Teknosa'ya fare girdi 100 milyon getirecek

Dünyanın en ünlü faresi 'Mickey Mouse' artık Teknosa mağazalarında. Mağazaların bir bölümünü Disney ürünlerine ayıran şirket, hedef kitlesini 2 yaşa kadar çekecek, 100 milyon TL ciro yapacak.  

Teknoloji zinciri TeknoSA'nın mağazaları artık Disney ürünlerine de evsahipliği yapacak. The Walt Disney Company çatısı altındaki Disney Collection ürünleri, Türkiye genelinde 31 ildeki 71 TeknoSA mağazasında, 100-150 metrekarelik özel alanlarda satışa sunuldu. ABD ve Meksika’dan sonra TeknoSA ile dünya genelinde 3’üncü ülkeye giren Disney Collection, tarihinde ilk kez bir teknoloji perakendeciliği markasıyla işbirliği yapmış oldu. Disney Collection ürünleri arasında oyuncaktan kıyafete 6 farklı kategoride 300’ü aşkın farklı ürün çeşidi yer alıyor. Dünya teknoloji perakendeciliğinde bir ilke imza attıklarını vurgulayan TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, "The Walt Disney Company ile yaptığımız işbirliğiyle aileleri mağazalarımıza çekeceğiz. Hedef kitlemiz de 2 yaşa kadar inecek" dedi. Gürcan, Disney ürünlerinden yıllık 100 milyon TL ek ciro beklediklerini belirtti.  

Türkiye pazarına inanıyoruz 

The Walt Disney Company Türkiye, İsrail, Yunanistan, Malta ve Kıbrıs Ülke Müdürü Giovanni Mastrangelo ise TeknoSA ile gerçekleştirdikleri işbirliğinin Türkiye pazarına olan inançlarının göstergesi olduğuna dikkat çekerek, "Türkiye’de daha fazla aileye ulaşmak için yeni fırsatları değerlendiriyoruz” dedi. 

Metrekareler küçülecek artık daha 'fit' olacağız

Teknosa'nın çok sayıda mağazasını kapatacağına dair söylentilere de yanıt veren Bülent Gürcan, "Şu an 250 mağazamız var, verimliliğimizi artırmak için bazı mağazalarımızı kapatıyoruz, yerine yeni mağazalar açıyoruz. Eylül ayından itibaren çok daha fit bir yapıya kavuşacağız. Yıl sonunda mağaza sayımız yine 230-250 olacak. Ama metrekaremiz azalacak" diye konuştu.  

İlk yarıda %15.5 büyüme

Gürcan, teknoloji marketleri sektörünün ilk 6 ayda yüzde 15.5 büyüdüğünü, Teknosa'nın ise pazarın üzerinde büyüdüğünü söyledi. Gürcan, "15 Temmuz'dan sonra satışlarda durgunluk olsa da kısa sürede işler normale döndü" dedi.

150 KİŞİLİK EK İSTİHDAM  

Disney Collection ürünlerinin TeknoSA’lara girmesiyle birlikte mağazacılıkta da farklı bir konsept oluşturduklarını belirten Bülent Gürcan, “Bu sayede mağazalarımızda teknoloji, eğlence ve gençlik temalarının birleştiği bir konsept oluşturduk. The Walt Disney Company işbirliği ile birlikte 10 milyon TL seviyesinde yatırım gerçekleştirdik. Ayrıca 150 kişiyi de işbirliği kapsamında istihdam ettik” şeklinde konuştu.