Taşeron işçilerin kadro yolundaki süreç devam ederken yüz binlerce taşeron başvuru sonuçlarını bekliyor. Bazı kamu kurumları sonuçları açıkladı. Taşeronların merak ettiği kadro sınav tarihi de belli oldu. Taşeron işçi kadro başvuruları son dakika listeler yayınlandı mı Taşeron 2018 kadro sınavı ne zaman Çalışma Bakanı Jülide Sarıeroğlu taşeron düzenlemesi hakkında yeni bir açıklaması var mı KHK ile düzenlenen taşeron işçi kadroya geçiş süreci nasıl olacak? 4B VE 4D taşeron işçi kadro hakları neler? Taşeron maaşları nasıl olacak? KİT taşeron işçiler kadroya alınacak mı? soruların yanıtları merak ediliyor. Yüz binlerce işçinin kamuya geçiş süreci hakkında takvim yayımlandı. Buna göre kamuya geçiş süresi başvurular, itiraz süreçlerinin tamamı ilan edildi. Yayımlanmış olan takvime bakılığında işçilerin ne zaman kadroya geçeceği ve itirazları ile başvurularını ne zaman yapması gerektiği belirtildi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının öncülüğünde yapılan görüşmelerde taşeron işçiler için mutlu adımlar atıldı ve başvurular 2 Ocak ile 11 Ocak arasında yapıldı. Tespit komisyonu incelemeler yapacak ve hak sahiplerinin ilanı 12 Ocak 2018 - 20 Şubat 2017 tarihleri arasında yapılacaktır. İlanlara itiraz etmek isteyen işçilerin 21 Şubat - 23 Şubat 2018 tarihlerinde müracaatlarını yapması gerekiyor. İtirazların incelenmesi ve kesin hak sahibi ilanları 24 Şubat - 2 Mart 2018 tarihlerinde yapılacaktır.
SON DAKİKA HABERLER İÇİN TIKLAYINIZ
İŞTE TAŞERON İŞÇİLERİN LİSTESİ
BAŞVURUSU REDDEDİLEN TAŞERON İŞÇİ NE YAPACAK?
Başvuru reddedilen taşeron işçiler için bir yöntem daha var. Kadroya alınacak kişiler arasında ismi yer almayanlar, ilana itiraz edecek. İtiraz için üç gün süre veriliyor. İtirazları da yine aynı kurul değerlendirecek. İtirazların incelenmesi ve listenin kesinleşmesinin ardından sınav süreci başlayacak. Her kurum sınav yöntemini kendisi belirleyecek. Sınav yalnızca yazılı, sözlü veya uygulamalı olabileceği gibi, yazılı-sözlü ya da sözlü-uygulamalı da yapılabilecek.
BAŞVURUSU KABUL EDİLENLER SINAVA GİRECEK
Başvurusu kabul edilen taşeron işçiler sınava girecek. Sınava tabii tutulan işçilere daha sonra güvenlik soruşturması yapılacak ve her şey tam olursa taşeron işçiler kadroya geçmiş olacak.
HENÜZ RESMİ SİTEDE YAYINLANMADI
Duyuru yayınlanan Kocaeli Gençlik Hizmetleri Spor İl Müdürlüğü henüz isimleri sitesinde yayınlanmadı. İsimler yayınlandığı andan itibaren haberimizden öğrenebilirsiniz.
Taşeronda inceleme basladı 40 güne tamamlanacak
Kamu kurumlarında kurulan komisyonlar taşeron işçilerin başvurularını değerlendirmeye başladı. İnceleme süresinin 40 günü geçmemesi ve 2 Nisan tarihinde de kadro geçişlerinin tamamlanması hedefleniyor. Kamuda çalışan taşeron işçiler 2018’e kadro başvurularıyla başladı. Kadroya geçişte yılbaşında başlayan süreç devam ediyor. Bugünlerde kamu kurumlarında kurulan tespit komisyonları başvuruları değerlendiriyor. Kadroya geçişin ilk aşaması, kapsamdaki kişilerin başvuruları oldu.
SÜREÇ NASIL İŞLİYOR?
2-11 Ocak tarihlerinde kamuda çalışan taşeron işçiler, görev yaptıkları kamu idaresine gerekli başvuruları yaptılar. Bu başvurular için kamu idarelerinde tespit komisyonu kuruldu. Komisyonlar başvuruları incelemeye başladı. Kamu kurumlarında kurulan tespit komisyonları, başvuruları inceleyecek ve başvuru yapanlarla ilgili durumu ilan edecek. Bu tespit için gerekli incelemeler, başvuru yapan kişinin kapsamda olup olmadığı ve gerekli kriterleri sağlayıp sağlamadığı üzerinden yapılacak. Komisyon öncelikle başvuru formunun eksiksiz doldurup doldurmadığını kontrol edecek.
