‘Temiz Tuvalet’e 17 yılda 100 milyon dolar harcadı

Türkiye akaryakıt sektörünün ikinci büyük oyuncusu Opet, sosyal sorumluluk projelerine yılda 5 milyon dolar ayırıyor. Şirketin büyük ilgi çeken ‘Temiz Tuvalet’ kampanyasına ise 2000’den bu yana 100 milyon $ harcandı.

NURİYE DOĞU

17 yıl önce akaryakıt istasyonlarında ‘Temiz Tuvalet’ fikrini ortaya atan ve o dönem çok ilgi görmese de tüm Türkiye’yi dolaşarak eğitimler veren, sonrasında dünyada da model alınacak kadar büyük bir başarı elde eden Opet Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, sektörde büyük bir değişimin öncüsü oldu. Şirkette sosyal sorumluluk fitilini ateşleyen bu projeyi Yeşil Yol, Örnek Köy, Tarihe Saygı ve Trafik Dedektifleri takip etti. “Sosyal sorumluluğu içselleştirdik, ne kadar hayır işi yaparsak o kadar kazanırız” diyen Öztürk, bu kapsamda her yıl bütçeden 5 milyon dolar ayırdıklarını söyledi.

İstasyon, istasyon gezdim...

2000 yılında başladıkları ‘Temiz Tuvalet’ kampanyasıyla tüm Türkiye’yi gezdiğini, eğitimler verdiğini anlatan Nurten Öztürk, süreci şöyle anlattı: “Başta projeye kimse inanmadı ama o hırsla istasyon istasyon gezdim. Alaturka kalktı, alafranga yaptık. O kadar çok insana ulaştık ki... Toplu bir harekete dönüştü. Projeyle uluslararası davetler de aldık. Projeye 17 yılda 100 milyon dolar harcadık.” Gerçekleştirdikleri projelerin de etkisiyle pazar paylarını yüzde 17.8’e yükselttiklerini belirten Öztürk, “Sektörde ikinciyiz. Ama hedefimiz yakında liderlik” ifadelerini kullandı. 

CAN KAYBI YÜZDE 16.9 AZALDI  

Barselona’da düzenlenen Stevie Awards için bir araya geldiğimiz Öztürk, ödül aldıkları Trafik Dedektifleri’yle 650 eğitimli polisle, üç yılda 3-17 yaş arası 3.5 milyon çocuğa eğitim verdiklerini anlattı. Proje sonrası 2013-2016 arasında çocuk ve gençlerin karıştığı kazalarda can kaybının yüzde 16.9 azaldığını kaydeden Öztürk, “Bu değişim, projenin Avrupa’da ‘Yılın Kurumsal Sorumluluk Programı’ seçilmesinde büyük etken oldu. Projenin bütçesi 3 milyon doları aştı” dedi.

Trafik Dedektifleri’ne 2 altın ödül

OPET, iş dünyasının performansını değerlendiren Uluslararası Stevie Awards tarafından Trafik Dedektifleri Projesi’yle iki kategoride altın ödüle layık bulundu. Trafik Dedektifleri Projesi’ne Avrupa-Yılın Kurumsal 

Sorumluluk Programı ve Avrupa-Yılın Sağlık, Güvenlik ve Çevre Programı Altın Ödülleri verildi. Öztürk, “Projeyi ülkemiz ‘trafiği güvenli bir ülke’ haline gelene kadar devam ettirmek amacındayız” diye konuştu.

Avrupa’da fırsat kolluyor

Yeni yatırımlara da değinen Öztürk, şöyle devam etti: “Avrupa’da yeni yatırım planlarımız var. Akaryakıt ve yenilenebilir enerjide yurtdışında fırsat kolluyoruz. Yurtiçinde ortak yatırım planlamıyoruz. Ama yurtdışından gelen teklifler var, görüşmelerimiz sürüyor, değerlendiriyoruz.” 

‘Tarihe Saygı’projesi bu yıl Truva’da  

‘Yeşil Yol’ projesiyle de istasyonlar ve çevrelerine 1 milyon ağaç diktiklerini kaydeden Öztürk ‘Örnek Köy’le zor durumdaki köyleri kalkındırdıklarını anlattı. Tarihe Saygı projesinin bütçesinin de 30 milyon doları aştığını anlatan Öztürk “Gelibolu’ya uzandık. Sırada Truva var. Turizm ve Kültür Bakanlığı, UNESCO’yla 2018’i ‘Truva Yılı’ ilan etti. Biz de projeyi bu kapsamda tamamlayacağız” dedi. 

Temiz Tuvalet Kampanyası’yla 75 il gezildi, 9.5 milyon kişiye ulaşıldı. Proje yurtdışında da model alındı.