Şarja esnek tarife ve pos zorunluluğu

Elektrikli araç şarjında esnek tarifeye geçilecek. Böylece talebin yüksek olduğu alanlarda daha pahalı şarj, düşük olduğu alanlarda ucuz şarj imkanı sunulacak. Ayrıca tüm DC şarj istasyonlarında en az 1 adet kredi kartı entegrasyonu zorunlu olacak.

AKŞAM GAZETESİ

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından hazırlanan taslak çalışmaya göre şarj hizmeti ücretlerinde "esnek fiyatlandırma"ya geçilecek. Yapılacak düzenlemeyle şirketlerin belirli saatlerde veya lokasyonlarda indirim yapabilmesinin önü açılacak. Böylece talebin yüksek olduğu alanlarda daha pahalı şarj, düşük olduğu alanlarda ucuz şarj imkanı sunulacak.

KARTLA ÖDEME İMKANI

1 Temmuz 2026'dan sonra otoyol ve devlet yollarında kurulacak tüm DC şarj istasyonlarında en az 1 adet kredi kartı entegrasyonu zorunlu hâle geliyor. Mevcut sistemde ödemeler çoğunlukla mobil uygulamalar üzerinden QR kod ile yapılıyor. Ancak bu durumn yabancı turistlerin ve mobil uygulama kullanmayı tercih etmeyen vatandaşları mağdur ediyordu. Şarj ünitelerine POS cihazının entegre edilmesiyle bu mağduriyet giderilecek.

ORTAK AĞ GELİYOR

EPDK'dan yapılan açıklamaya göre, elektrikli araç kullanımının hızla arttığı Türkiye'de şarj altyapısının daha güçlü, erişilebilir ve kullanıcı dostu olması amacıyla Şarj Hizmeti Yönetmeliği'nde kapsamlı değişiklikler yapılacak. Roaming (ortak ağ) uygulamalarına ilişkin hukuki çerçevenin güçlendirilmesi de düzenlemenin önemli başlıklarından biri olacak. Verimlilik ve kaynak kullanımı açısından batarya doluluğu yüzde 85'in üzerine çıkan araçlarda şarj işleminin sonlandırılabilmesi mümkün hâle gelirken, güç yönetimi uygulamalarına yasal zemin sağlanarak şebeke kapasitesinin verimli kullanılması amaçlanıyor.

ÇAĞRI MERKEZİ KURACAKLAR

Hizmet kalitesini bir üst seviyeye taşımak isteyen EPDK, çağrı merkezi kurulmasını veya işletilmesini zorunlu kılarak kullanıcı desteğini güçlendirmeyi hedefliyor. Şarj hizmetinde kullanılan yazılım sistemleri için ISO 27001 sertifikası şartı getirilirken, istasyonlarda hem şarj ağı işletmecisinin hem de istasyon işletmecisinin marka kullanımına imkân tanınarak alanda daha canlı bir rekabet ortamı oluşturuluyor. Taslak, sektör temsilcilerinin görüşlerinin alınmasının ardından son rötuşlar yapılarak yürürlüğe girecek.