Salgında kendimize baktık

Eve kapanma süreci ve aşılama çalışmalarının artması kozmetik sektöründe ‘kaygı grubu' denilen ürünlere talebi artırdı.

YAŞAR KIZILBAĞ

Salgın döneminde özellikle sakal serumu, kaş ve kirpik ürünleri, saç dolgunlaştırıcı spreyler ve diş beyazlatıcılar kozmetik sektöründe en çok talep gören ürünler oldu.

'KAYGI' GRUBU YÜKSELİŞTE

"Bu dönemde insanlar kendine yatırım yapmaya başladı" diyen kozmetik firması Luis Bien'in CEO'su Barış Güneş, 'korku-kaygı grubu ürünler' olarak tabir ettikleri saç, sakal, diş, cilt ürünlerine ilginin diğer ürünlere göre fazla olduğunu söyledi.

SATIŞLAR YÜZDE 300 ARTTI

Güneş, bu ürünlerin satışında yüzde 300'e yakın artışlar yaşadıklarını belirterek, "Bu ürünleri insanların kaygılarını azaltmaya yardımcı ürünler olarak tabir ediyoruz. Normal hayata dönüş beklentisi insanları heyecanlandıran bir durum oldu. İnsanların tekrar sosyalleşmek istemesi, kendine bakma ve güzelleşmeye ilgiyi artırdı" dedi. Güneş, pandemi sürecinin yakın zamanda sonlanması umudunun kozmetik sektörünü heyecanlandırdığını anlattı.

BU YIL 30 MAĞAZAYA ULAŞACAK

Ürünlerinin yüzde 35'ini yurt dışına sattıklarını belirten Güneş, e-ticaret kanallarının yanı sıra 8 mağazayla hizmet verdiklerini anlattı. "Satışlarımızın yüzde 50'si e-ticaret üzerinden" diyen Güneş, bu yıl 30 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini ve 2023'e kadar 100 mağazaya ulaşmayı planladıklarını söyledi. Güneş, ayrıca 500'e yakın bayilik talebi olduğunu da belirterek Amerika, Avrupa ve Özbekistan'da mağaza açmayı hedeflediklerini anlattı.