Türkiye, Avrupalı'nın tam 'dişine' göre

Türkiye ‘diş turizmi’nde de Avrupa’nın radarına girdi. Kaplama, implant gibi tedavilerin Türkiye’de 3’te bir fiyatına yapıldığını belirten DentGroup’un sahibi Efe Çelebi, “Bir turist ortalama 25 bin TL harcıyor” dedi.

Şenay BÜYÜKKÖŞDERE

Son yıllarda sağlık turizminde dünyadaki konumunu güçlendiren Türkiye, dişte de Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinin radarına girdi. Yurtdışında porselen kaplama, inplant gibi hizmetlerin oldukça pahalı olduğunu vurgulayan DentGroup Yönetim Kurulu Başkanı Efe Çelebi, “Eskiden de yarı yarıya ucuzduk şimdi kurdaki dalgalanmayla birlikte 3’te bir hatta 4’te bir fiyatına geldik. Avrupa’da 2 bin euro olan diş implantı Türkiye’de 300-700 euro arasında. Avrupa’da 800 euro olan porselen kaplama ise Türkiye’de 200 euro” ifadelerini kullandı. 

TATİL BEDAVAYA GELİYOR 

Türkiye’nin Avrupa’ya göre çok ciddi fiyat avantajı olduğuna dikkat çeken Çelebi, “Hasta buraya geliyor, ulaşımı, konaklaması burada yaptığı tatil içinden çıktıktan sonra bile hâlâ yarı yarıya ucuz oluyoruz” değerlendirmesinde bulundu. Çelebi, şöyle konuştu: “Türkiye fiyatın yanı sıra kalite konusunda da oldukça iddialı ve rekabetçi. Son dönemde bu konuda ciddi yatırımlar yapılıyor. Almanya’da üretilen bir cihazı Alman bir doktordan önce biz alıyoruz.” 

50 BİN TL’YE KADAR ÇIKIYOR

Diş tedavisi ya da diş estetiği için gelen bir turistin ortalama 25 bin TL harcadığına dikkat çeken Çelebi, “Bu rakamın 8-10 bine indiği ya da 50 bin TL’lere çıktığı da oluyor ama ortalama harcanan para 4-5 bin euro seviyesinde. Yani katma değeri en yüksek turist diş turisti diyebiliriz” dedi.

YABANCI FONLAR, TÜRKİYE PAZARINDA FIRSAT KOLLUYOR

Sektörde ciddi bir büyüme yaşanınca birçok yatırım şirketinin odak noktasını bu alana çevirdiğini anlatan Çelebi, “Artık Avrupa ve Amerika’da 800-1000 şubeli klinik zincirleri var. Bunun arkasında da fonlar var. Şu anda bu fonlar Türkiye pazarında fırsat kolluyor. Bizim de peşimizde pek çok fon var” dedi. 2025 yılı için 200 şube açma hedefleri olduğunu anlatan Çelebi, “Bunun yüzde 90’ı Türkiye’de yüzde 10’u çevre ülkelerde olacak.Yurtdışında ilk şubemizi Bakü’de açıyoruz” dedi.

‘SELFIE’ ÇILGINLIĞI CİROLARI YÜKSELTTİ

Geçtiğimiz birkaç yılda tüm dünya dental sektörün cirosunun arttığına dikkat çeken Çelebi, bu artışın sebebini; “Selfie dünyası insanların dişine verdiği önemi artıdı. İnsanlar eskiden kenarda bir dişi eksikse bunu sorun etmiyordu. Şimdi durum değişti. O dişi mutlaka değiştirmek istiyor” diye açıkladı.

DİŞÇİ KOLTUĞUNDA DİZİ İZLİYORLAR

Dental sektöründe teknolojiyle birlikte ciddi bir değişim yaşandığını anlatan Efe Çelebi, “İğne yok artık, dijital anestezi yapıyoruz. Ölçü alma artık macunla değil 3 boyutlu kamerayla yapılıyor. Röngen cihazları eskisine göre 50’de bir radyasyon alıyor, hasta dişçi koltuğunda otururken yukarıdaki ekrandan Netflix izleyebiliyor” dedi.