GÜLTEN UĞURLU
Trendyol; gözünü Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'yı kapsayan EMEA bölgesinde e-ticaretin şampiyonu olmaya dikti. Bu doğrultuda geçen yıl mayısta Azerbaycan'da başlayan yolculuğuna temmuzda Körfez ülkelerini, bu yılın başında da Doğu Avrupa ülkelerini ekleyen ve Türk dizilerinin etkisiyle bu pazarda hızla yükselişe geçen şirket Berlin ve Amsterdam'dan sonra geçtiğimiz günlerde Bakü'de de ofis açtı. Azerbaycan'daki açılışta konuşan Trendyol Grubu CEO'su Erdem İnan "Hedefimizde uzun vadede EMEA bölgesi var. Bu bölge İstanbul'a 5 saatlik uçuş mesafesinde. 500 milyon insan yaşıyor ve 4.2 trilyon dolarlık bir pazar büyüklüğü söz konusu. Dahası bu pazarın bir e-ticaret şampiyonu yok. Bu bizim için bir fırsat. ABD'de Amazon var, biz de bölgemizin e-ticaret şampiyonu, en büyük teknoloji platformu olmayı hedefliyoruz" dedi.
MARKALARIMIZ SEVİLİYOR
Bu yıl girdikleri Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya, Polonya, Slovakya ve Bulgaristan gibi ülkeleri kapsayan Doğu Avrupa pazarında 4 milyonun üzerinde siparişe ulaştıklarını belirten Erdem İnan, bu hızlı ilerleyişte Türk dizilerinin etkisinin de büyük olduğunu söyledi. İnan, "Bu pazarlarda en çok izlenilen 10 diziden 2-3'ü Türk dizisi. Tüketiciler, dizide gördükleri ürünlerden talep edebiliyor, güçlü bir Türkiye ve Türk ürünü tanıtımı oluyor. Markalarımız seviliyor ve rakiplerine göre avantajları da var" dedi.
İHRACATLA TANIŞTILAR
300 bin KOBİ'nin ürününün satışını gerçekleştirdiklerini, 130 bin satıcının kendileri üzerinden ihracat yaptığını ve bunların 90 binin ise ilk defa Trendyol sayesinde ihracatçı olduğunu belirten Erdem İnan, "Bugüne kadar Trendyol'la dijitalleşen satıcıların 80 milyon adet ürününü yurtdışına taşıdık. Hedefimiz Trendyol'un tüm ekosistemini yurtdışına açabilmek, satıcılarımızın ürünlerini dünya ile buluşturabilmek" dedi. Türkiye'de toplam ihracatın içinde e-ihracatın payı yüzde 2.5. Ticaret Bakanlığı 2030 yılına kadar e-ticaretin payını yüzde 10'a çıkarmayı planlıyor. Türkiye'de e-ihracat gerçekleştiren şirketlerin yüzde 85'inin e-ihracatını Trendyol üzerinden yaptığını belirten İnan, "Hedeflerimize ulaştığımız takdirde Türkiye'de e-ihracatın yüzde 40'tan fazlasını Trendyol olarak biz yapmak istiyoruz. Bu bizi aynı zamanda Türkiye'nin en büyük ihracatçılarından biri haline de getirecek. Bütün bu başarılar, bizim teknolojik ve lojistik altyapımızın, pazarlama yeteneklerimizin bir sonucu olarak gerçekleşiyor" dedi. Trendyol'un cirosunun yüzde 5'inin dış satışlardan geldiğini belirten Erdem İnan, bu payı 1.5 yılda yüzde 25'e çıkaracaklarını, 4 yıl sonra ise cironun yüzde 50'den fazlasının ihracattan geleceğini söyledi.
AZERBAYCAN'DA HEDEF 1 MİLYAR $
1.5 yılın sonunda Azerbaycan'da 2 milyon müşteriye ulaştıklarını belirten Erdem İnan, "10 milyon nüfusu olan bir ülkede nüfusun yüzde 20'sine dokunmuş olduk. Azerbaycan'da en çok indirilen e-ticaret platformuyuz. Ağırlıklı olarak moda ve ev tekstili kategorilerinde hizmet veriyoruz. Azerbaycan bu sene itibarıyla 2 milyar dolar e-ticaret hacmi olan ve hızla büyüyen bir pazar. Hedefimiz Azerbaycan'da 2028'de 1 milyar dolarlık ticaret hacmi yaratmak, 3 milyon müşteriye 60 milyon ürünü ulaştırabilmek. Bunu yoğunlukla Türkiye'deki satıcılarımızla yapacağız" dedi.
KÖRFEZ 5 ÜRÜNÜ BİRDEN ALIYOR
Yurtiçinde 30 milyon müşterilerinin bulunduğunu, yurtdışında ise bugüne kadar 6 milyon müşteriye ulaştıklarını belirten Erdem İnan, "Ortalama sepet toplam fiyatları bölgeye göre değişiyor. Azerbaycan'da ortalama 30 dolar civarında iken Körfez Bölgesi'nde 80-90 dolarlara yakın. Avrupa'da ise 60 dolarlar civarında. Körfez'deki müşteriler genelde 5 ürünü birlikte alıyor" dedi.