Türkiye fuarcılıkta gücünü artırıyor

767 bin metrekare kapalı fuar alanı kapasitesiyle dünya çapındaki alanların yüzde 1.7'sine, Avrupa'dakilerin ise yüzde 4.54'üne ev sahipliği yapan Türkiye, fuar alanı olarak Avrupa ve dünyada güçlü konumda.

Akşam Gazetesi

Ticaret Bakanlığı, Türkiye'nin fuar alanları büyüklüğü bakımından Avrupa'da 6'ncı, dünyada 10'uncu ülke konumunda olduğunu bildirdi. Bakanlıktan yapılan açıklamada, dünyadaki fuar alanlarına ilişkin yapılan araştırmanın sonuçları paylaşıldı. Buna göre, fuar alanları dünyada ticaret faaliyetlerinin büyük kısmının gerçekleştirildiği önemli merkezler olarak öne çıkıyor. Türkiye yaklaşık 767 bin metrekare kapalı fuar alanı kapasitesiyle dünya çapındaki alanların yüzde 1.7'sine, Avrupa'dakilerin yüzde 4.54'üne ev sahipliği yapıyor. Fuarcılık sektörü Türkiye ekonomisi için de büyüme potansiyeli barındıran bir alan olarak görülüyor.

YABANCIDAN YOĞUN İLGİ

Uluslararası hizmet ticareti istatistiklerine göre fuarcılık sektörünün içinde yer aldığı '2023 Diğer Hizmetler' ihracatı, yüzde 19'luk artışla 4.7 milyar dolar olarak gerçekleşti. Türkiye'de geçen yıl düzenlenen fuarlara 9 bin 137 doğrudan yabancı katılımcı (toplam katılımcı sayısının yüzde 14'ü) iştirak etti. Fuarlara 930 bin yabancı ziyaretçi geldi. İstanbul, toplam doğrudan yabancı katılımcı sayısının yüzde 87'siyle açık ara en çok doğrudan yabancı katılımcı gelen şehir oldu.

TANITIM VE DÖVİZ

Fuarcılık sektörünün, ihracata doğrudan ve dolaylı katkısını artırma, dış pazarlara açılma, uluslararası rekabet gücünü geliştirme ve pazar payını büyütme amaçları bulunuyor. Bu doğrultuda gerçekleştirilen faaliyetler Bakanlık tarafından destekleniyor.

7 ORGANİZATÖRE GEÇİCİ BELGE

'Yurt Dışı Etkinlik Organizatörlerinin Yetkilendirilmesine ve Değerlendirilmesine İlişkin Genelge'nin yürürlüğe girmesiyle hizmet ihracatçıları katılımıyla yurtdışında etkinlik düzenleyecek organizatörler, Bakanlık Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmeye başlandı ve 21 Ağustos itibarıyla 7 organizatöre (4 kuruluş ve 3 fuar şirketi) 'geçici belge' verildi. Bu sayede, hizmet sektörlerine yönelik ticari nitelikli fuar, kongre, konferans ve benzeri yurtdışı etkinliklerin sağlıklı yürütülebilmesini teminen organizatörlerin yetkilendirilmesi, görev ve sorumluluklarının tespit edilmesiyle faaliyetlerinin değerlendirilmesi hususları düzenlendi.