Türk bankalarının marka değeri yüzde 23 arttı

‘Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası’ listesindeki 9 Türk bankanın toplam marka değeri 8.9 milyar dolara ulaştı. Bankaların marka değeri dolar bazında %3.5, TL bazında ise %23.3 yükseldi. 

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in hazırladığı “Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası-2018’’ çalışması sonuçlandı. Buna göre, dünyanın en değerli 500 banka markasının toplam değeri 2018’de bir önceki yıla göre yüzde 10’un üzerinde artarak 1 trilyon 181 milyar lirayı geçti. Türkiye’nin en değerli banka markası ise 1 milyar 649 milyon dolarla Akbank oldu. Bu bankayı 1 milyar 584 milyon dolarlık marka değer ile Garanti Bankası ve 1 milyar 432 milyon dolarla Ziraat Bankası izledi. Akbank listede 126’ncı, Garanti Bankası 129’uncu ve Ziraat Bankası 140’ıncı sırada yer aldı.

EN FAZLA YÜKSELEN ZİRAAT 

Ziraat Bankası geçen yıl olduğu gibi 2018’de de Türkiye’deki bankalar arasında marka değerini en fazla yükselten banka oldu. Marka değerini 120 milyon dolar artıran Ziraat Bankası, sıralamada 5 basamak birden yükseldi. Aynı araştırmada 2016’da 944 milyon dolar olan Ziraat Bankası’nın marka değeri son 2 yılda yüzde 52 yükselmiş oldu. Geçen yıl listede 446’ncı sırada yer alan TEB, bu yıl 47 basamak yükselerek 399’uncu sıraya yerleşti.

8.9 MİLYAR DOLARA ÇIKTI

Türkiye’nin listeye giren diğer bankaları ise 1 milyar 334 milyon dolarla İş Bankası, 937 milyon dolarla Yapı Kredi, 757 milyon dolarla Halkbank, 622 milyon dolarla VakıfBank ve 347 milyon dolarla DenizBank olarak sıralandı. Türk bankalarının toplam marka değeri 8 milyar 907 milyon dolar oldu. Bankaların marka değeri önceki yıla göre dolar bazında yüzde 3.5 arttı. 

Türkiye yabancılar için çekici 

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, dünya bankacılığının geçen karanlık günlerin ardından tekrar itibar ve güven kazanmaya başladığını söyledi. İlgüner “Listede yer alan 9 Türk bankasının toplam marka değeri 2017-2018 arası TL olarak yüzde 23,3 artmıştır. Bu durum pazarın Türkiye’de hâlâ çekici olduğunu göstermektedir. Yabancı bankalar da bu gelişen pazarda yer almak istemektedir” diye konuştu. 

ICBC liderliğini korudu 

Brand Finace verilerine göre geçen yıl 47 milyar 832 milyon dolarlık marka değeriyle dünyada ilk sırada yer alan Çinli ICBC, bu yıl da zirvedeki yerini korurken değerini yüzde 24 artırarak 59 milyar 189 milyon dolara yükseltti. ICBC’yi, geçen yılın üçüncüsü China Construction Bank takip etti. Banka, değerini 15.4 milyar dolar (yüzde 37) artırarak 56 milyar 789 milyon dolara çıkardı. ABD’nin bankacılık devi Wells Fargo ise bu yıl bir basamak gerileyerek 44 milyar 98 milyon dolarlık marka değeriyle üçüncü sırada yer aldı.