THY hedef büyüttü... Filoyu ikiye katlayacak, 400 noktaya uçacak

Geçen yıl 345 uçaklık filosuyla 83.4 milyon yolcu taşıyan Türk Hava Yolları (THY), yeni hedeflere kanat açtı. Milli bayrak taşıyıcı; 10 yıl içinde uçak filosunu ikiye katlayıp, 400 destinasyona sefer düzenlemeyi planlıyor. THY, 2033'te yolcu sayısını ise 171 milyona çıkarmayı hedefliyor.

AKŞAM

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Yaklaşık 10.8 milyar dolarlık piyasa değeriyle dünyanın en değerli 9'uncu havayolu şirketi olan Türk Hava Yolları (THY), geçen yıl 345 uçağıyla 129 ülkeye 80 milyonun üzerinde yolcu taşıdı. Milli bayrak taşıyıcı, 2033 yılında iştirakleriyle birlikte 950 uçaklık filoya ulaşarak 400 farklı destinasyona uçmaya hazırlanıyor. 10 yıl içinde uçak filolarını ikiye katlamayı planladıklarını anlatan THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, "THY'nin şu anda 440 uçağı var. 2033'te 810 uçağa ulaşacak. İştiraklerle (AJet ve SunExpress) uçak sayımız 950'ye çıkacak. Şu anki yolcu sayımız 83.4 milyondan 2033'te 171 milyona, dünyada uçtuğumuz destinasyon sayısı da 345'ten 400'e ulaşacak" dedi.

Geçen yıl aldığı 1141 pilotla toplam pilot sayısını 6 bin 500'e çıkaran THY, her yıl en az 600 pilot alıyor. Bir pilotu yetiştirmenin şirkete maliyetinin ise 140 bin euro'yu bulduğu belirtildi.

OYUN KURUCU OLACAK

Yakın dönemde verdikleri 355 adetlik Airbus uçak siparişine dikkat çeken Ahmet Bolat, yeni uçakların filoya katılmasıyla THY'nin dünyada oyun kurucu 7 havayolu şirketinden biri olacağını vurguladı. 2023'te ülkeye yaklaşık 20.8 milyar dolar doğrudan para getirdiklerini anlatan Bolat, "Ekonomiye 56 milyar dolarlık katkımız oldu. 10 yılda filo 2 katına çıkınca ekonomiye katkımız 144 milyar dolar olacak. Türkiye'nin hizmet ihracatı 2023 yılında 100 milyar doları buldu. Bunun yüzde 5'ini yani 16 milyar dolarını THY olarak tek başımızı yaptık" diye konuştu.

10 MİLYON NİTELİKLİ TURİST GETİRECEK

Geçen yıl Türkiye'ye havayoluyla 42 milyon turist geldiğini bunun 13.3 milyonunu THY'nin getirdiğini söyleyen Ahmet Bolat, "Kişi başı turist harcaması 900-950 dolar. Biz gelen turistlerin de 3 bin dolar harcamasını istiyoruz. Bu kapsamda ABD, Kanada, Avustralya, Güney Kore, Japonya, Çin, Malezya, Tayvan, Endonezya Singapur, Meksika olmak üzere 11 hedef ülke belirledik. Yaptığımız tanıtımlarla gelen nitelikli turist sayısını artırıyoruz. 11 ülkede 10 milyon turist ve 30 milyar dolar gelir hedefliyoruz" dedi.

GÜNEY KORELİLER BAL-KAYMAĞI SEVDİ

Türk dizilerinin tanıtıma katkısıyla sektörün ihracatının 1 milyar doları yakaladığını söyleyen Bolat, "İspanya'da en çok izlenen 10 dizinin 9'u Türk dizisi. Tanıtımda sosyal medya fenomenleri de önemli. Örneğin; Güney Koreli bir YouTuber gelip Türkiye'de bal-kaymak yemiş ve bunu ülkede anlatmış. Şimdi Güney Kore'ye bal-kaymak ihraç ediyoruz. Sırf dizide geçti diye Meksikalı turistler, Üsküdar'a gelip Kızkulesi manzarasında çay içip simit yiyor" dedi.