Sesli asistanlar finansal danışmana dönüşüyor

VakıfBank'ın mobildeki sesli asistanı ViBi'ye yeni fonksiyonlar eklendi. Fatura gider analizi yapıp, yaklaşan ödemeleri ve para transferlerini hatırlatan ViBi, yeni dönemde müşterilerin finansal danışmanı haline geliyor.

VakıfBank, yapay zekâ temelli dijital asistanı ViBi'ye müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak ve zamandan tasarruf etmelerini sağlayacak yeni özellikler ekledi. VakıfBank Mobil kullanıcılarına yaklaşan ödemelerini tek bir ekranda göstererek; haftalık ilettiği önerilerle fatura, talimatlı para transferleri, kredi kartı ve kredi ödemelerini takip etme imkânı sunuyor. Kullanıcının talimat vermeden yaptığı düzenli para transferleriyle hesabına düzenli olarak gelen paraları, önceki aylara ait fatura ödemeleriyle aylık değişimlerini gösteren ve son ödeme günü gelen ödemeleri takip eden ViBi, finansal bir ajandanın asistanına dönüşüyor.

MÜŞTERİYE ÖZEL ÇÖZÜMLER

VakıfBank'ın kendi kaynaklarıyla geliştirdiği yeni özellikleriyle ViBi, müşterilerine özelleştirilmiş çözümler sunarken, müşterilerinin fatura gider analizini yaparak bütçelerini en iyi şekilde yönetmelerine yardımcı oluyor. VakıfBank Mobil'in, dijitalleşme yanında müşteri deneyimini merkeze alan ürün ve hizmetleriyle, müşterileri için vazgeçilmez bir finans uygulamasına dönüştüğünü belirten VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Merdan, "Bu güçlü finans uygulamasının sesli asistanı olan ViBi'yi, yeni özellikleri, hız ve kolaylığı temel alan gerçekçi bilgilendirme ve yönlendirmeleri ile her geçen gün daha yetkin hale getiriyoruz. ViBi'yi ilk günden itibaren para transferi, kredi başvurusu, QR kodla para çekme-yatırma, nakit avans, limit belirleme ile güncel kur bilgileri öğrenme gibi birçok bankacılık işlemini gerçekleştirecek niteliklerle donattık" dedi.

6 MİLYON KİŞİ KULLANIYOR

VakıfBank müşterilerinin sesli asistan ViBi'yi çok sevdiğini ifade eden Ferkan Merdan: "Bugün yaklaşık 6 milyon kişi 400'e yakın bankacılık işlemi için dijital sesli asistanımızı kullanıyor ve ViBi'nin toplam etkileşimi 60 milyona ulaşmış durumda. VakıfBank olarak müşterilerimizin gereksinimlerini odağımıza alarak ViBi'yi dört dörtlük bir finansal yardımcı olarak kurguluyoruz. Bugün itibarıyla VakıfBank'ta yapılan işlemlerde şube dışı kanallarının payının %95 civarında olduğunu kaydetti. Dijital kanallardaki yetenekleri sayesinde bu kanalların milyonlarca müşteri için bir memnuniyet merkezi haline geldi" diye konuştu.

YENİ TEKNOLOJİLER YOLDA

ViBi'ye kazandırdıkları yeni fonksiyonlar sayesinde, müşterilerinin haftalık yaklaşan ödemelerini bilmelerini, fatura ödemelerine ait analizleri görebilmelerini, düzenli para transferlerini hatırlatarak işlemlerini zaman kaybetmeden, kolaylıkla yapabilmelerini sağladıklarını anlatan Merdan sözlerini şu şekilde tamamladı: "ViBi, kişiye özel veri analizleri ve önerileriyle kısa sürede VakıfBanklıların finansal danışmanına dönüştü. Yeni özellikleri yayına aldığımız ilk 10 günde 2 milyonun üzerinde müşterimize öneri ve bilgilendirmelerde bulunduk. Müşterilerimizin büyük bir kısmı da işlemlerini bu bilgilerden hareketle tamamladılar. Müşterilerimizi tanıyarak onlara hatırlatmalar sunan ViBi, gelecekte de benzersiz yenilikçi çözümleriyle hayatı kolaylaştıracak ve değer yaratmaya devam edecek."