1
Kireçci, 100 binlerce dolarlık iş bağlantılarının yapılacağı fuara teknolojik oyuncakların damga vuracağını belirtirken, TÜYAP Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Ulusoy ise, İstanbul Oyuncak Fuarı'nı dünya ile rekabet edebilecek seviyeye getireceklerini belirtti
Robotlar şov yapacak
İhtisas fuarı olarak öne çıkan fuarda oyuncak robotların şovlarının izleneceğini, fuara teknolojinin damga vuracağını anlatan Kireçci, "Teknoloji önümüzdeki 50 yılın ana mesleği olacak. Şu anda iki yaşındaki çocukların elinde tabletler var. Her türlü aplikasyonu kullanabilen yeni bir jenerasyon var karşımızda. Robotik kodlama, teknoloji dersleri tüm okullarda veriliyor, artık müfredata girdi. Bu yüzden teknolojik oyuncaklar da çok önemli. Düzenleyeceğimiz oyuncak fuarında son teknoloji helikopterler, dronelar, uzaktan kumandalı arabalar, uçaklar, robotlar olacak. Fayda merkezli, yenilikçi ve yaratıcı ürünlerimiz bulunacak. Bu oyuncakların ses getireceğine ve ilgi çekeceğine eminiz" dedi.
Oyuncak bir eğitim aracıdır
Türkiye oyuncak sektörünün her yıl katlanarak büyüdüğünü, oyuncak perakendesi cirosunun 1.5 milyar dolara yükseldiğini ifade eden Kireçci, "Yıllık oyuncak harcaması tutarı ABD'de 400, Avrupa'da 150-450, Japonya ve Avusturalya'da 500 dolar. Biz de 32 dolar seviyesinde ancak bu rakam her yıl yükseliyor. Artık oyuncağın bir eğitim aracı olduğunu kavramaya başladık. Bilinçli ebeveynler arttıkça oyuncağın doğru alımı ve yönlendirmesi de artmış durumda" şeklinde konuştu.
Dünya ile rekabet edebilecek
Tüyap Fuar ve Fuarcılık Hizmetleri A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Ulusoy ise, "Oyuncak sektörünün bugüne kadar ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmet anlayışı ve hedef odaklı yürütülen pazarlama faaliyetleri ile fuarı zirveye taşıyacağız" dedi. Ulusoy, hedeflerinin bir iki yıl içinde fuarı dünyanın önde gelen fuarları ile rekabet edebilecek konuma ulaştırmak olduğunu vurguladı.
100'e yakın marka, 10 bin ziyaretçi
Fuarda, peluşlardan yapbozlara, tahta oyuncaklardan dış mekan ürünlerine, zeka geliştirici oyuncaklardan robotlara akla gelen tüm oyuncak ürünleri sergilenecek. Fuara; Abc, Adel, Adore, Akar, Bircan, Birlik, Canem, Clementoni, Dolu, Dede, Erdem, Erpa, Karakuş, Kızılkaya, Limon, Mercan, Necotoys, Star Okey, Pilsan, Sunman, Uçar'ın aralarında bulunduğu 100'e yakın marka katılacak. Ayrıca TÜYAP'ın yurt dışındaki altı ofisi, 26 ülkedeki temsilcilik ağı ile yoğun bir tanıtım çalışması yapılarak, yabancı firma katılımı en üst düzeye çıkarılacak.
Anadolu'dan gelen 600 ziyaretçi firma ise, iki gece TÜYAP ve OYDER tarafından ağırlanacak.
(DHA)