Terraco'ya 2'nci kez ödül

Boya sektörünün devlerinden, trend yaratan marka TERRACO, Çatı Ve Cephe Dergisi tarafından bu yıl 5.si düzenlenen Çatı ve Cephe Malzeme Ödülleri’nde Yılın Cephe Malzemesi 2015 Ödülü’nü kazandı.

Bilinirliği yüksek büyük markalar, İZODER-SUDER-PANELDER-EPSDER-ÇATIDER gibi dernekler, mimarlık fakülteleri öğretim üyeleri ve bağımsız mimarlar dahil sektör temsilcilerinden oluşan 60 kişilik jüri yarışmadaki 4 kategoride ödül kazanmayı hak eden firmaları belirledi.

Yılın Cephe Malzemesi kategorisinde yarışan 5 aday arasında ödüle layık görülen Terraco, ödülünü 11 Mayıs 2016 günü 39. İstanbul Yapı Fuarı’nda düzenlenen törenle aldı. Ödülü Teracco Group adına alan Terraco A.Ş. Türkiye Genel Müdürü Bulut Uzun, ödül töreni sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Bulut Uzun, 28 yıldır Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan Terraco A.Ş’nin 5 yıl içinde Türkiye'de yatırımlarını arttırarak yüzde 400 büyümeyi hedeflediğini kaydetti. Uzun; “Türkiye’de 100’ün üzerinde bayiimiz ve 200’ün üzerinde de kayıtlı uygulama bayiimiz bulunuyor. Terraco beş yıllık genişleme planı kapsamında farklı illerde yatırım yapmayı hedefliyor” dedi. Şirketin, bu yatırımlar çerçevesinde otomasyona ağırlık vereceği ve iyi yetişmiş mavi ve beyaz yakalı 120 uzman istihdam edeceği öğrenildi. Uzun, çevreci ve çözüm odaklı İskandinav teknolojisi ile hizmet veren firmanın, 5 yıllık gelişim ve yatırım programına göre Türkiye’de 3 Milyon Euro tutarında yatırım yapacağını bildirdi.

Terraco Genel Müdürü Bulut Uzun, ödül alan ürün Superwood ile ilgili olarak şu açıklamalarda bulundu:

“Superwood ahşap görüntüsüne muadil olarak çıkardığımız bir boya. Fiyatının ekonomik olması da müşteri için çok cazip. Teknik olarak ahşap cepheleri giydirme cephe sistemiyle yapıyorsunuz ve mantolama ile birleştiriyorsunuz. İşte o birleştirme yerleri her zaman problemlidir. Ucuz ya da pahalı olsun, o detayı iyi çözemediyseniz su cephenizden içeri girecektir. Superwood boya ile yalıtım kısmında hiçbir kesinti yapmıyorsunuz. İstediğiniz yere ahşap görünümü veriyorsunuz. Dolayısıyla ürününüz kaliteli ve uygulamanız iyiyse hiçbir şekilde su alma, bozulma gibi bir problemi olmuyor. İkincisi, Türkiye’de dış cephede olsun iç cephede olsun artık moda çok çabuk değişiyor. Örneğin ahşap kaplama yaptınız ve binanızda mutlu değilsiniz. Ahşap kaplamayı sökme maliyeti inanılmaz fazladır ve sökülen de atıktır. Ancak bizim ahşap görüntülü ürünümüz kullanılırsa üzerini boyamanız yeterli. Bu iki avantajı beni bir mühendis olarak ekonomikliğinden daha çok heyecanlandırıyor.”