Tüketici güveninde son 5 yılın zirvesi

Deprem nedeniyle sadece martta gerileyen tüketicinin güveni, mayısta yüzde 4 yükselerek 91.1'e çıktı. Bu değer, son 5 yılın en yüksek rakamı olarak kayıtlara geçti.

Akşam

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), mayıs ayına ilişkin tüketici güven endeksi verilerini açıkladı. Buna göre, TÜİK ve Merkez Bankası işbirliğiyle yürütülen anket sonuçlarından hesaplanan mevsim etkilerinden arındırılmış tüketici güven endeksi, mayısta geçen aya kıyasla yüzde 4 arttı. Nisanda 87.5 olan endeks, mayısta 91.1 olarak kayıtlara geçerken bu rakam son 5 yılın zirvesi oldu.

GELECEĞE BAKIŞ OLUMLU

Mevcut dönemde hanenin maddi durumu endeksi geçen ay 69.1 iken mayısta yüzde 2.2 artışla 70.6'ya çıktı. Gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durum beklentisi endeksi nisanda 89.8 iken bu ay yüzde 4.7 artış göstererek 94 oldu. Nisanda 95.2 olan gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durum beklentisi endeksi yüzde 5.7 artarak bu ay 100.5 olarak kayıtlara geçti. Gelecek 12 aylık dönemde dayanıklı tüketim mallarına harcama yapma düşüncesi endeksi ise nisanda 96.1 iken mayısta yüzde 3.1 artışla 99.1 olarak hesaplandı.

YATIRIMLAR ARTACAK

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, "2022 yıl sonuna göre tüketici güveni yüzde 20'nin üzerinde artışla 2018 Temmuz ayından sonraki en yüksek seviyesine de ulaştı. Ekonomimizin çarkları daha da hızlanarak dönmeye ve yatırımlar artmaya devam edecek" dedi.

PERAKENDEDE ÇİFTE BAHAR

Organize perakende sektörü nisan ayında çifte bahar yaşadı. Geçen ay hem adet satışlarını hem de cirolarını artıran markalar, tatil ve turizm sezonu öncesi moral depoladı. Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) yaptığı ankete göre mart ile kıyaslandığında nisanda markaların neredeyse tamamının cirosu yükseldi. Aynı dönemde her dört markadan üçünün adet satışlarında da artış kaydedildi. BMD Başkanı Sinan Öncel, nisan performansının yaz dönemi için umut verici olduğunu söyledi. Öncel, "Her üç markamızdan birinin adet satışlarında en az yüzde 20 artış gerçekleşti. Cirolarda ise enflasyon ve adet satışlarına paralel doğal bir artış görüyoruz. Yıllık ölçekte markalarımızın yüzde 70'i en az yüzde 80 ciro artışı kaydetti. Nisanda her 4 markamızdan biri mart ayına göre yüzde 40'ın üzerinde ciro artışı gerçekleştirdi" dedi.

NEBATİ: OY AVCILARI EKONOMİYE SALDIRIYOR

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati "Ülkemizde, şimdiye değin taş üstüne taş koymamış olan muhalefet ve onun hem yurtiçi hem de yurtdışındaki saz arkadaşları, seçim sonuçlarına etki edebilmek hesabıyla bir süredir sistematik bir şekilde ve histerik bir ruh haliyle ekonomimize saldırmaktadır" dedi. Nebati yaptığı yazılı açıklamada "Aynı zevat, 21 yıldan bu yana her alanda ülkemizin gücüne güç katmış olan Cumhurbaşkanımızın yeniden seçilmesi durumunda, ekonominin zor duruma düşeceği şeklindeki sayıklamalarını da sağda solda yaymayı adeta görev edinmiş durumdadır. Bu kötü niyetli oy avcılarını, bu felaket tellallarını, kişisel menfaatleri peşindeki bu ithal reçete meraklılarını gerçeklerin sert tokadıyla kendine getirmek artık şart olmuştur" dedi. Nebati, pandemi, Rusya-Ukrayna savaşı dönemlerinde dünya küçülürken Türkiye'nin büyüdüğünün altını çizdi.