Akşam Gazetesi
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kongre Merkezi'nde düzenlenen Uluslararası Karadeniz Rize-Ayder Forumu'nda Samsun-Sarp Demiryolu Projesi'ne ilişkin değerlendirmede bulundu. "Bölgemizdeki yatırımlar, sadece bugünkü ihtiyaçları karşılamakla kalmayıp, geleceğe yönelik stratejik bir vizyonun parçası olarak planlanmaktadır" diyen İskurt "Son olarak, Karadeniz Bölgesi'nin ulaştırma altyapısını ve ticari kapasitesini önemli ölçüde artıracak olan Samsun-Sarp Demiryolu Projesi'nin etüt çalışmalarına başlayacağımızın müjdesini vermek istiyorum. Bu proje, Samsun'dan Sarp Sınır Kapısı'na kadar uzanacak ve bölgenin demir yolu bağlantısını güçlendirerek ticaret ve turizm potansiyelini artıracaktır. Yük ve yolcu taşımacılığında büyük avantaj sağlayacak olan bu demir yolu hattı, Karadeniz'in lojistik anlamda bölgesel ve uluslararası düzeyde bir merkez olmasına katkı sunacaktır" açıklamasında bulundu.
ÖNEMLİ NOKTAYA GELDİ
Türkiye'nin ulaşım ve lojistik alanındaki dönüşümüyle bölgesel ve küresel ticaret ağlarında önemli bir konuma geldiğinin altını çizen İskurt, şöyle devam etti: "Türkiye'yi yeniden inşa ettik. Bu vizyon doğrultusunda Karadeniz Bölgesi de önemli yatırımlarla kalkınma hamlesinden payını almıştır ve bölgesel kalkınmanın lokomotifi haline gelmiştir. Karadeniz'in stratejik konumu, enerji ve ticaret koridorlarındaki önemi, uluslararası işbirlikleri ve bölgesel kalkınma açısından büyük fırsatlar sunmaktadır. Cumhurbaşkanı'mız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın güçlü liderliği ve vizyonuyla bölgeye yapılan bu yatırımlar, bölgenin ekonomik potansiyelini artırmakta ve Karadeniz'i uluslararası lojistik ve ticaretin merkezi haline getirmektedir."
KARADENİZ BÖLGESİ STRATEJİK KONUMDA
Karadeniz Ekonomik İşbirliği Parlamenter Asamblesi (KEİPA) Başkan Yardımcısı, KEİPA Türkiye Delegasyonu Başkanı Fatih Dönmez de forumda konuştu. Dönmez, Doğu Avrupa ve Orta Asya'dan açılan Kafkasya koridoru için Karadeniz Bölgesi'nin çok önemli bir noktada yer aldığını belirterek, "Lojistik liman, Kafkas ve Ortadoğu ülkeleri arasında kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi işlevini üstlenecektir" dedi. Dönmez, Türkiye'nin kıtalar ve bölgeler arası konumu çerçevesinde bölgesel ulaştırma koridorlarının geliştirilmesine yönelik birçok girişime destek verdiğini ve vermeye de devam ettiğini vurguladı.
ALMARK, RUSYA'YA DENİZ KORİDORU OLUŞTURDU
Kuzey Avrasya'ya güçlü bir altyapı kuran Almark Logistics, Ambarlı ile Novorossiysk ve Saint Petersburg limanları arasında deniz yolu taşımalarına başladı. Şirketin Genel Müdürü Onur Güvenler, ağustosta başlayan deniz yolu taşımalarının Türkiye ve Rusya'dan büyük ilgi gördüğünü belirtti. Güvenler, "Novorossiysk ve Saint Petersburg'dan Rusya ve Belarus'un tamamına ulaşıyoruz" dedi. Ambarlı - Novorossiysk ve Saint Petersburg hatlarında çoğunlukla 40'lık konteynerler olmak üzere farklı ölçülerdeki konteynerler ile yükleme yapabildiklerini anlatan Güvenler, Novorossiysk Limanı'na ortalama 3 günde, Saint Petersburg Limanı'na ise 12-15 günde ulaştıklarını dile getirdi. Güvenler, Novorossiysk ve Saint Petersburg limanları üzerinden Rusya ve Belarus'un tamamına ulaştıklarına dikkati çekerek, şunları da kaydetti: "Moskova, Krasnodar, Kazan, Rostov, Yekaterinburg, Minsk gibi önemli ticaret merkezleri başta olmak üzere Rusya ve Belarus'un tüm şehirlerine ulaşıyoruz. Gümrük, fabrika, depo teslimatları yapıyoruz."