KAPSAMLI KONTROL
İkinci değerlendirme başvuru yapan kişinin gerekli şartlara sahip olup olmadığı üzerinden yapılacak. Bu iki şart yerine getirilmişse kişinin kapsamda olup olmadığı sorgulanacak. Bu sorgulama tespit komisyonu tarafından EKAP sistemine girilerek yapılacak. Kişinin kapsamda olduğu kesinleştiğinde, 4 Aralık 2017’de çalışıyor olup olmadığı SGK kayıtlarından kontrol edilecek. Bu husus da teyit edildiğinde değerlendirme tamamlanacak. Bu sürenin 40 günü geçmemesi ve 2 Nisan’da kadro geçişlerinin tamamlanması hedefleniyor.
İTİRAZ HAKKI DA VAR
Değerlendirmelere itiraz hakkı bulunuyor. Kişiler başvuru sonrası üç gün içinde komisyona itiraz etmek durumundalar. Aksi takdirde komisyonun tespitine itiraz imkanı ortadan kalkacak. İtiraz komisyon tarafından değerlendirilecek ve kişiye yazılı olarak bildirilecek.
Sözlü, yazılıya da uygulamalı
Sınav; yalnızca yazılı, yalnızca sözlü, yalnızca uygulamalı şekilde yapılabileceği gibi yazılı ve sözlü, sözlü ve uygulamalı şekillerde yapılabilecek. Sınavın nasıl olacağı bakanlıklarda bakan, diğer idarelerde ilgili idarenin üst yöneticisi tarafından belirlenecek. Sınava katılacakların çalıştıkları alanlar dikkate alınarak, farklı yöntemde sınav uygulanabilecek.
Sorular bildiğiniz yerden!
Sınavların yeri, günü ve saatine ilişkin bilgiler ilgili idarenin internet sayfasında ilan edilecek. Sınav soruları çalışanların yaptığı işle ilgili konulardan seçilecek. Bu nedenle endişe etmeye gerek yok. Yazılı sınav, sınav kurulu tarafından yüz puan üzerinden değerlendirilecek. 50 puan alan başarılı sayılacak. Sonuçlar kamu kurumunun internet sitesinden ilan edilecek.
2 Nisan itibarıyla kadrodalar
Kesin listede ismi yer alan kişiler, kadroya geçirilmek için kamu kurumuna bazı belgeleri sunacak. Daha önce çalıştıkları kamu kurumuna karşı açtıkları davalardan feragat ettiklerine dair mahkeme şerhi bulunan belgeyi çalıştıkları kamu kurumuna sunacaklar. Bütün bu işlemlerin 2 Nisan 2018 tarihi itibarıyla sonlanması hedefleniyor. Böylece nisan ayı itibarıyla taşeron işçilerin kadroya geçiş süreci tamamlanacak.
Kamu kurumlarında kurulan tespit komisyonları gelen başvuruları değerlendiriyor.
İNTERNET SAYFASINDAN DUYURU YAPILACAKSınava katılacakların görev yaptıkları alanlar dikkate alınarak farklı işlerde çalışanlara farklı yöntemde sınav uygulanabilecek. Sınavların yeri, günü ve saati idarelerin internet sayfasında ilan edilecek. Çalışanlara ayrıca tebligat yapılmayacak. Yazılı sınavda başarılı sayılmak için en az 50 puan almak gerekecek.
KURUMLAR İSTERLERSE DAHA ERKEN TAMAMLAYABİLECEK
Taşeron işçilere sınavlarda sorulacak sorular, çalışanların iştigal ettikleri görevlerle ilgili konularda, yürütmekle yükümlü oldukları vazifelerdeki yetkinliklerini ölçmeye yönelik ve eğitim düzeylerine uygun olarak sınav kurulu tarafından hazırlanacak. İşçilerin toplu olarak sürekli işçi statüsüne geçirilmesi işlemleri en geç 2 Nisan’da tamamlanacak. Kurumlar, kadroya geçiş işlemlerini bu tarihten önce de tamamlayabilecekler.
TAŞERON İŞÇİ SINAVI NASIL OLACAK?
