Türkiye'deki 'Galaxy Note 7'lere ya para iadesi ya değişim

Galaxy Note 7'ye Türkiye'den bir şikayet almadıklarını açıklayan BTK, ancak şirketin yine de dün itibarıyla tüketiciye para iadesi veya değişim seçeneklerini sunduğunu bildirdi.  

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nca (BTK), Samsung Galaxy Note 7'de kullanılan cihaz pilinden kaynaklı sorunla ilgili Türkiye'de şu ana kadar olumsuz bir vakanın raporlanmadığı ve incelemelerin devam ettiği bildirildi. Kurumdan yapılan açıklamada, medyada yer alan Samsung marka 'Galaxy Note 7' mobil cihazlardaki pil kaynaklı soruna ilişkin şirketin, küresel çapta satışı gerçekleşen bazı numunelerde tüketici şikayetleri oluştuğunu beyan ettiği hatırlatıldı.  

YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ 

BTK tarafından sürecin yakından takip edildiği belirtilen açıklamada konuyla ilgili incelemenin de devam ettiği bildirildi. Açıklama, şöyle devam etti: "Kullanıcıların güvenliği ve herhangi bir mağduriyet yaşanmaması açısından ilgili firma, Samsung Galaxy Note 7 cihazlarının ülkemizdeki kullanıcılarına dün itibarıyla satın aldıkları noktalardan para iadesi veya ileri bir tarihte yenisiyle değişim seçeneklerini uyguluyor."

Bataryası alev alıyor şikayeti

Güney Kore merkezli teknoloji firması Samsung Electronics, bataryalarının alev aldığına yönelik çıkan haberler üzerine tüm dünyadaki Galaxy Note 7 model telefonları geri çağırma kararı almıştı. Galaxy Note 7 için batarya üreten Samsung SDI firması da kendilerine söz konusu arızayla ilgili resmi bilgilendirme yapılmadığını açıklamıştı. 7 milyar dolarlık piyasası olan Galaxy Note 7 ile ilgili verilen 'geri çağırma' kararının iPhone rekabetinde şirketin elini zayıflatacağı yorumları yapılıyor.