Site yönetiminde yapay zeka devri

Yapay zeka; iş dünyasından sonra şimdi de toplu yaşam alanlarını şekillendiriyor. Apsiyon'un geliştirdiği yapay zeka destekli dijital asistanlar ADA ve ASYA hem site yönetimlerinin hem de site sakinlerinin hayatını kolaylaştırıyor.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Dünya çapında 4.2 milyar dijital sesli asistan var. Yapay zekânın bu denli hızlı benimsenmesi kullanım alanlarının yaygınlaşmasını tetikliyor. Bu gelişmeleri fırsata dönüştüren yerli girişimler ise yapay zekayı yalnızca iş dünyasına uyarlamakla kalmıyor, toplu yaşam alanlarını da bu teknolojiyle dönüştürüyor. 22 bin site ve 3.5 milyon kişinin kullandığı bulut tabanlı site yönetim platformu Apsiyon, site yöneticileri ve sakinleri için yapay zeka destekli sohbet botlarını geliştirdi. ADA ve ASYA isimli dijital asistanlar, yöneticilerin idari konuları kolaylıkla yürütmelerine yardımcı olurken, site sakinlerinin de yönetime dair bilgi almasını sağlıyor.

7 ÜLKEYE İHRACAT

2012 yılında Kudret Türk, Erkan Doğan ve Meriç Akdamar tarafından kurulan Aksiyon'un ilk kıvılcımı, ortaklardan birinin oturduğu sitenin genel kurul toplantısında şahit olduğu bir olaydan sonra parlıyor. O zaman Türkiye'nin köklü bir şirketinde yazılımcı olarak çalışan üç girişimci profesyonel işlerinden vazgeçip Apsiyon'u kuruyor. 12 yıldır yaşam alanlarının verimli bir şekilde yönetilmesi için çalıştıklarını belirten Apsiyon Kurucu Ortağı Erkan Doğan şunları kaydetti: "Apsiyon bugün, Türkiye, Kıbrıs, Bulgaristan, Macaristan, Azerbaycan, Özbekistan ve Gürcistan'ın da aralarında bulunduğu 7 ülkede toplu yaşam alanlarını yönetiyor. Ar-Ge ekibimizle birçok yeniliği ürünlerimize eklemek için de yeni özellikler geliştiriyoruz. Böylece tesis yönetimi sektörüne başka bir boyut kazandırdık. ADA ve ASYA da son yeniklilerimiz."

AİDATI ÖDÜYOR KANUNLARI DA YORUMLUYOR

Dijital asistanlarıyla kullanıcılarına çok yönlü deneyim sunmayı hedeflediklerini belirten Erkan Doğan asistanların görevlerine dair şunları söyledi: "ASYA, site yöneticilerinin yaşam alanlarıyla ilgili kanunlar, yönetmelikler ve uygulamalar hakkındaki sorularını anında yanıtlıyor. Bunlar arasında kat mülkiyeti, gayrimenkul, ticaret, tebligat konularındaki kanunlar yer alırken; iş sağlığı ve güvenliği, muhasebe gibi hususlar da bulunuyor. Dijital asistan, kentsel dönüşüm, yönetici istifası, bina enerji yöneticiliği ve tapu yöneticiliği gibi alanlarda da bilgi veriyor. ADA ise site sakinlerinin borçlarını öğrenmek istediğinde kolayca bilgi almalarını, aidat ve faturalarını kart ile ödemek için bağlantıya ulaşmalarını sağlıyor. Sakinler ayrıca, apartman veya sitelerine dair tüm sorularına cevap alabiliyor, site yönetimine iş talebi açabiliyor."

ALTI DİLDE 7/24 HİZMET VERİYOR

Türkiye'nin en yaygın kullanılan bulut tabanlı site yönetim platformu Apsiyon; site, apartman, rezidans, iş merkezi ve AVM gibi toplu yaşam alanlarında ihtiyaç duyabileceğiniz tüm süreçler için kapsamlı çözümler sunuyor. 2012 yılından bu yana Türkiye'de ve dünyada yaşam alanlarının yöneticilerine ve sakinlerine hizmet veren Apsiyon, bugün 22 binin üzerinde site ve 1.5 milyonu aşkın konut ile 3.5 milyonun üzerinde kişi tarafından kullanılıyor. Apsiyon Kurucu Ortağı ve CPO'su Erkan Doğan, kullanıcıların yazılı veya sözlü olarak ilettikleri tüm soruları yanıtlayan asistanlardan tüm dillerde, 7/24 yardım alınabildiğini sözlerine ekledi.