Taşeron çalışan 450 bin kişinin kamuda kadroya alınması sürecinin detayları netleşiyor. Buna göre taşeron çalışanlar için öncelikle güvenlik soruşturması ve sınav olacak. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu, “Bu sınav bir KPSS olmayacak. İŞKUR yapacak” dedi. Sonrasında ise kamu işçisi olacak taşeron çalışanlar, 52 günlük ikramiye hakkından yararlanabilecek.
Bakan Sarıeroğlu, canlı yayınında yapılacak sınavın nedenlerini anlatırken, “toplum vicdanını da” düşünerek böyle bir karar aldıklarını söyledi. Sarıeroğlu, “Geçiş yapmak isteyen işçi kardeşlerimizin başvurularını alacağız, bu başvurular incelenecek, inceledikten sonra da ilan edilecek. Bununla ilgili biliyorsunuz kamuda şu anda işçi olarak girişte İŞKUR üzerinden gerçekleştiriliyor, bir sınav şekli var, ama bu sınav şekli böyle çok kuralları ağır bir sınav değil. Ama bu kadar KPSS’yle herkesin girdiği bir memuriyet ya da kamuda çalışma imkanı varken toplum vicdanını da düşünerekten böyle bir ara mekanizma koyacağız, bu sınavdan sonra da herkesin geçişini sağlamış olacağız” diye konuştu. Sınavın yapılan işle ilgili olacağını belirten Sarıeoğlu, “Sınav, şu anda kamuda kadrolu işçilikle ilgili uygulanan bir prosedür” dedi.
TAŞERON 52 GÜNLÜK İKRAMİYE NEDİR?
Taşerona kadro düzenlemesi 1 milyonu aşkın işçiyi sevindirirken, kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan ve 4D'li olacak 450 bin işçi ikramiyeye kavuşacak. 4 taksitte ödenecek yıllık 52 günlük ikramiye brüt 4 bin 628 lira olarak hesaplanırken, bu tutar asgari ücretteki artışla yükselecek. Mevcut ücretleriyle çalışmaya devam edecek işçilerin kadroya geçtikten sonra tayin hakları bulunmayacak. Buna karşın işçiler, sahip olacakları 52 günlük ilave tediye (ikramiye) sayesinde, yaklaşık iki aylık ücretleri kadar fazladan kazanca sahip olacak. Bu işçilerin ücretlerine, sonraki dönemde dahil olacakları toplu iş sözleşmeleriyle artış yapılacak.
Başbakan Binali Yıldırım'ın başkanlığında ilgili bakanlıkların katılımıyla birkaç gün içerinde yapılması beklenen toplantının ardından son şekli verilecek düzenleme, Türkiye Büyük Millet Meclisine sevk edilecek.
Düzenlemenin yasalaşmasıyla kamu kurum ve kuruluşları başta olmak üzere belediye ve il özel idarelerinde taşeron işçi statüsünde personel alımı söz konusu olmayacak.
4/C'lilerin hem gelirleri artacak hem de özlük hakları genişleyecek
Taşeron işçilerin yanı sıra ÇAYKUR başta olmak üzere, şeker fabrikaları ile orman işlerinde mevsimlik olarak çalışan yaklaşık 25 bin kişiye de müjdeli haber verildi. Mevsimlik işçilerin halen en fazla 5 ay 29 gün olan çalışma süreleri de 9 ay 29 güne kadar çıkartılabilecek.
Bununla birlikte, kamuda 4/C statüsünde çalışanlar 4/B (sözleşmeli memur) kadrosuna alınacak. Bu statü değişikliğiyle 23 bine yakın çalışanın hem gelirleri artacak hem de özlük hakları genişleyecek.
KİT NEDİR?
KİT, yani Kamu İktisadi Teşebbüsü olarak adlandırılabilir. KİT'ler, devletin bir girişimci olarak iktisadi faaliyetlerde bulunmak üzere kurmuş olduğu işletmelerdir. Kamu işletmeciliği, gelir sağlama gibi mali amacın yanında, gelir dağılımına müdahale, ekonomide istikrar sağlama ve öncülük etme, geri kalmış yöreleri kalkındırma gibi ekonomik veya sosyal amaçların gerçekleştirilmesine de yönelik olabilir.
TCDD, Elektrik Üretim A.Ş., Türkiye Kömür İşletmeleri, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKE), DHMİ, gibi kurumlar KİT'lere örnektir. KİT'lerde sözleşmeli memur olarak çalışılabilir, yani KİT'lerde çalışanlar 657'li bir memur gibi haklara sahiptir. Bu nedenle taşeron işçi kapsamına girmiyorlar.
