Tatile gidecekler dikkat! Oteller doluyor

Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, dokuz günlük Ramazan Bayramı tatilinin iç turizm bakımından olumlu etkisi olduğunu gördüklerini söyleyerek, ''Nitekim geçen yıl ilk 5 ay içerisinde erken rezervasyon sayısı 3 milyondu.

Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, dokuz günlük Ramazan  Bayramı tatilinin iç turizm bakımından olumlu etkisi olduğunu gördüklerini  söyleyerek, "Nitekim geçen yıl ilk 5 ay içerisinde erken rezervasyon sayısı 3  milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde 30 artışla 4 milyonu geçti. Biz öyle  ümit ediyoruz ki, bu bayram tatilinin 9 güne çıkarılmasıyla birlikte erken  rezervasyon sayımız 4 milyon 300 bini bulacak." dedi. 

 
Bakan Avcı, Milli Kütüphane Sergi Salonu'nda, el yazması Kur’an-ı  Kerimler ve Fahreddin Yanova'nın "Padişahlar, Tuğra ve Paraları Sergisi"nin  açılış töreni sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
 
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Rusya Devlet Başkanı Vladimir  Putin'e, Başbakan Binali Yıldırım'ın da Rusya Başbakanı Dmitriy Medvedev'e, Rusya  Milli Günü dolayısıyla tebrik mesajı gönderdiğinin anımsatılması ve bu temasın  turizme etkisinin sorulması üzerine Bakan Avcı, şöyle dedi:
 
"Aslında olması gerekenler oluyor. İki büyük komşu ülkeye yakışan da  Sayın Cumhurbaşkanımızın da mesajında vurguladığı gibi münasebetlerimizi  halklarımızın layık olduğu, hak ettiği düzeye taşımaktadır. Dolayısıyla bu yönde  karşılıklı iyi niyet beyanlarının tabii çok önemi var.  Önümüzdeki günlerde,  aylarda bu temasların daha da ileri noktalara taşınacağını ümit ediyorum."
 
Meseleye sadece turizm açısından bakmadıklarını, dostluk ve komşuluk  ilişkilerinde iyi niyetin her zaman önemli olduğunu belirten Avcı, Cumhurbaşkanı  Erdoğan'ın mesajında da bunun vurgulandığını, yapılan mukabil açıklamada da bu  iyi niyetin görüldüğünün anlaşıldığını ifade etti.
 
Turizmde yaşanan kriz sonrası basında, İslam ülkelerinden Türkiye'ye  yönelik turistin artırılması için bu kesime yönelik tesis sayısının artırılacağı  yönünde haberlerin yer aldığının anımsatılması üzerine Avcı, şu değerlendirmede  bulundu:
 
"Bunları birbirinin alternatifi gibi görmemek lazım. Türkiye'nin  turizm stratejisi olabildiğince geniş destinasyonlara açılmaktır. Dolayısıyla  bugüne kadar daha sınırlı sayıda olan pazarları artırmak hem ürün çeşitliği hem  pazar çeşitliği bakımından stratejimiz bunları olabildiğince çoğaltmaktadır.  Dolayısıyla birbirinin yerine ikame edilen turistlerden değil hepsinin bir arada  daha da genişleyen bir hamleden söz etmek daha doğru olur."
 
Türkiye'nin taşıdığı turizm potansiyelini bugüne kadar gereği gibi  değerlendiremediğini belirten Avcı, yapılan yatırımlarla karşılaştırıldığı zaman  turizm gelirlerinin az bile olduğunun söylenebileceğini ifade etti.
 
Tanıtımın önemine işaret eden Avcı, bütün dünyanın hedeflenmesi  gerektiğini, bunun olumlu sonuçlarını aldıklarını dile getirdi. Avcı, Kültür ve  Turizm Bakanlığı, meslek kuruluşları ve turizm işletmecilerinin çok daha geniş  alanlara Japonya’dan Arjantin’e kadar her alanda Türkiye'yi tanıtmak için gerekli  çabayı gösterdiklerini vurguladı.
 
