Tahtakale'de doğdu, 12 ülkeye ulaştı

Temelleri 30 yıl önce Tahtakale'de atılan Enfal Oyuncak, yerli üretimle başarıyı yakaladı. Yılda 1 milyon adet oyuncak satışına ulaşan firma, 12 ülkeye de ihracat yapıyor. Şirketin yeni hedefi Çin üzerinden uzak pazarlara açılmak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Let's Be Child' ve Numio markalarıyla oyuncak ve anne bebek ürünleri geliştiren Türkiye'nin yerli markası Enfal Oyuncak, sağlıklı oyuncak üretimiyle Türkiye ve yurtdışındaki birçok ebeveynin tercihi oldu. Karaduman Ailesi tarafından 1992'de Tahtakale'de küçük bir yapay çiçek dükkanıyla temelleri atılan Enfal Oyuncak, ilerleyen dönemlerde oyuncak işine adım atarak başarıyı yakalıyor. Uzun yıllar global oyuncak markalarının distribütörlüğünü yapan firma, Çin'den getirdiği ürünlerle de piyasadaki oyuncak ihtiyacına yanıt veriyor. Ülkelerin sınırlarının kapandığı pandemi döneminde ithalat durma noktasına gelince firma yerli üretime yöneliyor. Enfal Oyuncak 2018'de yaklaşık 50 milyon euro'luk yatırımla Esenyurt'taki 15 bin metrekare alan üzerine kurulu üretim merkezinin temellerini atıyor.

200 MİLYON LİRA CİRO HEDEFİ

Bugün yılda 1 milyon adedin üzerinde oyuncak ürettiklerini anlatan Enfal Oyuncak Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Karaduman, "Pandemi döneminde Çin'e kapılarını kapatan Avrupa, tedarikte Türkiye'ye yöneldi. Biz koronavirüs salgını döneminde üretim yapıp isim hakkını kiraladığımız markayla anlaşmazlık yaşayınca kendi markalarımız Let's Be Child ve Numio'u kurduk. Yani her bir krizi fırsata çevirdik. Enfal Oyuncak, geçen yıl 1 milyon adedin üzerinde oyuncak sattı ve 120 milyon lira ciroya ulaştı. Bugün aralarında Avrupa, Körfez ülkeleri ve Rusya'nın bulunduğu 12 ülkeye ihracat yapıyoruz. Satışlarımızın yüzde 20'sini yurtdışına yapıyoruz. Bu yıl hedefimiz ciromuzu 200 milyon liraya çıkarmak" dedi.

ÇİN'DE ÜRETİM PLANLIYOR

Ürünlerinin online kanal ve seçkin bebek ve oyuncak mağazalarında, discount market zincirlerinde yer aldığını anlatan Karaduman şunları kaydetti: "Bizim şu anda müşteriyle direkt temas ettiğimiz yer online kanal. Online'da aylık ortalama 1.5 milyon lira ciromuz var. Global pazaryerleri vasıtasıyla online e-ihracat tarafını geliştiriyoruz. İleride fiziki mağaza hedefimiz de var. Özellikle yurtdışında Let's be Child markası görmek istiyorum. Hedeflerimiz arasında Let's Be Child markamızı küçük ve katma değerli bazı ürünleri Çin'de üretip uzak pazarlara satmak var."

BÜTÜN GÜVENLİK TESTLERİNDEN GEÇTİ

Çocuk gelişimi için sağlıklı oyuncak üretiminin büyük önem taşıdığına dikkat çeken Karaduman sözlerini şöyle sürdürdü: "Bugün ebeveynler için en önemli konu çocuklarının sağlığı. Özellikle merdiven altında üretilen oyuncaklar adeta zehir saçıyor. Bu nedenle oyuncak seçiminde güvenilir markaların tercih edilmesi önemli. Enfal'in Türkiye'de ürettiği tüm oyuncaklar güvenlik testlerinden geçti ve sağlığa zararlı olmadığı kanıtlandı. Toksin ve kurşun boyası içeren BPA, Phthalates, PVC ve benzer dış kaplamaları içermeyen oyuncaklarımız, FDA standartlarını karşılıyor. Ürünlerimiz Avrupa Birliği tarafından (EU) EN71 standartlarına uygun olarak üretilip uluslararası test kuruluşlarının onayından geçiyor.Oyuncaklarımızın boyalarında, kesinlikle ağır metaller ve zararlı kimyasallar bulunmuyor. Ürünlerimiz Bisphenol A (BPA) ya da kurşun, ftalat gibi zararlı kimyasallar içermiyor."

BEBEK ÜRÜN GAMINI GENİŞLETECEK

Oyuncakta 0-6 yaşa odaklandıklarını vurgulayan Karaduman, gelişen teknolojiyle birlikte oyuncakla oyun oynama yaşının düştüğüne, bu nedenle bu gruba odaklandıklarına vurgu yapıyor. İkinci bir marka olarak da bebek alanında Numio'yu kurduklarını anlatan Karaduman, "Numio markamızın ürün gamında güvenlik ürünleri, beslenme grubu ve araç-gereç tarafında da uyku ana kucağı ürünümüz var. Şu anda 3 kategorideyiz. Ancak biz oraya elektronik, bebek telsizleri, bebek kameraları, buhar makineleri, bakım setleri, belki araç gereç tarafı, biraz da kozmetik ekleyip kategoriyi genişletmeyi düşünüyoruz" diyor.