Şifalı termal sularımızdan dünya markası çıkaracak

Biota, Türkiye'nin şifalı termal sularıyla geliştirdiği ürünlerle global bir marka olma yolunda ilerliyor. Şirketin hedefi Ankara Kızılcahamam'dan Fransa'nın Vichy'si gibi dünyaca ünlü bir dermokozmetik marka çıkarmak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Ardahanlı girişimci Cihat Dündar tarafından 20 yıl önce temelleri atılan Biota Laboratuvarları, kozmetik, dermokozmetik ve takviye edici gıda alanında kısa sürede Türkiye ve dünyada önemli bir marka haline geldi. Son 2 yıldır saç bakım ürünlerinde Türkiye'nin pazar lideri olan firma, Türkiye'den 5 kıta ve 65 ülkeye ihracat yapmaya başladı. İstanbul Sancaktepe'de Avrupa'nın en büyük üçüncü farmasötik laboratuvarında uluslararası makalelere konu olacak inovatif ürünler geliştiren firma, global marka olma yolunda hızla ilerliyor.

GÜCÜNÜ BİTKİLERDEN ALIYOR

Biota Laboratuvarları'nın gücünü farklı bitkileri sentezleyerek elde ettiği doğal ürünlerden aldığına dikkat çeken Biota Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Dündar şunları kaydetti: "Bugün Vichy, La Roche gibi dünyanın en büyük dermakozmetik markaları, Fransa'nın termal sularıyla ünlü kentlerinden çıktı. Türkiye'nin termal suları çok daha kaliteli. İsviçre'deki bir kongrede termal sularımızın kalitesini tescil ettirdik. Bu bir makale olarak uluslararası yayınlarda da yer aldı. Biz de bu gerçekten yola çıkarak Ankara Kızılcahamam ve diğer bölgelerimizdeki şifalı termal suları ürünlerimizde kullandık. Bugün 10 kişilik Ar-Ge ekibimizin geliştirdiği etnobotanik ürünler, dünyanın dört bir yanına ihraç edilmeye başlandı. Kaplıca suyu kullanarak geliştirdiğimiz ürünler arasında saç kepeğini önleyen şampuan, akne ve kızarıklığa iyi gelen krem gibi pekçok ürünyer alıyor. Hindistan'dan getirttiğimiz Kust-ı Hindi bitkisinden boğaz iltihabını antibiyotiksiz geçiren bir gıda takviyesi yaptık. Şimdi hedefimiz bu ürünlerle global bir markaya dönüşmek."

PANDEMİDE 500 MİLYON CİRO YAPTI

Sancaktepe'de 35 bin metrekare alan üzerinde 6 farklı laboratuvarı ve Ar-Ge merkeziyle faaliyet gösteren Biota Laboratuvarları, bünyesinde Bioxcin, Bioder, Bioblas, Restorex, Nutraxin markalarını barındırıyor. Bioxcin; Türkiye'deki eczane kanalıyla satışlarda 'saç dökülme karşıtı şampuan ve ürünlerde, Bioblas ise parfümeri zincirlerinde 2 yıldır saç dökülmesi kategorisinde pazar lideri. 360 kişiye istihdam sağlayan marka, 2021'de ihracatını yüzde 50 artırarak 20 milyon dolara çıkardı. Firma geçen yıl iç piyasa cirosunu ise 500 milyon TL'ye yükseltti.

250 MİLYAR DOLARLIK PAZAR HACMİ

250 milyar dolar büyüklüğe sahip dünya kozmetik sektörü içinde saç bakım ürünlerinin payı yüzde 20'lerde. Türkiye'de yılda 12 milyar TL'lik kozmetik satılıyor. Bunun 3 milyar TL'si saç bakım ürünlerinden elde ediliyor. Saç dökülmesini azaltan ürünler geliştiren Biota, iç pazarda yüzde 25 payla lider konumda yer alıyor. Ekonomik şartlar ne olursa olsun insanların kişisel bakımlarından vazgeçmediğini vurgulayan markanın kurucusu Cihat Dündar, "Dünyada en fazla kozmetik ikinci dünya savaşında satıldı. Kozmetik şirketlerinin şu anda başını kaşıyacak vakti yok. Bu nedenle bu pazarda Türk şirketleri için daha çok potansiyel var" dedi.