HABER MERKEZİ
Sosyal medya fenomenleri ve sayıları sürekli artan Influencerlar günümüz pazarlama dünyasının yeni gözdeleri. Markalar ürünlerini tanıtmak, yeni kitlelere ulaşmak için yoğun olarak sosyal medyayı daha çok kullanıp, popüler isimlerle işbirliklerini geliştiriyor. Dünyada ve ülkemizde kazançları dudak uçuklatan Influencerler büyük bütçeli işlere imza atıyor. Ancak pazarlama dünyasında yapay zekanın kullanımın artmasıyla bu alanda da yeni bir kulvar açılacağının güçlü işaretleri geliyor. Yapay zeka yardımıyla kendi Influencerını yaratan markaların sayısı artarken ülkemizde de ilk örnekleri ortaya çıkmaya başladı. Ford'un Türkiye'deki yarattığı ilk ve tek sanal Influencer Alin, her geçen gün takipçilerini artırıp, markanın tanıtımına katkı yapıyor.
Yapay zeka yardımıyla Ford Türkiye tarafından yaratılan sanal Influencer Alin, sosyal medyada otomotivden modaya, seyahatten teknolojiye kadar birçok alanda paylaşımlar yapıyor. Bu ay Ford'un marka elçisi olarak tanıtılan ve kısa sürede takipçi sayısını 13 bine çıkartan Alin, son olarak bir reklam filmi çekti. Ford ve Alin iş birliğiyle yaratılan yüzde 100 elektrikli Mustang Mach-E'nin reklam filminde üst düzeyde oyun geliştirme motoru olarak bilinen "Unreal Engine" teknolojisinden faydalanılmış. "Türkiye'de sanal influencer akımının henüz tam anlamıyla benimsenmediği bir dönemde, Ford Türkiye'nin Alin projesi, dijital pazarlama sahnesinde dikkat çekici bir öncülük hamlesi olarak öne çıkıyor" açıklaması yapan Ford Türkiye Pazarlama Müdürü Talat İşçioğlu, "İnsanları geleceğe dair heyecanlandırmak ve sıra dışı deneyimlerle müşterilerimizin hayatının her alanına heyecan katmak için çalışıyoruz.
OTOMOTİVDE İLK ÖRNEK
Kullandığımız 'Geleceği Bugünden Yaşa' bizim için bir slogandan çok daha ötesini ifade ediyor. Sanal influencer kullanımıyla öne çıkan bu reklam filmi marka iletişiminin dijital evrimine yeni bir boyut kazandıracak ve izleyicileri sıradanın dışına çıkaracak" dedi.
Alin yapay zeka ile yaratılmış bir karakter. Sanal Alin en son reklam filminde oynadı.
BEDEN GERÇEK YÜZÜ DİJİTAL
Çekimler yapılırken Alin karakterini gerçek bir oyuncu canlandırırken, yüzü sanal gerçeklik ve yapay zeka programları kullanılarak dijital olarak yaratılmış. Marka elçisi olarak belirlenen karakterde Alin adının kullanılması da yapılan araştırmalar ve anketler sonucunda karar verilmiş. "Unreal Engine" ile hazırlanan filmde, dijital bireyi ortaya çıkaran özel tekniklerden yararlanılmış.