MALİYE BAKANLIĞI'NDAN TAŞERON AÇIKLAMASI
Bilindiği üzere, 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname 24/12/2017 tarihli ve 30280 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmış bulunmaktadır. Anılan Kanun Hükmünde Kararnamenin 127 nci maddesi ile 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen geçici 23 üncü maddenin uygulanması hususunda Bakanlığımıza intikal eden tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması amacıyla, 1/1/2018 tarihli ve 30288 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren "Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmet Alımı Sözleşmeleri Kapsamında Çalıştırılmakta Olan İşçilerin Sürekli İşçi Kadrolarına veya Mahalli İdare Şirketlerinde İşçi Statüsüne Geçirilmesine İlişkin 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Geçici 23 ve Geçici 24 üncü Maddelerinin Uygulanmasına Dair Usul ve Esaslar"ın (Bundan sonra "Usul ve Esaslar" şeklinde belirtilecektir.) "Tereddütleri giderecek idarelerin belirlenmesi" başlıklı 51 inci maddesi uyarınca Bakanlığımız görev alanına giren hususlarla ilgili olarak aşağıdaki açıklamaların yapılması gerekli görülmüştür.
1) Başvuru birimi
Usul ve Esasların "Başvuruda istenen belgeler, başvuru şekli" başlıklı 7 nci maddesinin birinci fıkrasında, "Kapsamda olanlardan istekliler, Ek-1 sayılı başvuru formunu eksiksiz doldurarak örnek-1 dilekçeyi de eklemek suretiyle 11/1/2018 tarihi mesai bitimine kadar idaresinin personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmesinin yapıldığı birimine, sürekli işçi kadrolarında istihdam edilmek üzere yazılı olarak başvurur. Başvuru elden yapılır. Belirtilen süre içinde yapılmayan başvurular dikkate alınmaz." denilmektedir.
"Hizmet alım sözleşmesinin yapıldığı birim" ibaresinden personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmesini imzalayan birimin anlaşılması gerekmektedir. Bu nedenle, 11/1/2018 tarihi mesai bitimine kadar başvurulmuş olması kaydıyla, hizmet alım sözleşmesini imzalayan birim dışında başka bir birime veya idareye başvurularını yapmış olanların herhangi bir hak kaybına uğramamalarını teminen, bu başvuruların sözleşmeyi imzalayan birime derhal gönderilmesi gerekmektedir.
2) İşçi kadrolarına geçirilme
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 23 üncü maddesinin birinci fıkrasında; "... her bir sözleşme itibarıyla, yüklenicinin hakedişlerinin ödendiği bütçe, teşkilat ve birim/yerleşim yeri adına vize edilmiş sayılan sürekli işçi kadrolarına idarelerince topluca geçirilir." hükmü yer almaktadır. Söz konusu fıkrada belirtildiği üzere sürekli işçi kadrolarına geçirilecek kişilerin istihdam edilmesinde ve bunlara ilişkin kadroların ihdasında yükleniciye hakediş ödemelerini gerçekleştiren teşkilat ve bütçe esas alınacaktır. Örneğin, sürekli işçi kadrolarına geçirilme, personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımı sözleşmesi kapsamındaki hakediş ödemeleri idare bütçesinden yapılmış ise idarenin, döner sermayeden yapılmış ise döner sermayenin kadrolarına yapılacak ve bu kişilerin ücretleri ile diğer mali ve sosyal hakları geçtikleri yerden ödenecektir.
Hakedişlerin ödendiği bütçe ve teşkilat dışında başka bir birim veya idarede fiilen çalışılmış olması durumunda da işçi kadrolarına geçirilme işlemi hakedişlerin ödendiği bütçe, teşkilat ve birim/yerleşim yerine yapılacaktır.
3) Bütçe türü itibarıyla kapsam
Usul ve Esasların "Kurum ve bütçeler itibarıyla kapsamın belirlenmesi" başlıklı 3 üncü maddesinde belirtildiği üzere, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen geçici 23 üncü madde ile tanınan sürekli işçi kadrolarına geçirilme hakkından yararlanılabilmesi için;
- 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II), (III) ve (IV) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri (MİT Müsteşarlığı hariç) ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşların, 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen ek (I) sayılı listede yer alan idarelerin merkez ve taşra teşkilatlarında personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmeleri kapsamında yükleniciler tarafından çalıştırılması,
-Yukarıda sayılan idarelerin personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmelerine ilişkin ödemelerinin; merkezi yönetim bütçesinden, sosyal güvenlik kurumu bütçesinden, fon ve kefalet sandığı bütçesinden, yatırım izleme ve koordinasyon başkanlığı bütçesinden, gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüğü bütçesinden, döner sermaye bütçesinden, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı listede yer alan diğer idareler için kendi bütçelerinden karşılanmış olması, gerekmektedir.
