Türk turizmine ‘elçi’lik etti  95 bin İngiliz golf için geldi

Türkiye ve golf sevgisiyle bilinen İngiltere’nin eski Ankara Büyükelçisi Richard Moore sayesinde Türkiye’ye İngiliz turist akını yaşandı. 2017 yılında sadece golf oynamak için 95 bin 677 İngiliz Türkiye’ye geldi. 

YELDA GÖKDAĞ

Türkiye’deki görev süresi 3 ay önce biten ve Türkiye’den ayrılmadan önce defalarca dünyanın en iyi golf sahalarının Türkiye’de olduğunu açıklayarak İngiliz golfçülerini Türkiye’ye davet eden İngiltere’nin Eski Ankara Büyükelçisi Richard Moore’un çabaları sonuç verdi. Türkiye’ye 2017’de sadece golf yapmak için 56 ülkeden 278 bin 514’ü yabancı, 10 bin 851’i yerli toplam 289 bin 365 turist geldi. Golf turizmi için Türkiye’ye gelen turistlerden yüzde 34.33’üne tekabül eden oranda en çok turist 95 bin 627 ile İngiltere oldu.

25 SAHAMIZ VAR 

Açıklama Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak’tan geldi. Bakan Bak, golf turizmi için ülkemize gelen yabancı turist sayılarına ilişkin kendisine yöneltilen bir soru önergesine verdiği yanıtta, Türkiye’de 25 golf sahasının olduğunu belirterek, ülkemizde geçen yıl turistler tarafından 278 bin 514 adet golf raund oyunu gerçekleştirildiğini açıkladı. Türkiye’nin toplam golf sahalarına ilişkin sayı da veren Bakan Bak, Türkiye’de 18 çukurlu 9 ve 7 çukurlu olmak üzere toplam 25 golf sahası olduğunu belirterek, 2017 yılında, gol turizmi kapsamında raund oynayan turistlerden 56 ülkeden olmak üzere 278 bin 514’ünün yabancı, 10 bin 851’inin yerli toplam  289 bin 365 turistin geldiğini açıkladı. Golf turizmi için ülkemize gelen turistlerden yüzde 34.33’üne tekabül eden oranda en çok turist 95 bin 627 ile İngiltere oldu. 72 bin 931 de Alman geldi. 

Tanıtımda dünyada ilk 5’teyiz 

Öte yandan Türkiye’nin sosyal medya ve dijital mecralardaki tanıtım çalışmaları her geçen gün daha da güçleniyor. Türkiye, Facebook’ta 5 milyonu aşkın takipçisiyle, turizm tanıtım platformları arasında dünyada ilk 5 ülke arasında. 

TÜRKİYE VİDEOLARI 554 MİLYON KEZ İZLENDİ 

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yürüttüğü “Turkey Home” kampanyasındaki Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Google+, LinkedIn ve Pinterest hesaplarının 6 milyon 730 bin takipçisi bulunuyor. Türkiye’nin tanıtım videoları ve görselleri 554 milyondan çok izlendi.