AKŞAM GAZETESİ
Perakende Günleri 2025, perakendeciler, AVM'ler, tedarikçilerle teknoloji, e-ticaret ve lojistik firmalarını Haliç Kongre Merkezi'nde bir araya getirdi. Perakende Günleri 2025'in açılışı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan , Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel sahte ve taklit ürünlerin perakende sektöründe artan payına dikkat çekti. Öncel, "Sahte ve taklit konusunda başta tatil yöreleri olmak üzere artık iş marjinallikten çıkıp, perakende pazar payının yüzde 70'lerine varan bir noktaya geldi. Artık aleni bir şekilde dünya markaları sahte olarak çok rahat satılabiliyor. Aynı şekilde güney sahillerimizde de çok hızlı bir şekilde büyüyor" diye konuştu. Sektördeki ortak akılla maliyetleri düşürebilecekleri konusunu ele aldıklarını anlatan Öncel, "Bu konularda da hem pazarı büyütmek, canlandırmak hem de maliyetleri düşürmek adına çalışmalar yapmamız gerektiğinin kesinlikle arkasındayız" ifadelerini kullandı.
DEZENFLASYON BEKLENTİSİ
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Şapkacı da yaptığı değerlendirmede Türkiye'de ilerleyen dönemde de risk ortamına rağmen dezenflasyon sürecinin devam etmesini beklediklerini söyledi. Şapkacı, "Bununla birlikte sıkı para politikasının AVM ve perakende sektörünü de etkileyecek şekilde ekonomik aktivite üzerine baskısı da devam ediyor. Enflasyon, finansmana erişim zorlukları ve alım gücündeki daralma, sektörel dengeleri şekillendiriyor. Bu gerçeklerin yansımasını sahada da çok net görüyoruz" ifadelerini kullandı.