Turkcell Grubu, büyümesini hızlandırarak bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 46 artışla 12.5 milyar TL gelir elde etti. FAVÖK ise ikinci çeyrekte Grup bazında yüzde 45,1 artışla 5 milyar TL olarak gerçekleşti. Güçlü operayonel performansını sürdüren Turkcell, ikinci çeyrekte 579 bin yeni müşteriye daha ulaşarak, ilk yarıyılda 1.2 milyon yeni müşteri kazandı. Turkcell, bu sayede 2019'da başlattığı 'her yıl 1 milyon müşteri' hedefini 2021'de olduğu gibi yine ilk 6 ayda aşmayı başardı.
5 MİLYON FİBER HANE
Fiber yatırımlarını da hız kesmeden sürdüren Turkcell, 284 bin yeni hane erişimiyle toplam fiber hane erişimini 5 milyona ulaştırdı. 1000 Mbps gibi yüksek hızları güçlü altyapısı sayesinde herkes için erişilebilir kılan Turkcell, bu sayede toplamda 2 milyon fiber müşteriye ulaştı.
HEDEFLERİ YÜKSELTTİ
Turkcell, 2022 yılı beklentilerini de yukarı yönlü revize etti. Bu kapsamda konsolide gelir büyümesini yüzde 30'dan 40'a FAVÖK'ünü 19 milyar TL'den 20 milyar TL'ye çıkardı. Şirketin operasyonel yatırım harcamalarının gelire oranının ise yüzde 20–21 aralığında gerçekleşmesi öngörülüyor. Düzenlediği basın toplantısıyla finansal sonuçları değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Küresel konjonktürde enflasyonist baskı, artan resesyon riski ve bölgemizdeki savaşın etkileri, şirketlerin yeni dönem stratejilerini gözden geçirmelerinde etkili oldu" dedi.
YATIRIMA DEVAM EDİYORUZ
Murat Erkan, şöyle devam etti: "Böylesine zorlu ve belirsizliklerle dolu bir döneme rağmen doğru bir stratejiyle müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılayarak hedeflerimize ulaştık. Koşullar zor olsa da biz yatırım yapmaya devam ediyoruz."
GELİRİN % 12-13'Ü YURTDIŞINDAN GELDİ
Tüketici finansmanı alanında Paycell'le 1.3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarına dikkat çeken Murat Erkan, "Bu sayı bugün birçok bankada yok. Ayrıca dijital banka kurulumu için başvurumuzu yaptık. Başvurumuz kabul edilirse lisans için başvurağız" diye konuştu. Rusya-Ukrayna savaşına rağmen yurtdışı operasyonlarında bir sorun yaşanmadığını dile getiren Erkan sözlerini şöyle sürdürdü: "Ukrayna pazarı yüzde 776.1, Belarus yüzde 14, Kıbrıs yüzde 42 büyüdü. Bu dönemde uluslararası operasyonlarımızın Turkcell gelirleri içindeki payı yüzde 12-13'lere ulaştı."