Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre, Türk Hava Yolları (THY), 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle geçmiş 3 yıldaki gibi bu yıl da 'Türkiye'nin en değerli markası' oldu. Listede ilk sırayı 1 milyar 604 milyon dolarlık marka değeriyle 2019, 2020 ve 2021 yıllarında olduğu gibi THY aldı. Bu şirketi 1 milyar 452 milyon dolarla Arçelik izledi. Üçüncülüğü 819 milyon dolarlık marka değeriyle geçen yıla kıyasla 7 sıra yükselen Ford Otosan aldı. Vestel de 7 sıra yükselerek 720 milyon dolarlık değeriyle 4'üncü sırada yer alırken, Turkcell 705 milyon dolarla 5'inci sıradaki yerini korudu.
9 YENİ MARKA KATILDI
Geçen yıl listede olmayan LC Waikiki ise 668 milyon dolarlık değeriyle 6'ncı sıraya yükseldi. Marka değeri 532 milyon dolar olarak belirlenen Garanti BBVA 7'nci, 524 milyon dolarla BİM 8'inci, 507 milyon dolarla İş Bankası 9'uncu, 500 milyon dolarla Türk Telekom 10'uncu sıraya yerleşti. Listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 9 yeni marka dahil oldu. Bu markalar LC Waikiki, Petrol Ofisi, İGA, Yayla, Kervan, Türkiye Sigorta, Sabiha Gökçen, Aktif Bank, Ege Seramik olarak sıralandı. İlk 100'deki markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 67.2 ile Medikal Park, yüzde 48.1 ile Odeabank'ta gerçekleşti. Bu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 69.5 ile Do&Co'da oldu. Bu markayı yüzde 67.2 ile Tat, yüzde 65.8, Anadolu Isuzu takip etti.
İŞTE EN DEĞERLİLER (MİLYON $)
Marka Değeri
THY 1.604
Arçelik 1.452
Ford Otosan 819
Vestel 720
Turkcell 705
LC Waikiki 668
Garanti BBVA 532
BİM 524
İş Bankası 507
Türk Telekom 500
GURUR DUYUYORUZ
THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat da şirketin bu başarısına yönelik şunları söyledi: "2018 yılından bu yana 'Türkiye'nin En Değerli Markası' olmaktan gurur duyuyoruz. Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu olmanın gücüyle markamızı daha nice başarılarla buluşturmaya devam edeceğiz."
YÜZDE 25'LİK KAYIP OLDU
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, 2021 yılı verileri esas alınarak gerçekleştirilen çalışmaya göre 2021'in salgın ve küresel ekonomik daralmanın da etkisiyle markalar için iyi bir yıl olmadığını, en değerli 100 markanın toplam değerinin bir önceki yıla kıyasla (21.4 milyar dolar) yüzde 25 azalarak 16 milyar dolara düştüğünü söyledi. Uzun bir aradan sonra ilk kez ilk 5 marka arasında bankaların yer almadığına dikkati çeken İlgüner, Türkiye'nin, sahip olduğu potansiyel ve barındırdığı varlıklar nedeniyle değer üretme kabiliyeti yüksek bir ülke olduğunu ve ürettiği ürün ve hizmetler kadar sahip olduğu coğrafi kıymetlerin ülkeye büyük fırsatlar sunduğunu bildirdi.