ÖZGÜL ÖZTÜRK
Pandemi ve savaş nedeniyle küresel tedarik zincirinin kırıldığı bu dönemde e-ticaret ihracatta itici güç halini aldı. Jeopolitik konumu ve dinamik üretim yapısıyla Çin'e alternatif olarak görülen Türkiye, e-ticaretin de üssü olmak için kolları sıvadı. 29-31 Mart tarihleri arasında Antalya'da düzenlenecek e-ticaret fuarı World Ecom Expo'da 137 küresel perakende markası, 43 pazar yerinden üst düzey yönetici, 1000'den fazla şirket ve 1.200'den fazla katılımcı ağırlanacak.
YÜZDE 1 PAY ALIRIZ
World Ecom Expo'da 150 milyar dolarlık şirket değerine sahip 15 global pazaryerinin ağırlanacağını ifade eden Uluslararası E-İhracat Platformu WORLDEF Başkanı Ömer Nart, "Amerika'nın en büyük pazaryeri olan Wayfair'den Çin'in e-ticaret devi AliExpress'e, Almanya'daki Zalando'dan, Polonya'nın dev pazaryeri Allegro'ya kadar 15 global devin yıllık ticaret potansiyelinin yüzde 1'ini bu fuar vasıtasıyla Türk firmalarının alması için çabalıyoruz. Bu da 1.5 milyar dolarlık e-ihracat hacmi anlamına geliyor" dedi. Nart, "Servis sağlayıcı ve ödeme sistemleri hizmetleri sunan dünya lideri şirketlerin de katılacağı fuarda, ayrıca Fransa'dan Mirakl, Amerika'dan Payoneer, Channel Advisor yer alacak" açıklamasında bulundu. Nart, Türkiye, e-ticaret için çok önemli avantajlara sahip. Bu sebeple e-ticaretin nabzının atacağı bir expo konsepti hazırladık" ifadelerini kullandı.
TÜRK FİRMALARI İÇİN AVANTAJ VAR
Lojistik firması CDEK Türkiye'nin CEO'su Sertalp Demirağ Avrupa'dan Rusya'ya yapılan ihracat yolunun tıkanmasının Türkiye ihracaatının önünü açacağını öngördüklerini belirterek "Global firmaların Rusya pazarından çıkması pazardaki rekabeti düşürdü. Bu da Türk firmaları için büyük avantaj oluşturuyor. Önümüzdeki dönemde Türk perakende markaları için de pazarın gelişmesi için çok büyük fırsatlar olacak" dedi.
GLOBAL PAZARA AÇILMA İMKANI
Pazar yerlerinden markalara, yatırımcılardan e-ticaret girişimcilerine, e-ticaretle temas noktası olan her firmanın yer aldığı World Ecom Expo'da toplam 75 farklı stant açılacak. 3 farklı sahnede, bir kaç salonlarda etkinliklerin düzenleneceği fuarda, 50'den fazla konuşmacı e-ticarete yönelik tecrübelerini paylaşacak. Uluslararası pazarlarda rekabet edebilmek için gerekli networking imkanı bulacak olan katılımcılar, B2B eşleştirmelerle işlerini global pazarlara taşıma fırsatına ulaşacak. Etkinliğin en büyük sürprizi ise gala gecesinde olacak. Türkiye'nin önce gelen şovmenlerinden Okan Bayülgen, gala gecesinde katılımcılara özel 'Metaverse talkshow' gerçekleştirecek.