Ticaride kiralamanın yolu açılırsa sektör uçuşa geçer

Operasyonel kiralama sektörünün her yıl ortalama 150 bin adet sıfır kilometre araç alımı yaptığını belirten TOKKDER Başkanı Ekinci, “Ticari araç kiralamanın önündeki engel kalkarsa sektör katlanarak büyür” dedi. 

SÜMER DEMİRCİLER

Otomotiv sektörünün itici gücünü oluşturan operasyonel kiralamanın sıfır kilometre otomobil pazarındaki payı her geçen yıl artıyor. Sektörün en büyük sorunun ticari araçların kiralanmasının önündeki engel olduğunu belirten Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) Başkanı İnan Ekinci, “Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde, ticari araçların daha geniş kapsamda kiralanabilmesini sağlayacak düzenlemelerin yapılması, otomotivde yerli üretimin ağırlıklı payı ticari araç olması nedeni ile yerli üretimin desteklenmesine, işletmelerin kaynaklarını verimli yönetmesine, böylelikle sektörümüzün gelişimine katkı sağlayacaktır” dedi. 

30 MİLYAR TL’LİK SEKTÖR 

İnan Ekici, operasyonel kiralama sektörünün aktif büyüklüğünün 30 milyar TL’ye ulaştığını ifade ederek, “Faaliyet gösteren firmalarımız Türkiye’de yılda ortalama 150 bin adet civarında araç alımı yapıyor. Sektör şu anda 365 bin adet civarında aracı yönetiyor. Bu aynı zamanda Türkiye’nin ikinci el araç pazarını da her geçen gün üzerine koyarak büyütüyor” açıklaması yaptı. 

İKİNCİ EL PAZARI BÜYÜYOR 
Ekinci, “2016’da 757 bin adet yeni otomobil satılmış, aynı yıl ikinci elde 4,7 milyon ikinci el aracın satışı yapılmış. Yani satılan her yeni araca karşılık ikinci elde 6.2 araç el değiştirmiş. 2017’de bu rakam 7,2’ye, 2018’in birinci çeyreğinde ise 8,2’ye yükseldi” diye konuştu.

Kiralamada da ezber bozacak! 

Fiat, “Fiat Bireysel Kiralama” projesini hayata geçirdi. Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, ezber bozan yeni projenin 2018 ocak ayında başladığını belirtti.  “Bu sistem ile bayileri için yeni bir iş alanı yarattıklarına da dikkat çeken Aytaç, 5 yıl içerisinde perakende satışların yüzde 25’ini kiralama ile gerçekleştirmeyi öngördüklerini ifade ederken; 2018 yılı sonuna kadar da bin 500 müşteriye ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.