkezleri ve tesisler gibi kritik altyapılardaki jeneratörlerde, minimum 5 yıl depolama ömrü ve anında sorunsuz çalışma özelliğiyle öne çıkıyor.

İNŞAAT VE MADEN SEKTÖRÜ İLK SIRADA

Mevcut dizel motorların altyapısıyla tam uyumlu olan GTL, özellikle inşaat ve maden sektöründeki dizel araçlar ile büyük dizel jeneratörlerde önemli avantajlar sağlıyor. Temiz yanma ve düşük yerel emisyonlarıyla öne çıkan akıt, 5 yılın üzerindeki depolama ömrü ve özellikle -20 santigrat derece ve altındaki sıcaklıklarda çalışmasıyla öne çıkıyor.

'TÜRKİYE'NİN 2053 VİZYONUNA TEKNOLOJİ TRANSFERİYLE KATKI SUNUYORUZ'

Shell'in Türkiye ile köklü ve güçlü bağları olduğunu vurgulayan Ahmet Erdem, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bugün Türkiye'deki satış hacmimizle Shell'in Avrupa ve Afrika bölgesinde en büyük akaryakıt operasyonu haline geldik. Derince Madeni Yağ ve Gres Tesisimizden 80'i aşkın ülkeye yaptığımız ihracatla yıllardır ülkemizde bu alanda ihracat şampiyonu oluyoruz. Türkiye'de bir ilk olarak müşterilerimize sunduğumuz Shell GTL Fuel ürünü, ülkemizin 2053 net sıfır vizyonuyla son derece uyumlu. Bu aynı zamanda Türkiye'nin enerji dönüşümüne teknoloji transferi ve düşük karbonlu çözümlerle katkı sunma kararlılığımızın bir parçası. Enerji güvenliği, ekonomik sürdürülebilirlik ve emisyon hedeflerini birlikte ele alan dengeli bir dönüşüm perspektifiyle, Türkiye için en iyi ürün ve hizmetleri sunmaya devam edeceğiz."