Akşam Gazetesi
Muğla Bodrum'un doğa ile iç içe koylarından Yalıçiftlik'te misafirlerini ağırlayan Hapimag Sea Garden Resort Bodrum, sürdürülebilir turizm anlayışıyla 30 yılda 600 bin turisti çekti. Geçtiğimiz günlerde basınla bir araya gelen Hapimag Türkiye, İspanya, Hollanda, Portekiz, Yunanistan ve İtalya Operasyonları Ülke Direktörü Kerem Demirkol, İsviçre'nin devre tatil modeliyle Türk misafirperverliğini birleştiren Hapimag'in 2024 sezonunu oldukça iyi geçirdiğini belirtti. Demirkol, "Türkiye turizm sektörü 2024'ü oldukça parlak geçirdi. Bodrum ve Hapimag açısından da verimli bir sezon oldu. 12 ay açık olan bir tesis olarak şimdi 'sarı yaz'a odaklanıyoruz. TÜİK verilerine göre yılın ikinci çeyreğinde Türkiye'nin turizm geliri, 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 11.8'lik artışla 14 milyar 875 milyon dolar oldu. Üçüncü çeyrek verilerinde de geçen yıla göre artış bekliyoruz" dedi.
KÖPRÜ GÖREVİ GÖRÜYOR
İsviçre'nin İstanbul Başkonsolosluğu tarafından Swiss Business Hub Türkiye ve Türkiye'deki İsviçre Ticaret Odası tarafından organize edilen Swiss Days 2024 etkinliğine katılan Kerem Demirkol, Türkiye'de sürdürülebilir turizm adına 30 yıldır hayata geçirdikleri projeleri anlattı. Demirkol, 'İsviçre Mükemmeliyeti ile Türk Misafirperverliği ve Gastronomisi Arasında Köprü Kurmak' başlıklı oturumda yaptığı konuşmada şunları söyledi: "İsviçre modelinin başarısı Türk misafirperverliği ile birleşince ortaya sürdürülebilir başarı çıkıyor. İki ülke arasında, turizm gibi önemli bir sektörde köprü işlevi üstlenmekten gurur duyuyoruz."
DENİZ SUYUNU ARITIYOR
Tesisin, sürdürülebilirlik çalışmalarına örnekler veren Kerem Demirkol, "Tesisimizde 'Reverse Osmosis' sistemiyle her yıl 110 bin metreküp deniz suyunu arıtarak günlük işlerde kullanıyoruz. Çıkan evsel atık suları arıtarak geri dönüştürüyoruz. Yemek atıklarını gübre yapıp bahçemizde kullanıyoruz" dedi.
YEREL ÜRÜN ÜRETİMİNE DESTEK SAĞLIYOR
Yerel değerlere önem veren Hapimag Sea Garden Resort Bodrum'un, tesis içerisindeki zeytin ağaçlarından soğuk sıkım tekniğiyle elde ettiği zeytinyağları sayesinde 200 zeytinyağı üreticisi arasından altın madalyaya değer görülen tek turizm işletmesi olduğunun altını çizen Kerem Demirkol, "Sürdürülebilirlik stratejimiz kapsamında yerel ürün üretimini desteklerken, bu ürünleri mutfaklarımızda hazırlanan yemeklerle misafirlerimizin beğenisine sunuyoruz. Bodrum Mandalinası'ndan ürettiğimiz reçeller, Karaova bölgesinden alınan Karakılçık Unu ile hazırlanan ekşi mayalı, katkısız ekmekler, kurabiye ve tatlı yapımında kullanılan keçiboynuzları, bu stratejimizin birer örneği" diye konuştu.