HABER MERKEZİ
Mühendislik kariyerini bırakıp aile şirketlerinde çalışma hayatına atılan Ece Güneren Tütüncü, baba mesleğine markalaşma getirerek başarıyı yakaladı. Yarattığı kadın giyim markaları Myraang ve Ma Mulier'i; Amerika, İsrail, Rusya, İngiltere başta olmak üzere dünyanın birçok bölgesine ihraç eden genç girişimci, önümüzdeki dönemde yurtdışında mağazalaşarak büyüyecek.
1 HAFTA DEDİ, 13 YIL OLDU
Yıldız Teknik Üniversitesi'nde Kimya Mühendisliği okuyan Ece Güneren Tütüncü'nün girişimcilik öyküsü mezun olup iş başvuruları yaptığı dönemde babasının bir yurtdışı seyahatinin çıkmasıyla başlıyor. 1993'te İstanbul'da kurulan aile şirketinin yerli yabancı birçok tekstil firmasına pilise üretimi yaptığını anlatan Ece Güneren Tütüncü şunları kaydetti: "2010 yılında yüksek lisans bitirme tezimi verdiğim gün, babam bir haftalığına şirketle ilgilenmemi istedi. 'Tamam' dedim. Deyiş, o deyiş... O 1 hafta oldu, 13 yıl... Girişimciliği, tekstili, ihracatı, üretmeyi çok sevdim. Biz aile şirketimizde tekstil sektörüne yönelik fason olarak pek çok faaliyette bulunuyorduk. Ama tabii başka markalar için bunları gerçekleştiriyorduk. Ben işe başladığımda markalaşma kararı aldım ve 2015 yılında Myraang, 2021 yılında ise Ma Mulier kadın giyim markalarını kurdum. Markalaşmak, bize yepyeni bir dünyanın kapılarını açtı. Bugün ihracatımızın yüzde 70'ini ABD'ye yapıyoruz. Şu anda online satış kanallarımızı geliştirip yurtdışında önce Almanya ve Romanya'ya daha sonra diğer ülkelere ürün satacağız. Ayrıca ABD'de mağaza açma çalışmalarına başladım."
80 KİŞİYE İSTİHDAM
Merkezi İstanbul Çağlayan'da yer alan Ma Mulier, Osmanbey'de yedi katlı bir toptan satış mağazası ve Bursa'daki fabrikasıyla tekstil sektöründe faaliyet gösteriyor. Yüzde 70'i kadınlardan oluşan 80 çalışana sahip firma, tüm tasarımlarını kendi bünyesinde yaptığı geniş bir üretim parkurunda gerçekleştiriyor. Pandemi döneminde bile çalışmaya devam ettiklerini dile getiren Tütüncü, "Yurtdışından gelmeye çekinen müşterilerin ayağına gittik. Bu bizim için bir kırılma noktası oldu. Müşterilerle ilişkilerimiz güçlendi, bize karşı güvenleri daha da arttı. Siparişlerini bize kaydırdılar. Bu sayede biz de pandemi dönemini avantaja çeviren şirketlerden olduk" dedi.
ZAMANSIZ TASARIMLARLA GÜN BOYU ŞIKLIK
Zamansız tasarımlarla yaşsız kadınları hedeflediklerini ifade eden Tütüncü sözlerini şöyle sürdürdü: "Oldukça geniş bir model yelpazemiz var ama gömlek konusunda iddialıyız. Doğal elyaflarla çalıştığımız spor koleksiyonumuz var. Kadınların aksesuar ve ayakkabı değişimiyle tüm gün kullanabileceği tasarımlar yapıyoruz. Tasarım ekibimizle kendi baskı ve nakış desenlerimizi geliştiriyoruz. Dünyada bilinen Türk kadın giyim markaları arasında yer almak en büyük hayalim. Bunun için de yoğun ve disiplinli bir şekilde çalışıyoruz."