AKŞAM GAZETESİ
CRIF grubu bünyesinde yer alan Dun & Bradstreet'ın açıkladığı 2024 Küresel İflas Raporu'na göre, Türkiye'deki şirketlerin iflas riski İspanya ve Hollanda gibi ülkelerden daha düşük. 47 ülkenin yüzde 65'inde, bir önceki yıla kıyasla iflaslarda artış gözlendi; 12 ülkede ise düşüş yaşandı. 2024'te şirket iflaslarında yüzde 23 artış yaşanmış olsa da küresel ölçekte bazı ülkeler, Türkiye'den daha yüksek oranlarda iflas artışı kaydetti. Rapora göre; Ukrayna yüzde 126 ile rekor yaşarken Singapur yüzde 40, Belarus ise yüzde 39 artış gösterdi. Türkiye'den fazla artış yaşayan diğer ülkeler; Avustralya, Kanada, Romanya, Hollanda, İspanya, Lüksemburg ve İsveç oldu.
TÜRKİYE'DE %23 ARTTI
Türkiye'de ise 2024 yılında şirket iflaslarında yüzde 23 artış yaşandı. CRIF İzleme Servisi tarafından, ticari sicil verileri ve Ticaret Sicil Gazetesi'ne yansıyan değişikliklerin incelenmesiyle oluşturulan analize göre, Türkiye'de geçen yıl toplam 465 şirket iflas etti
12 ÜLKEDE DÜŞTÜ
Rapora göre, Yunanistan, şirket iflaslarında 2024 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 48 düşüşle en iyi performans gösteren ülke oldu. Kolombiya'da 2024 yılında bir önceki yıla göre şirket iflasları yüzde 43, Hong Kong'da yüzde 37, Çin'de 31, Ukrayna ile savaşta olan Rusya'da yüzde 26, Avustralya'da yüzde 19, Arjantin'de yüzde 18, Kazakistan'da yüzde 17, Güney Kore, Danimarka'da ise yüzde 12 düşüş yaşandı.
NEDEN PANDEMİ
Dun & Bradstreet COO'su Julian Prower, Küresel İflas Raporu'na yazdığı önsözde, 2024'te küresel şirket iflaslarındaki artışın, pandemi sonrası uygulanan devlet desteklerinin sona ermesi ve faiz oranlarının yükselmesi nedeniyle sürpriz olmadığının altını çizdi.
SON 12 YILIN EN YÜKSEK SEVİYESİ
Dun & Bradstreet Baş Ekonomisti Dr. Arun Singh ise 2024'te küresel şirket iflaslarının pandemi sonrası dönemin gecikmeli etkileriyle birlikte son 12 yılın en yüksek seviyesine ulaştığını vurgulayarak "Özellikle perakende, konaklama, inşaat ve imalat gibi kâr marjı düşük sektörlerdeki şirketler, iflas riskiyle daha fazla karşı karşıya kaldı. e-ticarete yeterince adapte olamayan ya da yalnızca dijital ortama yönelip fiziksel mağaza yapısını ihmal eden işletmeler, değişim karşısında rekabet gücünü kaybetti" dedi.