Sanal lojistik müdürüyle 70 bin firma ‘sınırı' aştı

Pandemide taşıma krizi yaşayan ihracatçılara dakikalar içerisinde lojistik hizmeti bulan Navlungo 70 bin firmanın ürününü 3 kıtaya ulaştırdı. Firmanın hedefi beş yılda ‘unicorn' olmak.

ÖZGÜL ÖZTÜRK

Dört beyaz yakalı girişimcinin çalıştıkları lojistik departmanındaki sorunlardan yola çıkarak kurduğu lojistik arama motoru Navlungo, 3 yılda toplam 70 bin firmanın lojistik ve depolama talebine yanıt verir hale geldi. Yurtdışına ürün göndermek isteyen firmalara dakikalar içinde lojistik teklifleri üretip satın alma süreçlerini yöneten Navlungo, 3 kıtada 230 ülkeye hizmet vermeye başladı.

1 MİLYON SATIN ALMA

Türkiye'nin ilk dijital lojistik firmalarından biri olan Navlungo, hava, kara, deniz ve tren yolu alternatiflerinin içinde yer aldığı 75 lojistik firmasını tek platformda buluşturuyor. 3 binin üzerinde rotada yüzlerce taşıyıcıdan alınan teklifleri ihtiyaca göre sınıflandırarak 1 dakika içinde satın alma olanağı sunan platform, yük sahiplerine malını alıcısına gönderme sürecinde maliyet ve zaman avantajı sunuyor. İhracat yapmak isteyen firmaların ürününü kapıdan teslim alıp, yurt dışındaki alıcının kapısına teslim edilene kadar tüm süreci yöneten platform, bugüne kadar 70 bin firma tarafından kullanıldı. Kurdukları sistemle şirketlerin lojistik ve depolama ihtiyacını internetten uçak bileti almak kadar kolay hale getirdiklerini anlatan Navlungo Kurucu Ortağı İsa Korkmaz, "Bizimle çalışan şirketler lojistik departmanında 3 kişi çalıştıracağına 2 kişi çalıştırıyor. Bu yüzden bize 'sanal lojistik müdürü' diyorlar. Kuruluşumuzdan bu yana 70 bin firma platformumuz üzerinden 1 milyon adet satın alma gerçekleştirdi" dedi.

SATIŞ HACMİ YÜZDE 150 ARTTI

Türkiye'nin küresel ticaret hacminin gelişmesinde önemli katkıları olan e-ticaret sektörü, 2021'de yüzde 69 artarak 381,5 milyar TL'ye ulaştı. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 2 milyar 297 milyon adetten 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. Bu alanda ilk yerli marka olmanın avantajını da iyi kullanan Navlungo, satış hacmini 2022 yılının ilk altı ayında yüzde 150 artırdı. 6 ayda 100 milyon TL ciroya ulaşan firma, yıl sonunda bunu 3 katına çıkaracak.

HONG KONG'DA OFİS AÇACAK

Şu ana kadar 5 ülkede doğrudan faaliyete başlayan Navlungo, 230 ülkeye de ihracat olanağı sunuyor. 2023'ün ikinci yarısında Hong Kong'da da bir ofis açacaklarını anlatan Korkmaz, "Hedefimiz 5 yılda 5 ülkede en çok kullanılan lojistik platformu olmak ve unicorn statüsüne ulaşmak" diye konuştu.

6 ÜLKEDE DEPOLAMA HİZMETİ

2022 yılı başında 50 milyon TL'lik yatırımla Park Palet'i bünyesine katan Navlungo, bu sayede hizmet verdiği müşterilerine, yurtdışı pazaryerinden aldığı siparişlerinin depolama, kargo ve e-ticaret operasyonlarını tek bir platform üzerinden yönetebilmesini de sağlamaya başladı. Navlungo, bu satın almayla birlikte müşterilerine 15'i yurtdışı olmak üzere 292 depoda; kargo, depolama ve e-ticaret fulfillment hizmetlerini tek panelden yönetme fırsatı sunacak. İsa Korkmaz, Park Palet ile ABD, Almanya, İngiltere ve Almanya'nın da aralarında bulunduğu 6 ülkede depolama faaliyeti yaptıklarını belirterek, böylece müşterilerine zaman ve maliyet avantajı sunduklarını söyledi. Korkmaz, "Böylece KOBİ'lerin yurtdışındaki depolama sorununu da çözmüş oluyoruz. KOBİ'ler ürünlerini tek tek göndermek yerine, toplu olarak gönderip lojistik maliyetlerini düşürebiliyor" değerlendirmesinde bulundu.