Tchibo kahvelerinin marketlerdeki satış ağı genişliyor

Pandemi dönemini dinamik yapısı ve çoklu kanal stratejisiyle başarılı bir biçimde yürüten Tchibo, yatırımlarına devam ediyor. Tchibo Türkiye Satış Direktörü Cenk Rodoslu, “Kahve tutkunlarıyla daha fazla noktada buluşmak ve satış kanallarımızı büyütmek için gündemimizde birçok yeni iş birliği bulunuyor” diyor.

Pandemi döneminde çoklu kanal stratejisini başarıyla uygulayarak pazar liderliğini pekiştiren Tchibo, büyümesine 2022 yılında da devam edecek. Tchibo Türkiye Satış Direktörü Cenk Rodoslu, "Gündemimizde, yakında hayata geçirmeyi planladığımız birçok yeni iş birliği var" diyor.

Tchibo Türkiye, satış ağını genişletmeye devam ediyor. Bu stratejinizden söz eder misiniz, Tchibo ürünlerini hangi kanallar aracılığıyla kahve severlerle buluşturuyor?

Tchibo olarak özgün iş modelimizle 16 yıldır Türkiye'de faaliyet gösteriyoruz. Kahve severlere gerek fiziksel mağazalarımız gerekse farklı iş birlikleri üzerinden ulaşıyoruz. 11 ilde yaklaşık 50 mağazamız var. Ayrıca internet mağazamız ile 7/24 hizmet veriyoruz. Özellikle son yıllarda yoğunlaştığımız 'çoklu kanal' stratejimizi ve bu alanda yaptığımız çalışmaları hızlandırdık. Farklı noktalarda bulunurluğumuzu artırarak mevcut satış ağımızı genişlettik. Migros, Macrocenter, CarrefourSA, Çağdaş, Onur, Mopaş gibi ulusal ve yerel zincir marketlerle iş birliği halindeyiz. Cash & Carry kanalında ise bireysel müşterilerimize ve ev dışı tüketim hizmeti veren profesyonellere ulaşıyoruz. Kahve severler 36 Metro Market'te de Tchibo kahve ürünlerine ulaşabiliyor. Farklı e-ticaret kanallarıyla iş birliğine girerek Trendyol, Hepsiburada, Gittigidiyor, N11, Çiçeksepeti, İstegelsin, Banabi gibi online satış kanalları ve pazaryerlerinde yerimizi aldık. Bununla beraber iş birlikteliklerimizi güçlendirdik ve çeşitlendirdik. Petrol Ofisi ile yaptığımız iş birliğimizi güçlendirdik, bu sayede şu anda 300'e yakın Petrol Ofisi benzin istasyonunda yer alıyor, müşterilerimizin seyahatlerine lezzet katmaya devam ediyoruz. İş birliğimiz bulunan Media Markt'larda bu yıl içinde daha fazla ürün sergilemeye başladık. Kahvesini kendi zevkine göre hazırlamak isteyen kahve severler, Cafissimo easy ve Esperto latte tam otomatik kahve makinelerini Tchibo mağazalarından, www.tchibo.com.tr'den ve seçili marketlerden satın alabilirler.

ÜRÜN GRUBU GENİŞLİYOR

Kahve ürün grubunuzdan biraz söz eder misiniz, en çok hangi kahvelerinizin satışı yapılıyor?

Farklı damak tatlarına hitap eden zengin bir ürün yelpazemiz var. Müşterilerimizin beklentilerine ve ihtiyaçlarına göre de ürün grubumuzu genişletmeye devam ediyoruz. Privat Kaffee Latin Grande, en beğenilen kahvelerimiz arasında yer alıyor. Çözünebilir kahvelerimizde ise Gold Selection daha çok tercih ediliyor. Tüm dünyada lisanslı üreticisi olduğumuz, premium segmentte lider olan Davidoff kahvemiz ve yeme-içme kültürümüzün en önemli miraslarından biri olan Türk kahvemiz de çok satılan çeşitlerimiz arasında yer alıyor. Bağımsız pazar araştırmalarının sonuçlarına göre espresso, filtre kahve ve kapsül kahve kategorilerinde pazar lideriyiz.

PANDEMİDE TÜKETİCİYLE İLETİŞİMİMİZ HİÇ KOPMADI

Marketler ve geleneksel satış kanallarını güçlendirmek adına bundan sonrasında ne gibi çalışmalarınız olacak?

Pandemi döneminde değişen alışveriş alışkanlıkları perakende sektörü için yeni açılımları zorunlu kıldı. Hızlı, dinamik ve adaptasyon yeteneği yüksek bir marka olarak, bu dönemi son derece başarılı biçimde yürüttük. Hatta pazar liderliğimizi pekiştirdik. Bu süreçte tüketicilerimizle iletişimimiz hiç kopmadı. Tchibo Türkiye olarak mevcut koşullara hızla adapte olduk ve hem geleneksel hem internet mağaza alt yapımızı güçlendirecek yatırımlara ağırlık verdik. Bundan sonrası için de kahve tutkunlarıyla daha fazla noktada buluşmak ve satış kanallarımızı büyütmek için gündemimize aldığımız birçok yeni iş birliği bulunuyor. Yeni iş ortaklıklarıyla önümüzdeki dönemlerde de farklı satış noktalarında yer almaya devam edeceğiz.

YATIRIMLAR DEVAM EDECEK

Gelecek dönem hedeflerinizi anlatır mısınız, 2022 yılında Tchibo hangi yeniliklerle müşterileriyle buluşacak?

Gelecek dönem hedeflerimiz arasında kahve odaklı yatırımlarımız öne çıkıyor. Mağaza yatırımlarımızın yanı sıra çoklu kanal stratejimizle satış kanallarımızı ve bu konudaki iş birliklerimizi güçlendirmeyi sürdüreceğiz. Müşterilerimizle daha fazla noktada buluşmaya dönük yatırımlarımız devam edecek. Tchibo Coffee Break gibi yeni ürün lansmanlarının dışında birçok projemizi hayata geçirmeyi ve Shop in Shop mağazalarımızı genişletmeyi hedefliyoruz.