 Avcı, bundan sonrada tanıtımların nokta hedefi olarak yoğunlaşarak  süreceğini vurgulayarak, "Bir de bu 9 günlük Ramazan Bayramı tatilinin de iç  turizm bakımından olumlu etkisi olduğunu görüyoruz. Nitekim geçen yıl ilk 5 ay  içerisinde erken rezervasyon sayısı 3 milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde  30 artışla 4 milyonu geçti. Biz öyle ümit ediyoruz ki, bu bayram tatilinin 9 güne  çıkarılmasıyla birlikte erken rezervasyon sayımız 4 milyon 300 bini bulacak ve  inşallah geçecek. Geçen yıla göre iç turizmde erken rezervasyonda yüzde 30'luk  bir artış var" sözlerine yer verdi.
Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, dokuz günlük Ramazan  Bayramı tatilinin iç turizm bakımından olumlu etkisi olduğunu gördüklerini  söyleyerek, "Nitekim geçen yıl ilk 5 ay içerisinde erken rezervasyon sayısı 3  milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde 30 artışla 4 milyonu geçti. Biz öyle  ümit ediyoruz ki, bu bayram tatilinin 9 güne çıkarılmasıyla birlikte erken  rezervasyon sayımız 4 milyon 300 bini bulacak." dedi. 
 
Bakan Avcı, Milli Kütüphane Sergi Salonu'nda, el yazması Kur’an-ı  Kerimler ve Fahreddin Yanova'nın "Padişahlar, Tuğra ve Paraları Sergisi"nin  açılış töreni sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
 
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Rusya Devlet Başkanı Vladimir  Putin'e, Başbakan Binali Yıldırım'ın da Rusya Başbakanı Dmitriy Medvedev'e, Rusya  Milli Günü dolayısıyla tebrik mesajı gönderdiğinin anımsatılması ve bu temasın  turizme etkisinin sorulması üzerine Bakan Avcı, şöyle dedi:
 
"Aslında olması gerekenler oluyor. İki büyük komşu ülkeye yakışan da  Sayın Cumhurbaşkanımızın da mesajında vurguladığı gibi münasebetlerimizi  halklarımızın layık olduğu, hak ettiği düzeye taşımaktadır. Dolayısıyla bu yönde  karşılıklı iyi niyet beyanlarının tabii çok önemi var.  Önümüzdeki günlerde,  aylarda bu temasların daha da ileri noktalara taşınacağını ümit ediyorum."
 
Meseleye sadece turizm açısından bakmadıklarını, dostluk ve komşuluk  ilişkilerinde iyi niyetin her zaman önemli olduğunu belirten Avcı, Cumhurbaşkanı  Erdoğan'ın mesajında da bunun vurgulandığını, yapılan mukabil açıklamada da bu  iyi niyetin görüldüğünün anlaşıldığını ifade etti.
 
Turizmde yaşanan kriz sonrası basında, İslam ülkelerinden Türkiye'ye  yönelik turistin artırılması için bu kesime yönelik tesis sayısının artırılacağı  yönünde haberlerin yer aldığının anımsatılması üzerine Avcı, şu değerlendirmede  bulundu:
 
"Bunları birbirinin alternatifi gibi görmemek lazım. Türkiye'nin  turizm stratejisi olabildiğince geniş destinasyonlara açılmaktır. Dolayısıyla  bugüne kadar daha sınırlı sayıda olan pazarları artırmak hem ürün çeşitliği hem  pazar çeşitliği bakımından stratejimiz bunları olabildiğince çoğaltmaktadır.  Dolayısıyla birbirinin yerine ikame edilen turistlerden değil hepsinin bir arada  daha da genişleyen bir hamleden söz etmek daha doğru olur."
 
Türkiye'nin taşıdığı turizm potansiyelini bugüne kadar gereği gibi  değerlendiremediğini belirten Avcı, yapılan yatırımlarla karşılaştırıldığı zaman  turizm gelirlerinin az bile olduğunun söylenebileceğini ifade etti.
 
Tanıtımın önemine işaret eden Avcı, bütün dünyanın hedeflenmesi  gerektiğini, bunun olumlu sonuçlarını aldıklarını dile getirdi. Avcı, Kültür ve  Turizm Bakanlığı, meslek kuruluşları ve turizm işletmecilerinin çok daha geniş  alanlara Japonya’dan Arjantin’e kadar her alanda Türkiye'yi tanıtmak için gerekli  çabayı gösterdiklerini vurguladı.
 
Avcı, bundan sonrada tanıtımların nokta hedefi olarak yoğunlaşarak  süreceğini vurgulayarak, "Bir de bu 9 günlük Ramazan Bayramı tatilinin de iç  turizm bakımından olumlu etkisi olduğunu görüyoruz. Nitekim geçen yıl ilk 5 ay  içerisinde erken rezervasyon sayısı 3 milyondu. Bu yıl erken rezervasyonlar yüzde  30 artışla 4 milyonu geçti. Biz öyle ümit ediyoruz ki, bu bayram tatilinin 9 güne  çıkarılmasıyla birlikte erken rezervasyon sayımız 4 milyon 300 bini bulacak ve  inşallah geçecek. Geçen yıla göre iç turizmde erken rezervasyonda yüzde 30'luk  bir artış var" sözlerine yer verdi.