TAYSAD Başkanı Kanca: Volkswagen'i Türkiye'ye getiren asıl neden...

TAYSAD Başkanı Alper Kanca, 24 TV’ye konuk oldu. Volkswagen’in üretimi Türkiye’ye kaydırmasının arka planı hakkında önemli bir detay veren Kanca, ''Volkswagen, Almanya’da 'Passat' modelini üretimini yaptığı fabrikada elektrikli model üretimi yapmak istiyor, bunun için mevcut üretimini dışarı kaydırmak zorunda'' bilgisini paylaştı. Türkiye'nin verdiği teşviklerinin işin küçük bir kısmı olduğuna dikkat çeken Kanca, ''Yetişmiş insan gücü ve tedarik noktasında, Avrupa’da Türkiye’den daha avantajlı ülke yok'' mesajını verdi.

TM Dijital Haber Merkezi

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, 24 TV Ekonomi Müdürü Sadi Özdemir’in hazırlayıp sunduğu Reel Ekonomi programında önemli mesajlar verdi. “Volkswagen, Almanya’da elektrikli üretim yapmaya karar verdi, bunun için mevcut 'Passat' fabrikasını taşımak zorunda” bilgisini paylaşan Kanca, “Avrupa’da, Türkiye kadar şartları cazip başka bir ülke yok. Şartlardan kast ettiğim teşvikler değildir. Teşvikler bu işin çok küçük bir kısmıdır. Türkiye kadar yetişmiş insan gücü olan başka bir ülke yok. Türkiye kadar iyi tedarikçisi olan ülke, Avrupa’da yok” dedi.

“BİZE İYİLİK YAPMAK İÇİN GELMİYOR”

Volkswagen’in Almanya’da fabrika kuramayacağının kesinleştiğini belirten Kanca, markanın geçmiş dönemde Türkiye’de yıllık 160 binlerde satış yaptığını, o zaman bu markayı yatırım için davet ettiklerini dile getirdi. “Volkswagen, Türkiye’ye bize iyilik yapmak için gelmiyor” diyen Kanca, Alman markanın burada yatırım yapmak konusunda ciddi bir avantajı olduğunu söyledi. “Sektörü bilen Avrupa’daki diğer ülkeleri bilen, bunun kıyaslamasını yapan, son 1,5 yıl bu işe kafa yoran kişi olarak söylüyorum” vurgusu yapan Kanca, “ Avrupa’da, Türkiye kadar şartları cazip başka bir ülke yok” dedi.

“TÜRKİYE’YE GETİREN ASIL NEDEN BUDUR”

Alman markanın “Passat “ üretimi yaptığı fabrikada elektrikli üretim yapmak istediğini ve bu yüzden yeni bir yatırım yeri aradığını dile getiren Kanca, önümüzdeki süreçte Alman gazetecileri Türkiye’de ağırlayacaklarını ülkemiz lehine bilgilendirme çalışmalarını sıklaşacaklarını söyledi. Volkswagen’in hibrit otomobiller yerine doğrudan elektrikli otomobillere geçmek için çok sıkı çalışma yaptığını belirten Kanca, “Bu fabrikayı yapmak için sonsuz süreleri yok. Volkswagen yöneticileri üzerinde şu anda büyük bir baskı var. 2 ay önceden açıklamaları yapmaları gerekiyordu” ifadelerini kullandı.

 

“FİAT VE PEUGEOT MASAYA OTURDU”

24 TV Ekonomi Müdürü Sadi Özdemir’in Peugeot’un içinde bulunduğu PSA’nın Fiat ve Crysler’in içinde bulunduğu FCA ile masaya oturmasını canlı yayında değerlendiren TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Bu evlilik Türkiye için hayırlı olur” dedi. Her iki markanın bu evliliğe ihtiyacı olduğunu söyleyen Kanca, “Bu konuşmaların nereye gideceği bilinmez ama bir olumlu olacağını düşünmek istiyoruz. Bu evlilik Türkiye için hayırlı olur. Bu evliliğin Bursa’ya çok farklı faydaları olabilir. Onlara yeni ev açabiliriz” dedi. 2020’den itibaren otomotiv firmalarının Türkiye’ye yatırım yapmak zorunda olacağına dikkat çeken Kanca, “Beni en çok sevindiren gelişme ise gelecek yatırımların birçok sektöre etki edecek olmasıdır” dedi. Türkiye’de otomobil pazarının bu yıl sonunda 500 bin satışı aşacağını düşündüğünü dile getiren Kanca, “Bu bize tekrar güven verecektir” değerlendirmesinde bulundu.