TCI Genel Müdürü Tuğtağ: 2023'te kabin içinin yüzde 10'u Türk üretimi olacak

TCI Genel Müdürü Tuğtağ, ''Hedefimiz, 2023 vizyonuna uyumlu olarak, dünyada pazar payı yüzde 10 olan, küresel ve yerli kabin içi firması olmak.'' dedi.

Türk Hava Yolları (THY) ile TAI (TUSAŞ) ortaklığında kurulan Türk Kabin İçi Sistemleri Tasarım ve Üretim AŞ (TCI), Türkiye'nin 2023 vizyonuyla uyumlu olarak 2023'te dünyada pazar payını yüzde 10'a ulaştırmayı hedefliyor.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı yerleşkesinde bulunan tesislerinde faaliyet gösteren TCI, uçak mutfağı üretimindeki başarısının yanı sıra kaliteli, yanmaz ve hafif malzemerle tasarlanan kabin içi yan paneller, baş üstü dolapları ve tuvalet bölümlerinin üretimiyle ilgili prototip çalışmalarını da sürdürüyor.

TCI Genel Müdürü Çetin Tuğtağ, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2011 yılında ilk kez Ankara'daki TAİ tesislerinde kurulan şirketin, daha sonra Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki mevcut yerleşkesine taşındığını söyledi.

Tuğtağ, şirkette yüzde 50'lik paylarla THY ve TAİ ortaklığının bulunduğunu ifade ederek, "Kuruluş amacımız, özellikle havacılıktaki kabin içi sektöründe dünyada yerli, milli ve küresel tedarikçi olmaktır. Hedefimiz, 2023 vizyonuna uyumlu olarak, dünyada pazar payı yüzde 10 olan, küresel ve yerli kabin içi firması olmak." dedi.

"Boeing 737 uçaklarının yüzde 10 pazar payına ulaştık"

Fabrikada 161 kişinin çalıştığını, yıllık yaklaşık 10 milyon dolar cirolarının olduğunu bildiren Tuğtağ, tüm uçak içi mutfak ekipmanlarını Boeing firması onaylı ürettiklerini anlattı.

Tuğtağ, Boeing'in dar gövdeli uçaklarında dünyadaki 4 onaylı tedarikçisinden birisi olduklarına dikkati çekerek, "Bugün itibarıyla Boeing 737 uçaklarının yüzde 10 pazar payına ulaşmış bulunmaktayız. Hedefimiz 2018-2019'da yaklaşık yüzde 40 büyümek. 2020'de bir ilave yüzde 40 büyüyerek, bugünkü sayılarımızı üçle çarpmayı hedefliyoruz." dedi.

"Üç önemli strateji geliştirdik"

Yerli üretim uçak içi sistemlerini yurt dışına ihraç etmek için çalışmalarının sürdüğünü ifade eden Tuğtağ, şöyle devam etti:

"Biz yaptığımız çalışmalarda üç önemli strateji geliştirdik. Bunlar; müşteri stratejisi, ürün stratejisi ile bölgesel stratejilerdi. Güney Asya ve tüm Asya bölgesi ile Güney Amerika bizim stratejik hedeflerimiz olan bölgeler. Havacılık sektöründe buralarda, inanılmaz büyüyen bir pazar var. Bu büyüme trendini yakalayarak, onlarla beraber büyümek istiyoruz. Hindistan, Malezya, Endonezya ve Çin marketinde tercih edilen ikinci tedarikçi olmak istiyoruz."

(AA)