Teknoloji eğitimiyle girişimci oluyorlar

Teknosa'nın ‘Kadın İçin Teknoloji' projesi, 15 yılda 23 bin kadına ulaştı. CEO Sitare Sezgin, “Eğitim alan kadınların girişimci olma potansiyeli artıyor” dedi.

ŞENAY BÜYÜKKÖŞDERE

Teknosa'nın Habitat Derneği işbirliğiyle 2007'de başlattığı 'Kadın İçin Teknoloji' projesi, Türkiye'nin dört bir yanında 23 binden fazla kadına ulaştı. Teknosa CEO'su Sitare Sezgin'le birlikte programın 15'inci yılında Balıkesir'in Ayvalık İlçesi'ndeki eğitimleri yerinde izleyerek, Egeli kadınların hikayelerini dinledik. Projenin Ayvalık Küçükköy'deki katılımcılarıyla ortak noktası, İstanbul'dan taşınarak ikinci hayatını burada inşa etmeleri.

SOSYAL MEDYA EKLENDİ

Kadınların ekonomik ve sosyal yaşama katılım sağlaması için gerekli olan teknolojik entegrasyonu gerçekleştirmek amacıyla 15 yıl önce yola çıktıklarını söyleyen Sezgin, "Temel bilgisayar kullanımı ve Office programları eğitimleriyle başlayan proje, sosyal medya, e-hizmetler, güvenli internet ve mobil cihaz kullanımı eğitimlerinin eklenmesiyle gelişti. Bundan sonra da projeyi yeni trendler göz önünde bulundurarak devam ettireceğiz" dedi. Teknosa'nın ve aynı zamanda teknoloji perakendeciliğinin ilk kadın CEO'su olan Sitare Sezgin, kadınları güçlendiren projelere ayrı bir değer verdiklerinin altını çizerek, toplumsal cinsiyet eşitliğinde dijitalleşmenin önemli bir dönüm noktası olduğunu vurguladı.

HEDEF 3 BİN KADIN

Pandemi öncesinde gerek halk eğitim merkezleri, kadın kooperatifleri, gerekse de evlere giderek bu eğitimleri gerçekleştirdiklerini belirten Sezgin, "Pandemide eğitim içerikleri online sistemlere aktarıldı. Pandemiye kadar 66 ilde sınıf içi eğitimler yapıldı. 2020-2021'de 5 bin kadın online eğitime katılarak, sertifika aldı. Bu yıl da hedef minimum 3 bin kadına eğitim vermek" dedi.

1 LİRALIK YATIRIM 4 TL DEĞER YARATTI

Sitare Sezgin, projeye yapılan her 1 TL'lik yatırımın 3.96 TL'lik değer ürettiğinin altını çizerek, şöyle devam etti: "Katılımcıların yaş ortalaması 33. 2021 yılındaki eğitimlere katılan kadınlar arasından seçilen 200'ü aşkın kişiyle saha çalışması yapıldı. Buna göre en büyük değişim, interneti güvenli ve bilinçli kullanma konusunda bilgi ve farkındalık oldu. Katılımcıların yüzde 31'i eğitimlerden sonra yeni bir iş baktı. Bu kadınların yüzde 26'sı da yeni işte çalışmaya başladı."