ÖZGÜL ÖZTÜRK
Satış danışmanlığından yöneticiliğe tekstil sektörünün her kademesinde uzun yıllar çalıştıktan sonra kendi firmasını kurma kararı alan girişimci Seyhan Selçuk, 10 yılda tekstil sektörünün önemli markalarından biri haline geldi. Eğlenceli ve sıradışı tasarımlarıyla sokak modasına öncülük eden Bad Bear, bugün 400 satış noktasında tüketiciyle buluşuyor.
40 TEDARİKÇİSİ VAR
Bad Bear'i 10 yıl önce 18 bin TL sermayeyle kurduğunu anlatan Bad Bear CEO'su Seyhan Selçuk, "Bundan 10 yıl önce işimden yeni ayrılmıştım. Eşime kendi markamı kurma kararı aldığımı söyledim. Evimin küçük bir odasını boşaltıp, kemer ürettirmeye başladık. Arkasından diğer ürünler geldi. Sonra baktık ki eve sığamayacağız küçük bir ofis yaptık. Evimizin küçük bir odasından bugün 120 kişiye yakın bir ekibe ulaştık" dedi.
Şu anda İstanbul, Ankara, Antalya ve Trabzon'da kendilerine ait 6 mağazayla perakende sektöründe faaliyet gösterdiklerini ifade eden Selçuk, şöyle devam etti: "Bu yıl içerisinde 2 yeni mağaza daha açmayı planlıyoruz. 2023 yılını 350 milyon TL ciroyla kapatmayı hedefliyoruz. Üretimimizin yüzde 15'ini ihraç ediyoruz. Önümüzdeki dönemde yurtdışında büyüme planlarımız var. Kısa süre önce İspanya'da bir şirket kurduk. Yakında Barselona'da ilk mağazamızı açıyoruz. İspanya'nın ardından İngiltere için fizibilite çalışmalarımız var. Almanya'ya da Zolando, Amazon gibi online kanallarla açılma planımız var. Tüm bu yatırımlarla ihracatın ciromuzdaki payını yüzde 25'lere çıkaracağız." Şu anda 40 tedarikçiden yılda 2 milyon adet ürün alan şirket, 120 kişiye de istihdam sağlıyor. Selçuk'un hayali ise Bad Bear'i Türkiye'den çıkan bir dünya markası haline getirmek.
'SATAMAZSIN' DEDİLER, 3 AYDA TÜKENDİ
Sunduğu ürünlerde 'sokak stili'ni yansıtan Bad Bear, sıra dışı giyinmek isteyenlere yönelik modeller tasarlıyor. İlk koleksiyonu tasarladığında sektördeki arkadaşlarını çağırıp fikrini sorduğunu anlatan Selçuk, "Üzerinde anormal baskılar, kocaman kuru kafalar, farklı renkleri kullandığım koleksiyonu görenler, "Deli misin, bu ürünleri asla satamazsın" dediler. Ben inandım ve yola çıktım. 20 bin tshirtten oluşan koleksiyonu dağıttık ve zincir departmanlarla başladık. Ürünler üçüncü ayında tükendi. O gün "keşke 40 bin adet ürün yapsaydım" dedim kendime. Ben sektörde uzun yıllar çalıştığım için insanların farklı tasarım ihtiyaçlarını gördüm.
İnsanların ürünlerimize gösterdiği talep bunun kanıtı oldu. Bizden sonra diğer markalar da bu tür koleksiyonlar çıkarmaya başladı" diye konuştu.
ÜRÜN GAMINA AYAKKABIYI DA EKLEYECEK
Girişimci Seyhan Selçuk, 'Bad Bear' (İngilizce 'Kötü Ayı' anlamına geliyor) ismini koyarken, özgür karakteri ve meydan okuyan tarzıyla farkını ortaya koyan bir ruhu tanımlamak istediklerini dile getiriyor. Bugün çoraptan bereye, pantolondan tshirte ve şapkaya kadar bütün giyim kategorilerinde ürünlere sahip Bad Bear, gelecek yıl ürün gamına ayakkabıyı da eklemeyi planlıyor. Selçuk, markayı en çok hangi yaş aralığının tercih ettiğini ise şu sözlerle açıklıyor: "Aslında plan biraz teenage (genç) grubuydu. Ama teenage'den öteye de gitti. Bugün 45 yaş üstü birçok kişi Bad Bear giyiyor. İçinde farklı bir şey arayanlara, renkli sevenlere, basic içinde de bir hareketi arayanların tamamına aslında hizmet verebiliyoruz" diyor.