Miray Çimen
Tüketici hakem heyetleri mahkemelerin iş yükünü hafifletirken, kararların çoğunun ise tüketici lehine olduğu ortaya çıktı. Ticaret Bakanlığı verilerine göre, bu yıl 9 Ağustos'a kadar olan süreçte tüketici hakem heyetlerine toplamda 325 bin 265 başvuru yapıldı.
PERAKENDE başta
Söz konusu dönemde heyetler tarafından toplam 343 bin 7 başvuru karara bağlanırken alınan kararların yaklaşık yüzde 62’si tüketici lehine sonuçlandı.Ticaret Bakanlığı’nın tüketici hakem heyetleri hakkındaki son verileri netleşti. Aynı dönemde heyetlere yapılan başvuruların dağılımı da dikkat çekti.
e-devlet'te de var
En çok başvurunun perakende ticaret sektöründe olduğu görüldü. Bu sektöre yönelik 155 bin 145 başvuru yapıldı. Perakende sektörünü 77 bin 880 başvuruyla finansal hizmetler, 41 bin 123 ile abonelik hizmetleri takip etti. E-devlet üzerinden tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuru sayısı ise 76 bin 917’yi buldu.
Mağduriyetleri gideriyor
tüketici hakem heyetleri, tüketicilerle satıcı ve sağlayıcılar arasında uyuşmazlıkların mahkemeye yansımadan, masrafsız, hızlı ve kolay bir şekilde çözüme bağlanmasını ve tüketici mağduriyetlerinin giderilmesini amaçlıyor. Heyetlere 2018'de de 561 bin 705 adet başvuru yapılırken, 569 bin 878 adet de karar verilmişti. Geçen yıl heyetlerce verilen kararların yaklaşık yüzde 67’si tüketici lehine sonuçlanmıştı.