Yardım kapsam dışına çıktı uyarısı neden olur? Sosyal yardım kapsam dışına çıktı ne demek?

Tam kapanma sosyal yardım programı kapsamında 1100 TL'lik pandemi desteğine başvurular E Devlet üzerinden yapılmaktadır. Söz konusu bazı vatandaşların bu başvuruları gerçekleştirdiğinde yardım kapsam dışına çıktı uyarılarısıyla karşı karşıya kalıyor. 1100 TL'lik pandemi desteğinden faydalanmak isteyenle; ''Sosyal yardım kapsam dışına çıktı ne demek? Yardım kapsam dışına çıktı uyarısı neden olur?'' sorusuna yanıt arıyor.

Tam kapanma sürecinde ihtiyaç sahibi 2 milyonu aşkın haneye, 1100 lira tutarında Tam Kapanma Sosyal Yardım Programı ödemesi gerçekleştirilecek. 1100 TL'lik sosyal yardım başvurusu yapanlar E Devlet üzerinden "yardım kapsam dışına çıktı" uyarısına denk geliyor. Peki Sosyal yardım kapsam dışına çıktı ne demek? Yardım kapsam dışına çıktı uyarısı neden olur?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından ihtiyaç sahibi vatandaşlara 1100 TL sosyal yardım ödemesi yapılmaktadır.

Bir önceki Sosyal Destek Programımızın başvurularını e-Devlet üzerinden almıştık. Daha önce e-Devlet üzerinden başvurmuş ve ihtiyaç sahibi olduğu SYDV'lerimiz tarafından tespit edilmiş 2 milyonu aşkın haneye, hane başı 1100 lira tutarında 'Tam Kapanma Sosyal Yardım Programı' ödemesi gerçekleştirilecek.

1100 TL sosyal yardım desteği sonrasında e-Devlet üzerinden sorgulanma işlemleri yapılmaya başlandı. 'Sosyal yardım kapsam dışı, merkezi yardım kapsam dışına çıktı' ibareleri ile karşı karşıya kalanlar detayları merak ediyorlar.

SOSYAL YARDIM KAPSAM DIŞI NE DEMEK?

1100 TL sosyal yardımın kendisine çıkıp çıkmadığını merak eden bireyler e-Devlet üzerinden sorgulama yapıyorlar. 'Sosyal yardım kapsam dışı, merkezi yardım kapsam dışına çıktı' ibareleri ile karşılaşanlar ise sosyal yardım alma şartları taşımadığını taşımamaktadır.

Kapsam dışı: Bakanlık tarafından belirlenen 1100 TL sosyal yardım şartları taşımadığınız ve maddi yardım almaya hak kazanamadığınız anlamına gelmektedir.

SOSYAL YARDIM NE ZAMAN ÖDENECEK?

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, 17 Mayıs tarihine kadar sürecek olan tam kapanma dönemi için ihtiyaç sahibi hanelere 1.100 lira tutarında nakdi yardımda bulunacaklarını açıkladı.

ÖDEMELER NASIL YAPILACAK?

Bakanlık tarafından destek ödemelerinin, daha önce e-Devlet başvurularında banka hesap bilgisi bulunan kişilerin banka hesaplarına, başvurularında banka hesap bilgisi bulunmayanların ise PTT kartlarına yapılacağı ifade edildi.

Hem banka hesap bilgisi bulunmayan, hem de PTT kart kullanmayan kişilerin ise destek ödemeleri, Ramazan Bayramı'na kadar konutlarına teslim edilecek.

Tam Kapanma Sosyal Yardım Programı hak sahipliği durumunun e-Devlet kapısı üzerinden Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın "Sosyal Yardım Sorgula" başlıklı bölümden kontrol edilebilecek.

1100 TL NAKDİ YARDIM BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

1100 TL yardım başvurusu e-Devlet üzerinden gerçekleştiriliyor. Başvurular TC kimlik numarasının son hanesine göre belirli günlerde yapılıyor.

E-DEVLET 1100 TL YARDIM BAŞVURUSU EKRANI İÇİN TIKLAYINIZ

TC Kimlik Numaranızın son hanesine göre;

0- Pazartesi

2-Salı

4-Çarşamba

6-Perşembe

8- Cuma günlerinde başvuru gerçekleştiriliyor.

Hafta sonu günleri olan cumartesi ve pazar günleri sınırlama bulunmuyor ve herkes başvurusunu yapabiliyor.