Bu çerçevede, bütçeler itibarıyla sürekli işçi kadrolarına geçirilme hakkından yararlanılabilmesine ilişkin kapsamın belirlenmesinde, personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alım sözleşmeleri kapsamında yüklenicilere yapılan hakediş ödemelerinin yukarıda belirtilen kurumlarca ilgili mevzuatına uygun olarak söz konusu bütçelere gider kaydedilerek yapılmış olması gerekmektedir.
4) Ödeneklerin aktarılması
696 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 127 nci maddesiyle 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen hükümler nedeniyle merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçeleri içerisinde yapılması gereken ödenek aktarma işlemlerinde; aktarma yapılacak tertibin başlangıç ödeneğinin %20'sini geçmeyen ödenek aktarma işlemleri ilgili idarelerce, ihtiyaç olması halinde %20'yi aşan ödenek aktarma işlemleri ise Bakanlığımızca sonuçlandırılacaktır.
7066 sayılı 2018 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasında, işçilere yapılan personel gideri mahiyetindeki ödemelerin bütçeleştirildiği (01.3) ve (02.3) ekonomik kodlu tertiplere ilişkin yapılacak ödenek aktarmaları toplu iş sözleşmelerinden doğacak yükümlülükler, ihbar ve kıdem tazminatı ödemeleri, asgari ücret ve sigorta prim artışı nedeniyle meydana gelecek ödenek ihtiyaçları ile söz konusu ekonomik kodlu tertiplerin kendi aralarında yapılacak bütçe işlemleriyle sınırlandırılmıştır. 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen hükümler nedeniyle 2018 yılı merkezi yönetim bütçesinde personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımları kapsamında bütçelenen ödeneklerin (01.3) ve (02.3) ekonomik kodlu tertiplere aktarılmasında ve ihtiyaç olması halinde yapılacak ödenek eklemelerinde anılan Bütçe Kanununun 8 inci maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen sınırlamalar uygulanmayacaktır.
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenen hükümler kapsamında sözleşmeleri feshedilen veya iş eksilişi yapılan yüklenicilere ödenecek tazminatlar merkezi yönetim kapsamına dahil idarelerce "03.4.9.06 - 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname Kapsamında Yüklenicilere Yapılacak Tazminat Ödemeleri" ekonomik koduna gider kaydedilecektir.
5) Taşıtların satın alınması ve kiralanması
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 23 üncü maddesinde, feshedilmiş sayılan veya iş eksilişi yapılan hizmet alım sözleşmeleri kapsamında idarelere ait işyerlerinde hizmetlerin yürütülmesinde fiilen kullanılmakta olan taşınırlar ile tüketim malzemelerinden hizmetin sunulabilmesi için ihtiyaç duyulduğu idarece belirlenenlerin satın alınmasına veya kiralanmasına en az üç kişiden oluşan komisyon tarafından karar verileceği belirtilmiş ve buna ilişkin açıklamalar Usul ve Esaslarda detaylı olarak yapılmıştır. Bu çerçevede geçici 23 üncü madde kapsamında yer alan "taşıtlar" hakkmdaki uygulama aşağıda belirtildiği şekilde yürütülecektir.
- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri bu kapsamda hiçbir suretle taşıt satın alma yoluna gitmeyeceklerdir.
- İhtiyaç duyulması halinde, sözleşme süresinin aşılmaması ve 17/3/2006 tarihli ve 2006/10193 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki "Hizmet Alımı Suretiyle Taşıt Edinilmesine İlişkin Esas ve Usuller"de belirtilen hususlara uyulması kaydıyla şoförsüz olarak Bakanlığımızdan ayrıca izin alınmasına gerek kalmaksızın komisyon kararı üzerine hizmet alımı yoluna gidilebilecektir.
- 5018 sayılı Kanuna ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde belirtilenlerin dışında kalan idareler ise satın alma veya kiralama suretiyle taşıt temin edebileceklerdir.
6) 1, 2, 3 ve 4 üncü maddelerde yapılan açıklamalar geçici işçi pozisyonlarına geçirilecek kişilerin işlemlerinde de dikkate alınacaktır.