Turizm açığını Madonna ve Justin Bieber'la kapatalım

Turizm sektörü Rus turistteki kaybı kapatmak için bir dizi alternatif arayışında. Turizm Bakanı Ünal'a kapsamlı bir rapor sunan sektörün önerileri arasında Madonna ve Justin Bieber konserleriyle turist çekmek de var...

Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal'a sunulan raporda, Rusya krizi sonrasında turizm ve tarım sektörü büyük darbe gören Antalya'daki kaybın 10-11 milyar dolar bulmasının beklendiği kaydedildi. Buna karşı EXPO 2016'nın büyük bir tanıtım atağına dönüştürülebileceğine, Madonna, Jennifer Lopez, Justin Bieber gibi isimlerin vereceği konserlerle hedef pazarların ilgisinin canlandırılabileceğine dikkat çekildi. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), Rusya Yaptırımlarının Antalya Ekonomisine Etkileri ve Alınması Gereken Önlemler' başlıklı rapor hazırladı. 

10 MADDELİK LİSTE 

Rapor, ATSO Başkanı Davut Çetin tarafından Kültür ve Turizm Bakanı Mahir Ünal'a sunuldu. Raporda, 2015'te Rusya'dan gelen turist sayısında yüzde 18 düşüş olmasının, Antalya'da doğrudan gelir dışında, fiyat indirimleriyle de kayıp yarattığına dikkat çekildi. ATSO Başkanı Davut Çetin'in, Kültür ve Turizm Bakanı Ünal'a sunduğu raporda, turizm sektörü açısından önerilere de yer verildi. 10 maddelik öneriler arasında, EXPO'nun büyük bir tanıtım atağına dönüştürülebileceği, Antalya'da Madonna, Jennifer Lopez, Justin Bieber gibi isimlerle konserler verip, hedef pazarların ilgisinin canlandırılabileceği kaydedildi. Öneriler şöyle: 

TANITIMA 500 MİLYON $ 

- Durumun ciddiyeti dikkate alınarak kriz yönetimi masası kurulmalı. Hedef pazarlar, tanıtım, halkla ilişkiler, kampanyalar, destekleme önlemleri için acil eylem planı geliştirilmeli ve hızla uygulamaya geçilmelidir. 

- Tanıtım ve PR çalışmalarına 500 milyon dolarlık bütçe ayrılmalı. Türkiye'nin küresel PR kampanyası, dış ve iç politikayla ilgili her konuda, bir imaj yenileme çalışması olarak yürütülmelidir. 

EXPO ile atak yapalım

- Yeni pazarlarda charter seferleri için havaalanı vergileri de gözden geçirilmelidir. 

- EXPO'yu büyük bir tanıtım atağına dönüştürmeliyiz. Antalya'da Madonna gibi, Jennifer Lopez, Justin Bieber gibi isimlerle konserler verip, hedef pazar ilgisini canlandırmamız mümkündür. 

THY'nin direkt seferlerine destek

- BDT ülkeleri için getirilen uçak desteği, koltuk desteğine dönüşmeli. 

- Aktif pazarlama ve PR atılımıyla potansiyel pazarlara yoğunlaşmalı ve Paskalya tatili gibi dönemlere veya aileler gibi hedef kitlelere dönük kampanyalar yapılmalıdır. Sağlık turizmi, kongre turizmine özel teşvik verilmesi, THY ve SunExpress'in direkt seferleri de özel olarak desteklenmeli. 

Çin ve Hindistan değerlendirilmeli 

- İstanbul'daki Fashion Week gibi büyük bir alışveriş festivali 2016'da Antalya'da da yapılmalıdır. Bu proje Antalya Tanıtım A.Ş. tarafından hazırlanmış durumdadır. 

- Alternatif pazar arayışında Çin ve Hindistan gibi yükselen büyük pazarların ihmal edilmemesi gerekir. 
- Turizmde sessiz geçen kış aylarında SGK prim desteği artık uygulamaya geçirilmelidir.